رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران


آرشيو مطالب

شهريور 1402

تير 1402

خرداد 1402

ارديبهشت 1402

فروردين 1402

اسفند 1401

دی 1401

آذر 1401

مرداد 1401

تير 1401

خرداد 1401

اسفند 1400

بهمن 1400

دی 1400

آذر 1400

مهر 1400

شهريور 1400

تير 1400

خرداد 1400

ارديبهشت 1400

فروردين 1400

لینک دوستان

قالب وبلاگ

Nyusha gholami

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش و آدرس nyushagholami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
نیوشا غلامی

نويسندگان
درمان شقاق , فیستول , زگیل تناسلی , شقاق مقعدی , کیست مویی , بواسیر , دستگاه تصفیه آب , هموروئید خارجی , درمان بواسیر خارجی , زگیل دست , فیستول مقعدی , هموروئید , مقعد , زگیل , زگیل مقعد ,


درباره وبلاگ



گوارنوش " https://govarnosh.ir "

پیوند های روزانه

هرموکا

درمان زگیل تناسلی

بیوتی سان سنتر

کیست مویی چیست

فیستول چیست

درمان کیست مویی با لیزر

درمان زگیل مقعدی

کلینیک زارعی

کلینیک اچ پی وی

ایران کلینیک

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران

هزینه درمان فیستول با لیزر چقدر است؟

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر

خون در مدفوع نشانه چیست

نحوه درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

اگر شقاق درمان نشود؟

درمان علائم کیست مویی و روشهای جراحی

علائم زگیل تناسلی در مردان

علائم شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

شکل شقاق حاد و مزمن

آیا فیستول رکتوواژینال نشانه ای از سرطان است؟

علائم فیستول مقعد و شباهت آن با سرطان

بهترین روش درمان شقاق مقعدی

جلوگیری از ابتلا به زگیل چگونه است؟

سایر راههای درمان فیستول با جراحی

نحوه استفاده از پماد هیدروکورتیزون چگونه است؟

نحوه تشخیص زگیل مقعد چگونه است؟

درمان تنگی مقعد + علت و علائم تنگ شدن مقعد

هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1401 + تعرفه بیمه

زگیل مقعد؛ درمان، عکس + علائم و علت زگیل داخل مقعدی

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران

رکتوم یک بیماری نیست! زمانی که به یکی از بیماریهای نشیمنگاهی (مقعدی) دچار باشید یا به صورت رندوم سری به سایت های پزشکی بزنید، ممکن است کلمه “رکتوم” را در بسیاری از مقالات ببینید. رکتوم به عنوان عضوی مهم از دستگاه گوارش و روده در نظر گرفته می شود. بیماریهای مرتبط با این ناحیه به قدری اخیرا در سراسر دنیا و به خصوص ایران زیاد بوده که تصمیم داریم در این مقاله بهترین جراح رکتوم در تهران و ایران را نیز معرفی کنیم.

مطلب پیشنهادی: مشکلات رایج گوارشی کدامند؟

رکتوم یعنی چه؟

cliniczarei.com رکتوم چیست؟  این عضو که در انتهای روده بزرگ قرار دارد، یک لوله طولانی و پیوسته بوده که شامل کولون و مقعد شما می شود. رکتوم در بدن هر انسان حدودا 15 سانتی متر آخر روده بوده و درست قبل از دریچه مقعدی می باشد. این عضو جایی بوده که آخرین توقف سفر غذای شما از طریق دستگاه گوارش (GI) قبل از خروج آن می باشد. همانطور که ضایعات غذا از روده بزرگ به رکتوم می‌رسند، تا زمانی که اعصاب میل به مدفوع را تحریک کنند، در آنجا جمع می‌شوند.

عکس بهترین جراح رکتوم در تهران

رکتوم کجای بدن انسان است؟

رکتوم یا اصطلاحا راست روده در انتهای کولون (روده بزرگ) و در طرف دیگر کانال مقعدی قرار دارد. این قسمت جایی است که مدفوع شما درست قبل از اینکه بیرون بیاید جمع شده تا دریچه های اسفنکتر مقعد آن را دفع کنند. رکتوم شما آب اضافی را جذب کرده و آن را نگه می دارد تا زمانی که پر شود، سپس زمان میل به اجابت مزاج، اعصاب مقعد را تحریک می کند. به طور کلی در حفره لگنی بین عضلات شکم و کف لگن وجود دارد.



