فیستول چیست؟ علائم و نشانه های فیستول مقعدی


آرشيو مطالب

فروردين 1403

شهريور 1402

تير 1402

خرداد 1402

ارديبهشت 1402

فروردين 1402

اسفند 1401

دی 1401

آذر 1401

مرداد 1401

تير 1401

خرداد 1401

اسفند 1400

بهمن 1400

دی 1400

آذر 1400

مهر 1400

شهريور 1400

تير 1400

خرداد 1400

ارديبهشت 1400

فروردين 1400

لینک دوستان

قالب وبلاگ

Nyusha gholami

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش و آدرس nyushagholami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
نیوشا غلامی

نويسندگان
درمان شقاق , فیستول , زگیل تناسلی , شقاق مقعدی , کیست مویی , بواسیر , دستگاه تصفیه آب , هموروئید خارجی , درمان بواسیر خارجی , زگیل دست , فیستول مقعدی , هموروئید , مقعد , زگیل , زگیل مقعد ,


درباره وبلاگ



گوارنوش " https://govarnosh.ir "

پیوند های روزانه

هرموکا

درمان زگیل تناسلی

بیوتی سان سنتر

کیست مویی چیست

فیستول چیست

درمان کیست مویی با لیزر

درمان زگیل مقعدی

کلینیک زارعی

کلینیک اچ پی وی

ایران کلینیک

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

هزینه درمان شقاق چقدره؟

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به زخم مقعدی یا فیشر هستند؟

رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران

هزینه درمان فیستول با لیزر چقدر است؟

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر

خون در مدفوع نشانه چیست

نحوه درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

اگر شقاق درمان نشود؟

درمان علائم کیست مویی و روشهای جراحی

علائم زگیل تناسلی در مردان

علائم شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

شکل شقاق حاد و مزمن

آیا فیستول رکتوواژینال نشانه ای از سرطان است؟

علائم فیستول مقعد و شباهت آن با سرطان

بهترین روش درمان شقاق مقعدی

جلوگیری از ابتلا به زگیل چگونه است؟

سایر راههای درمان فیستول با جراحی

نحوه استفاده از پماد هیدروکورتیزون چگونه است؟

نحوه تشخیص زگیل مقعد چگونه است؟

درمان تنگی مقعد + علت و علائم تنگ شدن مقعد

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






فیستول چیست؟ علائم و نشانه های فیستول مقعدی

فیستول چیست؟ علائم و نشانه های فیستول مقعدی

در این مطلب سعی داریم با توضیح درباره بیماری فیستول، علائم و علت های به وجود آمدن آن بهترین شیوه درمانی را معرفی کرده و همچنین از مزایای استفاده از لیزر در درمان این بیماری بگوییم.

 

فیستول چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم فیستول مقعدی از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی بوده که در اثر ایجاد یک بافت غیر طبیعی به وجود می آید. در حالت عادی تمامی بافت های مقعدی جدا از یکدیگر و بدون اتصال یا عفونت در کنار یکدیگر قرار دارند اما زمانی که فیستول به وجود می آید، یک یا چند مجرای باریک عفونی دو عضو را به یکدیگر متصل می کند.

 

این مجرا همراه با عفونت، آبسه و دیگر علائم به وجود آمده و موجب درد و نشانه های دیگری در فرد بیماری می شود.

 فیستول مقعد بر اساس سادگی یا پیچیده بودن و محل قرارگیری و نزدیکی آن به محل دریچه‌های کانال مقعد به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. پنج دسته‌ی آن شامل:

فیستول اکسترا اسفنکتریک (Extrasphincteric ): از راست روده (قسمتی از روده‌ی بزرگ) آغاز و به سمت پایین کشیده شده و از طریق عضله‌ی لواتور آنی کف لگن به پوست اطراف مقعد باز می‌شود. توجه داشته باشید که این نوع فیستول از خطوط دندانه دار (که غدد مقعد در آن قرار دارد) به وجود می‌آید که می‌تواند از بیماری کرون یا یک فرآیند التهابی مانند آپاندیس و یا آبسه ناشی شود.

فیستول سوپر اسفنکتریک ( Suprasphincteric ): از بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی آغاز شده و به سمت بالا گسترش می‌یابد و از عضلات پوبورکتالیس عبور کرده و در حدود یک اینچی خروجی مقعد به پوست باز می‌شود. این فیستول ۲۰ درصد شیوع دارد.