:: برچسب‌ها: مقعد, رکتوم,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 18 شهريور 1402




هزینه درمان فیستول با لیزر چقدر است؟

هزینه عمل فیستول با لیزر

فیستول، نوعی بیماری عفونی آبسه ای است که از پدید آمدن مجرای باریک و عفونی بین دو عضو به وجود می آید و بافت آنها را جدا می کند.
شایع ترین نوع این بیماری فیستول مقعدی بوده که اصلی ترین دلیل به وجود آمدن آن اتصال یک سر مجرا به غدد درون مقعد و یک سر آن به بیرون پوست می باشد. همانطور که گفته شد این مجرا درون بافت بدن ایجاد می شود و درمان آن تنها توسط عمل جراحی یا استفاده از لیزر و تخلیه عفونت صورت می گیرد.
به کارگیری درمان فیستول با روش انجام عمل جراحی از دیرباز وجود داشته و همچنان درحالیکه روش های نوین و امن تری چون لیزر به وجود آمده پابرجاست. درمان فیستول به وسیله عمل جراحی علاوه بر هزینه های بالاتر نسبت به لیزر، بسیار دردناک بوده و ریسک به وجود آمدن مجدد بیماری را به همراه دارد. بنابراین می توانید با کمی مطالعه و تحقیق بهترین شیوه درمان را انتخاب کنید.

هزینه عمل فیستول بر چه اساس تعیین می شود؟

برآورد هزینه های عمل فیستول اول از همه بر اساس شدت پیشرفت بیماری و عمق آن محاسبه میگردد. هنگامی که پزشک معالج شما را معاینه و آزمایشات شما را بررسی می کند، عمق و شدت بیماری مشخص می شود و می توان هزینه عمل فیستول را برآورد نمود.

البته پارامترهای دیگری در تعیین هزینه های عمل جراحی فیستول نیز وجود دارند که برخی از آنها عبارت اند از:
نوع کلینیک یا بیمارستانی که به آن مراجعه می کنید.

  • تجهیزات و شیوه درمانی آنها
  • قرارداد بیمه
  • مدت زمان بستری بودن بیمار(در صورت انجام عمل جراحی در بیمارستان)
  • سختی عمل (وابسته به تعداد فیستول ها)
  • هزینه پزشک بیهوشی (در صورت بیهوشی و انجام عمل جراحی در بیمارستان)

عمل فیستول کم هزینه تر است یا لیزر فیستول؟

طبیعتا درمان فیستول مقعد با لیزر بسیار کم هزینه تر از جراحی و دیگر روشها می باشد. چرا که هزینه انجام جراحی در بیمارستان چه دولتی و چه خصوصی به دلیل بستری شدن بیمار در بیمارستان بالاتر است.
برای مثال برای انجام عمل جراحی یک روز قبل با به بیمارستان مراجعه نماید و بستری شود. عمل نیز به صورت بیهوشی انجام می شود که علاوه بر سخت و دردناک بودن، هزینه بیهوشی نیز به آن اضافه می گردد.
و همچنین پس از انجام جراحی نیز فرد مرخص نشده و ممکن است یک روز در بیمارستان بستری شود. همچنین روشهای درمان خانگی فیستول که با اتلاف وقت و حاد شدن بیماری همراه هستند، موجب گسترش بیماری و در نتیجه سخت شدن عمل می شوند.
اما لیزر فیستول مقعد بسیار آسان بوده و نیاز به بستری شدن و متقبل شدن هزینه های بیهوشی و اتاق عمل را ندارد. همچنین شما می توانید با مشاهده انواع عکس فیستول مقعدی و شکل درمان شده آنها از نحوه درمان با لیزر و بعد از آن مطلع شوید.

بیمه هزینه لیزر آبسه مقعدی را پوشش می دهد؟

به دلیل اینکه لیزر فیستول یک عمل سرپایی بوده و بیمار زیر 6 ساعت درمان میگردد و همچنین نیاز به بستری شدن ندارد، بیمه آن را پوشش نمی دهد. و بیمار باید هزینه درمان را خود متقبل شود. البته در برخی موارد مانند بیمه تکمیلی، بیمه بخشی از مبلغ را پس از ارائه مدارک به بیمار باز می گرداند. اما این موضوع نیز به بیمارستان یا کلینیکی که به آن مراجعه کرده اید وابسته است.
برای اطمینان حاصل شدن از روند پرداخت هزینه لیزر فیستول در کلینیک نشیمنگاه می توانید با ما تماس بگیرید.

هزینه درمان فیستول با لیزر در کلینیک نشیمنگاه

کلینیک نشیمنگاه با داشتن کادر مجرب، متخصصان با تجربه و به روز ترین متد درمان یکی از معتبر ترین مراکز درمانی میباشد.
از آنجایی که درمان بیماران تنها در یک جلسه و یک ساعت انجام می شود، در کاهش هزینه ها نقش بسیار زیادی ایفا می کند.
همانطور که گفته شد، هزينه ها پس از بررسی آزمایشات و معاینه امکان پذیر است. اما شما عزیزان می توانید با برقراری ارتباط و یا مراجعه حضوری نسبت به معاینه و دانستن هزینه درمان فیستول با لیزر اقدام نمایید.

https://clinicjarahi.ir/cost-laser-fistula/



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 31 تير 1402




درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر

گوشت اضافه مقعدی چیست؟

گوشت اضافه مقعدی به طور کلی عارضه ای است که با خارج شدن هرگونه گوشت اضافه یا برآمدگی اضافه از دهانه مقعد به وجود می آید. این عارضه غیر طبیع یبوده و افرادی که به گوشت اضافه مقعدی دچار میشوند، معمولا به بیماری خاصی نظیر هموروئید، زگیل مقعدی، شقاق یا دیگر بیماری ها مبتلا هستند. گوشت اضافه مقعد از دسته بیماری هایی است که فعالیت روزانه فرد از جمله نشستن ، راه رفتن و… مختل کرده و تحت تاثر خود قرار می دهد.

علائم

علائم گوشت اضافه مقعدی معمولا قابل لمس و مشاهده بوده و افراد مبتلا به این عارضه می تواند به راحتی آن را مشاهده نمایند. البته مشاهده آنها به معنای تشخیص دقیق بیماری نبوده و تنها از وجود عارضه آگاهی می دهد.
اصلی ترین علائم گوشت اضافه مقعد عبارت اند از:

  • گوشت های اضافه و نرم
  • احساس گرفتگی مقعد
  • تیره تر شدن رنگ گوشت اضافه و زائده ها
  • بافت نرم که با لمس دست احساس می شودو
  • درد در ناحیه مقعد
  • خروج ترشح مقعدی (در صورت وجود عارضه داخلی یا بیماری پیش زمینه ای)
  • اندازه آن معمولا چند میلی متر بوده که معمولا افزایش نمی یابد

عکس گوشت اضافه در مقعد

علت گوشت اضافه مقعدی

علت بروز برآمدگی و بيرون زدگي گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان در دهانه آن، نشان دهنده بیماری های مقعدی، گوارشی یا روده بوده و میزان شیوع در همه یکسان است. بواسیر، شقاق، آبسه و حتی زگیل تناسلی در زنان و مردان میتواند سبب بروز این عارضه باشند که بیمار برای بررسی و درمان نیازمند معاینه پزشک می باشد.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی است که با متورم شدن عروق درون روده به وجود می آید. این بیماری دارای دو نوع مختلف بواسیر داخلی و بواسیر خارجی می باشد. عروق متورم و تحت فشار (فشار وارد شده توسط یبوست یا اسهال ) که درون راست روده هستند بواسیر داخلی را پدید می آورند. همین مساله یا حتی بواسیر خارجی که به طور کلی خارج از دهانه مقعد رخ می دهد، از دلایل گوشت اضافه مقعدی خواهند بود.

شقاق یا فیشر

شقاق یا همان فیشر، بیماری آزار دهنده ناحیه نشیمنگاهی است که از ترک، چاک خوردگی دهانه مقعد به وجود می آید. این عارضه باید هرچه سریعتر توسط یک روش مناسب درمان شود؛ چرا که بی توجهی به درمان آن می تواند عوارضی چون ابتلا به شقاق مزمن که درمان آن بسیار دشوار است و گوشت اضافه مقعدی را به همراه داشته باشد.

آبسه

عفونت و آبسه که از مسدود شدن غدد اطراف مقعد پدید می آیند از دیگر بیماری های مقعدی است که می تواند تورم، التهاب، درد، خروج ترشح را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن بی توجه به درمان این عارضه می تواند آن را مانند گوشت اضافه نمایان نموده و اختلالات فرد را دچار اختلال نماید.