فیستول ترانس اسفنکتریک ( Transphincteric ): بین عضلات دریچه‌ی داخلی و خارجی و یا پشت مقعد شروع، از عضله‌ی اسفنکتر خارجی عبور کرده و در فاصله‌‌ی یک اینچی و یا دورتر از پوست اطراف مقعد خارج می‌شود. این فیستول با شیوع ۲۰ الی ۲۵ درصد به دلیل شکل ظاهری آن که ممکن است شبیه ‘U’ باشد، گاهی اوقات فیستول نعل اسبی نامیده می‌شود.

فیستول اینتر اسفنکتریک ( Intersphincteric ): از بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی آغاز شده و با عبور از عضله اسفنکتر داخلی از قسمت بسیار نزدیک به مقعد خارج می‌شود. شایع‌ترین نوع فیستول مقعدی با شیوع ۵۵ تا ۷۰ درصد است.

فیستول زیرمخاطی: این فیستول به صورت سطحی از زیر مخاط عبور می‌کند.

این کانال می‌تواند باعث بروز علائم ناخوشایند مانند ناراحتی و سوزش پوست، درد، التهاب و همچنین در برخی از بیماران علایم دیگری چون خونریزی و ترشح در هنگام عبور مدفوع شود. بسته به علت این بیماری و عوامل دیگر ممکن است فیستول با علائم متفاوتی خود را نشان دهد. به دلیل شدت آسیب معمولاً راهی جز جراحی برای درمان فیستول و ترمیم آن پس از مقابله با عفونت ناحیه‌ وجود ندارد.

فیستول مقعدی چیست؟ علت بوجود آمدن و انواع فیستول آنال | iran-clinic.com

 

علت به وجود آمدن فیستول

به وجود آمدن فیستول به علت ها و علائم بسیار زیادی  وابسته است. برخی از این علت ها و علائم عبارت اند از:

آبسه مقعدی

بیماری های  التهابی روده مانند کرون و کولیت

داشتن رابطه جنسی مقعدی

عفونت روده

وارد شدن ضربه شدید به ناحیه

ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

بیماری های پوستی و قارچی ناحیه مقعد

https://www.talab.org/reportage/%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html



:: برچسب‌ها: فیستول, فیستول چیست,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در جمعه 29 بهمن 1400




علائم اسهال چیست؟ پیشگیری و روش های درمان فوری اسهال

همه ی ما در طول زندگی خود دست کم یک بار با مشکل اسهال روبرو شده ایم. این بیماری یکی از بدترین مشکلات گوارشی است که به خصوص در فصول گرم سال می تواند به وجود بیاید و از آنجایی که سریعا بدن را در مقابل خطر کم آبی قرار می دهد طبیعی است که نیاز به درمان و رسیدگی های پزشکی و فوری دارد چون در غیر این صورت آسیب های جدی و شدیدی می تواند به ارگان های بدن وارد کند. کودکان و سالمندان از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر این بیماری محسوب می شوند. همچنین اسهال در بارداری و اسهال در کودکان از شایع ترین موارد آن می باشد.

اسهال چیست ؟

نوعی بیماری است که طی آن  مدفوع شکل و قوام طبیعی خود را از دست می دهد و به صورت روان، شل و آبکی از بدن دفع می شود. همچنین تعداد دفعات دفع مدفوع در طول روز افزایش می یابد و فرد مکررا به دستشویی نیاز دارد. اسهال انواع مختلفی دارد و می تواند در اثر عوامل متعددی به وجود بیاید و بسته به علایم و نشانه ها و علت اصلی ایجاد آن ممکن است از چندین ساعت تا چندین هفته طول بکشد.