زگیل مقعدی

زگیل مقعدی از دیگر علت های گوشت اضافه مقعدی هستند که افراد به آن دچار می شوند. این عارضه توسط ویروس اچ پی وی در ناحیه تناسلی افراد پدید می آید و علائمی چون زگیل های تکی یا خوشه ای در دهانه مقعد، آلت تناسلی، واژن یا حتی دهان به وجود می آورد. برخی افراد به این بیماری آشنایی نداشته و برآمدگی های ناشی از زگیل در نزدیکی آن را را گوشت اضافه مقعدی تلقی می کنند. این بیماری بسیار شایع بوده و افراد باید درمان آن را امری مهم تلقی نمایند.

رابطه جنسی مقعدی

در ابتدا، این موضوع سوال بسیاری از افراد می باشد که آیا رابطه مقعدی باعث گوشت اضافه میشود؟ بله! به طور کلی مقعد راه خروج مدفوع و اجابت مزاج می باشد و برای رابطه جنسی ساخته نشده است. از این رو وارد شدن شی خارجی یا آلت تناسلی مردانه می تواند سبب وارد کردن آسیب به آن شده و مشکلات بسیار جدی را برای فرد به وجود آورد. تورم و آسیب به عضلات اسفنکتر می تواند افراد را به گوشت اضافه مقعدی دچار کنند.

گوشت اضافه مقعدی در بارداری

بارداری از دیگر عوامل بروز بيرون زدگي گوشت اضافه مقعدی زنان است که خانمها به آن دچار میشوند. فشاری که جنین به اعضای داخلی بدن از جمله رحم و روده های مادر وارد می کند می تواند سبب گوشت اضافه مقعد شود.

تشخیص گوشت اضافه مقعد چگونه انجام می شود؟

تشخیص دقیق و بررسی این عارضه توسط پزشک متخصص امکان پذیر خواهد بود؛ چرا که ممکن است علائمی که تجربه می کنید ناشی از دیگر بیماری های ناحیه نشیمنگاهی یا حتی بیماری های خطرناک تر بوده و نیازمند بررسی کامل تری داشته باشد. پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی بهترین گزینه هایی هستند که هنگام مشاهده علائم میتوانید مراجعه نمایید. پزشک با معاینه و مشاهده شدت بیماری آن را بررسی یا حتی ممکن است برخی آزمایش هایی چون کولونوسکوپی، آندوسکوپی یا … برای شما تجویز نماید.

درمان گوشت اضافی مقعد با لیزر

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر بهترین و کم خطر ترین روشهای درمان این عارضه به شمار می رود.
مقعد به دلیل داشتن عضلات پیچیده و عصب های فراوان بسیار حساس بوده و نیازمند یک روش درمانی مناسب و کم خطر است. لیزر تنها در یک جلسه و به طور کامل تمامی گوشت اضافه مقعد و کنار آن را از بین برده و نیازی به دوره نقاهت طولانی مدت نیست.
برخی از مزایای لیزر گوشت اضافه مقعد و از بین بردن زائده ها:

  • عدم آسیب رسانی به گوشت اطراف آن
  • عدم باقی ماندن جای اسکار و زخم
  • هزینه های بسیار ارزانتر نسبت به جراحی
  • بدون درد، خونریزی و حتی بیهوشی
  • عدم نیاز به دوره نقاهت طولانی
  • عدم عفونت و آبسه
  • عدم عود و بازگشت بیماری


نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 28 تير 1402




خون در مدفوع نشانه چیست

خون در مدفوع نشانه چیست؟

مشاهده خون در مدفوع هنگام اجابت مزاج می تواند سبب نگرانی بیماران شود. خون در مدفوع به گونه ای است که فرد بر روی مدفوع خون قرمز یا تیره رنگ مشاهده می کند.
دستگاه گوارش از دهان شروع شده و به مقعد منتهی می شود که وجود هرگونه مشکل در این دستگاه می تواند سبب وجود خون در مدفوع افراد شود. علاوه بر مشکلات گوارشی برخی بیماری هایی چون بواسیر، شقاق، سرطان یا مشکلات معده نیز می توانند زمینه ساز این عارضه شوند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم نمود.

علائم

اصلی ترین علائم خون در مدفوع، همان مشاهده خون هنگام اجابت مزاج یا بر روی مدفوع می باشد. اما نوع رنگ خون در مدفوع معمولا متغیر بوده و در همه افراد به یک صورت نخواهد بود. برای مثال زمانی که خون در مدفوع دارای رنگ روشن، یا لخته است که بر روی مدفع قرار گرفته است، نشان دهنده وجود بیماری هایی است که قسمت انتهایی راست روده را دچار خود کرده این بیماری ها شامل بواسیر، شقاق و فیستول می شوند.
همچنین مشاهده خون تیره رنگ که با مدفوع ترکیب شده، نشان دهنده مشکلات در قسمت ابتدایی دستگاه گوارش مانند معده یا روده کوچک است. عمده ترین علت تیره شدن رنگ خون این است که مدت زیادی درون بدن شما باقی مانده است.
از دیگر علائم مدفوع همراه خون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سوزش و خارش
  • درد
  • اسهال یا یبوست شدید
  • استفراغ
  • تب
  • تنگی نفس یا درد قفسه سینه
  • تپش قلب
  • کم خونی
  • ضعف، کوفتگی و خستگی بدن

علت خون در مدفوع

خون در مدفوع نشانه چیست؟ به طور کلی پی بردن به علت وجود خون در مدفوع باید توسط پزشک متخصص مشخص شود. چرا که همانطور که گفته شد دستگاه گوارش بسیار گسترده بوده و تشخیص آن را دشوار می سازد. برای مثال وجود خون روشن در مدفوع می تواند نشان دهنده بیماری هایی چون شقاق و بواسیر بوده که قسمت انتهایی راست روده را درگیر میکنند باشد؛ با این تفاوت که اگر خونریزی مقعدی یا گوارشی رخ داده، دارای رنگ تیره و مدفوع قیر مانند باشد، ناشی از عارضه ای جدی تر و بیماری دشوار تری است.

خونریزی مقعدی یا وجود خون در مدفوع به هر علتی که رخ دهد، نیازمند بررسی و معاینه پزشک متخصص بوده و عدم درمان ان سبب بروز مشکلاتی نظیر کم خونی و حاد شدن بیماری های مقعدی می گردد.

عکس خون در مدفوع
مشاهده عکس خون در مدفوع می تواند نشانگر انواع رنگ خون در مدفوع شخص بیمار باشد.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید نوعی بیماری ناحیه نشیمنگاهی و مقعد بوده که دارای انواع خارجی، داخلی و بواسیر خونی می باشد. این بیماری ناشی از متورم شدن عروق درون راست روده بود که بر اثر فشاری که توسط مدفوع سفت و به اصطلاح یبوست به آن وارد می شود، به وجود می آید. به طور کلی یکی از علائم بواسیر یا هموروئید، خونریزی هنگام اجابت مزاج بوده که افراد به آن دچار می شوند. این بیماری می تواند شدت پیدا کرده و درد، سوزش، برآمدگی، خارش و اختلال در فعالیت های روزانه را برای فرد به همراه بیاورد.

شقاق

شقاق یا فیشر نیز از دیگر بیماری های نشیمنگاهی است که با ترک یا چاک خوردگی مقعد همراه است. یبوست از اصلی ترین علتهای شقاق مقعدی بوده که بیماران آن را تجربه خواهند کرد. بنابراین وجود خون در مدفوع نشانه ای از وجود شقاق را در بیمار نشان می دهد. البته خون ناشی از شقاق معمولا به رنگ روشن بوده و بر روی دستمال کاغذی نیز برجای می ماند. عدم درمان شقاق مقعدی موجب بروز عوارضی چون خونریزی های پیاپی و خطر ابتلا به کم خونی را به همراه آورد.

فیستول

وجود بیماری به نام فیستول که سبب به وجود آمدن کانال یا مجرایی غیر طبیعی بین دو عضو بدن نیز می تواند از دیگر علت مدفوع خونی تلقی شود. این بیماری همانطور که گفته شد، سبب بروز مجرای باریک و عفونی بین دو عضو بدن شده و فرد را با عفونت شدید، درد، خارش، آبسه مقعدی، سوزش و حتی تب همراه می کند. همچنین وجود خود در مدفوع از علائم فیستول هستند که سریعا نیاز به درمان خواهد داشت.

مشکلات گوارشی

زخم معده معمولا زخمی است که در انتهای روده باریک رخ داده که معمولا ناشی از وجود باکتری یا مصرف برخی دارو های ضد التهابی پدید می آید. خون در مدفوع هنگامی که به بیماری زخم معده دچار هستید، یک عارضه طبیعی بوده که نیاز به درمان اساسی دارد.

سرطان

وجود سرطان و تومور های سرطانی در روده بزرگ از دیگر عوامل وجود خون در مدفوع بوده که افراد را دچار نگرانی می کنند. رشد تومور ها سبب آسیب زدن به رگ های خونی و حساس درون روده شده و این عارضه را به همراه می آورد.