علائم ابتلا به اسهال چیست ؟

فردی که به این بیماری مبتلا شده است بسته به این که  از نوع خفیف است یا شدید می تواند علائم و نشانه های متفاوتی را نشان دهد. از مهم ترین علائم ابتلا به آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدفوع شل و آبکی
  • احساس نفخ شکم و دل پیچه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس فوریت برای دفع مدفوع
  • ضعف و خستگی
  • سردرد
  • خشک شدن دهان
  • تب

علت بروز اسهال چیست ؟

یکی از اصلی ترین دلایل بروز آن عفونت روده هاست. به طور کلی عفونت های باکتریایی ، ویروسی و انگل ها به عنوان عامل درجه یک برای این بیماری به خصوص اسهال شدید شناخته شده است. البته علاوه بر عفونت فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که باعث بروز آن می شوند:

  • حساسیت به انواع مواد غذایی
  • مصرف آب آلوده
  • مصرف مواد غذایی آلوده
  • بیماری های روده ای ( بیماری کرون روده، بیماری کولیت اولسراتیو )
  • عوارض ناشی از مصرف برخی داروها
  • پرتودرمانی
  • بیماری سلیاک
  • برخی سرطان ها
  • ابتلا به مشکل سوء جذب
  • پرکاری تیروئید
  • مسمومیت غذایی
  • مصرف بیش از حد و نادرست ملین ها
  • مصرف نوشیدنی های الکلی
  • مصرف فیبر بیش از اندازه
  • مصرف آنتی بیوتیک ها
  • عمل جراحی دستگاه گوارش
  • دیابت
  • سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS)
  • مسابقات دو
  • مسافرت

in order to see more click: https://b2n.ir/g93168



:: برچسب‌ها: اسهال,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در جمعه 29 بهمن 1400




درمان شقاق با روشهای عمل جراحی و لیزر؛ کدام بهتر است؟

بیماری شقاق یا فیشر آنال یکی از عارضه هایی می باشد که نوعی زخم مقعدی به شمار می آید. عارضه شقاق می تواند یک پارگی کوچک در بافت رکتوم ایجاد کند و باعث درد شدید، سوزش و خونریزی در هنگام اجابت مزاج شود. ولی اگر شقاق مزمن مقعدی داشته باشید که به درمان های دیگر مقاوم بوده و جواب نمی دهد یا اگر علائم شما شدید باشد، پزشک ممکن است یکی از روش های جراحی و لیزر را توصیه کند.

به نقل از https://bit.ly/3gudhhU

درمان شقاق با روشهای عمل جراحی و لیزر؛ کدام بهتر است؟

کسانی که تجربه ابتلا به بیماری شقاق مقعدی را دارند، قطعا می دانند که یکی از اذیت کننده ترین عارضه ها در قسمت نشیمنگاه است. همین زخم بسیار کوچک می تواند زندگی روزمره یک فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. به این صورت که در صورت تعریق شروع به سوزش و خارش کند یا در صورت خارانده شدن خونریزی کند. 

زخم شقاق مقعدی حتی می تواند به مرور زمان در صورتی که درمان نشده باقی بماند، مشکلات گوارشی را همراه داشته باشد.

بیماری شقاق مقعدی چیست؟

بیماری شقاق یا فیشر آنال یکی از عارضه هایی می باشد که نوعی زخم مقعدی به شمار می آید. عارضه شقاق می تواند یک پارگی کوچک در بافت رکتوم ایجاد کند و باعث درد شدید، سوزش و خونریزی در هنگام اجابت مزاج شود. 

خون خارج شده از این زخم به رنگ قرمز روشن است و معمولاً روی دستمال توالتی که برای تمیز کردن پس از استفاده از حمام استفاده می شود، دیده می شود. خون قرمز تیره یا قهوه ای ممکن است نشان دهنده وضعیت جدی تری باشد و پزشک در موارد حساس عمل جراحی شقاق را توصیه می کند.

https://bit.ly/3AUGTyw |‌ انواع روشهای های عمل جراحی شقاق

درمان شقاق با روشهای عمل جراحی

اگر اقداماتی را برای نرم نگه داشتن مدفوع خود انجام دهید، مانند افزایش مصرف فیبر و مایعات، اغلب در عرض چند هفته زخم شقاق شما بهبود می یابد. خیساندن در آب گرم به مدت 10 تا 20 دقیقه چندین بار در روز، به ویژه پس از اجابت مزاج، می تواند به شل شدن اسفنکترها و ترمیم زودتر کمک کند.

ولی اگر شقاق مزمن مقعدی داشته باشید که به درمان های دیگر مقاوم بوده و جواب نمی دهد یا اگر علائم شما شدید باشد، پزشک ممکن است یکی از روش های جراحی و لیزر را توصیه کند.

فیشرکتومی

فیشرکتومی همان روش جراحی می باشد که اکثر اوقات برای اثربخشی بالا همراه با تزریق بوتاکس به عضلات اسفنکتر انجام می شود. این راه درمانی؛ پوست مقعد که آسیب دیده جدا می شود تا روند ترمیم سریع تر اتفاق بیفتد.

اسفنکتروتومی

یکی از رایج ترین روش های مورد استفاده، اسفنکتروتومی داخلی جانبی یا همان لترال است. در حالی که این جراحی را می توان تحت بی حسی موضعی انجام داد، اما بیشتر اوقات از بیهوشی عمومی استفاده می شود. 

این یک عمل جراحی کوتاه و نسبتاً ساده است که معمولاً تحت بیهوشی عمومی بر اساس یک بیمار روزانه انجام می شود. این بدان معناست که شما در حین انجام عمل خواب خواهید بود، اما معمولاً مجبور نیستید شب را در بیمارستان بگذرانید.

فلپ ادونس منت

فلپ ادونس منت یا همان پیشرفته روشی بوده که در حقیقت در صورت عدم داشتن امکانات برای انجام عمل های بالا استفاده می شود. در این روش جراح قسمتی از پوست سالم را به بافت آسیب دیده مقعد پیوند می زند. فلپ پیشرفته معمولا بازدهی قطعی ندارد.

این روش ممکن است برای درمان شقاق طولانی مدت (مزمن) مقعد ناشی از بارداری یا آسیب به کانال مقعد توصیه شود.

 

 


:: برچسب‌ها: شقاق مقعد, درمان شقاق,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 17 بهمن 1400




تفاوت تبخال با زگیل تناسلی چیست؟ علائم و علت

مشکلات دستگاه تناسلی امروزه به یکی از معضلات بزرگ بین افراد بالغ تبدیل شده است. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که عامل ایجاد زگیل می باشد؛ و تبخال تناسلی هر دو ویروس های رایجی هستند که می توانند از طریق رابطه یا تماس جنسی منتقل شوند. ویروس تبخال و اچ پی وی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند، به این معنی که برخی از افراد ممکن است مطمئن نباشند که به کدام یک از آنها مبتلا شده اند.

 درمان زگیل تناسلی

ویروس اچ پی وی و تبخال هر دو می توانند باعث ضایعات تناسلی شوند، اما همچنین می توانند بدون علامت نیز ظاهر شوند. اگرچه ویروس زگیل تناسلی مشابه این بیماری است، اما بسیار شایع تر از تبخال است. در واقع، تقریباً همه افراد فعال از نظر جنسی منبع معتبر حداقل یک بار در زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. اما برای هر کسی که از نظر جنسی فعال است، ممکن است در مقطعی به یک یا هر دوی این ویروس ها مبتلا شود.

تبخال تناسلی چیست؟

ویروس هرپس سیمپلکس که با نام HSV نیز شناخته می شود، عفونتی است که باعث ایجاد تبخال می شود. این عارضه می تواند در قسمت های مختلف بدن ظاهر شود که بیشتر در ناحیه تناسلی یا دهان فرد ظاهر می شود. دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس وجود دارد:

  • نوع اول HSV-1: در درجه اول باعث تبخال دهان می شود و به طور کلی مسئول تبخال و تاول های تب در اطراف دهان و روی صورت است.
  • نوع دوم HSV-2: در درجه اول باعث تبخال تناسلی می شود و به طور کلی مسئول شیوع تبخال تناسلی به افراد دیگر است.
  • https://harfetaze.com/


:: برچسب‌ها: تبخال تناسلی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 4 بهمن 1400





Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by nyushagholami This Template By

خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش

منوی اصلی

گوارنوش " https://govarnosh.ir "

دسته بندی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
<-ArchiveTitle->
آخرین مطالب
آخرین محصولات
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
<-ShortDescription-> <-ProductPrice-> تومان

<-ProductPage->

<-PostTitle->
ن : <-PostAuthor-> ت : <-PostDate-> ز : <-PostTime-> | +

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->،

:: برچسب‌ها: <-TagName->,
ادامه ی مطلب
.:: ::.


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش مي باشد.