خون در مدفوع ناشی از زخم مقعد

زخمهایی که به دلایل مختلف در ناحیه مقعد به وجود می آیند، از دیگر علتهای بروز خون در مدفوع بوده که این عارضه را برای فرد به وجود می آورد. زخم مقعد در اثر رابطه جنسی، بیماری های مقعدی یا ایجاد خراش در اثر سهل انگاری یا کشیده شدن ناخن نیز می توانند سبب وجود خون در مدفوع شوند.

خون در مدفوع کودکان

وجود خون در مدفوع کودکان معمولا بر اثر بیماری شقاق مقعدی به وجود آمده و کودکان را دچار این عارضه می نمایند. البته اسهال و یبوست نیز از دیگر عوامل به وجود آوردن این پدیده بوده که ممکن است مادران را به نگرانی دچار سازند.
البته عفونت، وجود باکتری، بیماری های گوارشی نیز در پدید آمدن این عارضه در کودکان نیز بی تاثیر نیستند.
کودکان به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف تر بیشتر از بزرگسالان نیاز به مراقبت داشته و والدین باید به آن توجه داشته باشد.
برخی از علائمی که کودکان هنگام مشاهده این عارضه در مدفوع آن را تجربه می کنند عبارت است از:

  • تب
  • سرگیجه
  • کم خونی
  • بی حالی و ضعف بدنی

خون در مدفوع چگونه تشخیص داده می شود؟

زمانی که فرد وجود هرگونه خون را بر روی مدفوع خود مشاهده نماید، نیازمند معاینه و تشخیص توسط پزشک را خواهد داشت. تشخیص پزشک معمولا به یکی از روشهای زیر و با استفاده از انجام آزمایش ها صورت می گیرد.
آندوسکوپی: آندوسکوپی به طور کلی یک روش تشخیص بیماری های گوارشی و راست روده ای است. در این روش پزشک با وارد کردن لوله ای باریک که به آن دوربین متصل است، درون روده را بررسی می کند تا عارضه های مشکوک را مشخص نماید.
کلونوسکوپی: کولونوسکوپی نیز از دیگر روشهای تشخیص و معاینه دقیق درون دستگاه گوارش می شود. این روش نیز مانند آندوسکوپی بوده و پزشک با وارد کردن لوله باریک و دارای دوربین آن را معاینه می کند. تفاوت کولونوسکوپی و آندوسکوپی در این مورد است که قابلیت نمونه برداری را هم دارد.
آنژیو گرافی: آنژیو گرافی با تزریق رنگی خاص به عروق خونی انجام می گیرد که در تصاویر سی تی اسکن محل نشت رنگ را از رگ نشان می دهد.

درمان خون در مدفوع

اولین مرحله درمان خون در مدفوع، تشخیص علت به وجود آمدن این بیماری توسط پزشک می باشد. با مراجعه به پزشک متخصص گوارش می توانید نسبت به درمان قطعی این بیماری اقدام نمایید.
چنانچه خون در مدفوع، ناشی از بیماری های زمینه ای باشد، در مرحله اول درمان بیماری ها صورت می گیرد. برای مثال شقاق، بواسیر، فیستول از بیماری هایی هستند که سبب وجود خون بر روی مدفوع می شوند و درمان آنها نیز با لیزر امکان پذیر می باشد.
دیگر بیماری هایی چون سرطان یا زخم معده نیز نیاز به درمان پیچیده و گستردگی تری داشته که توسط متخصص صورت میگیرد.
اما به طور کلی برخی راه ها که سبب تغییرات سبک زندگی و بهبود وضعیتی چون اسهال یا یبوست هستند نیز می توانند در بهبود این علائم موثر باشند.
برای مثال برخی از این راه ها عبارت اند از:

  • اصلاح رژیم غذایی و افزودن فیبر، سبزیجات و انواع پروبیتیک ها
  • نوشیدن مقدار آبی کافی
  • درمان یبوست و اسهال که سبب آسیب به روده می شوند
  • دوش آب گم و حمام نشیمنگاهی
  • پرهیز از مصرف غذاهایی تند و پر ادویه

https://clinicjarahi.ir/blood-stool/



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 14 تير 1402




نحوه درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

ویروس زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی نوعی بیماری پوستی است که بر اثر وجود نوعی ویروس به نام اچ پی وی در افراد پدید آمده و سبب بروز علائم دردناکی می شود. زگیل تناسلی در مردان و زنان شایع بوده و نوع انتقال آن توسط تماس پوست با پوست آلوده صورت می گیرد. همچنین ویروس زگیل تناسلی دارای دو تیپ کم خطر و پر خطر است که می توانید در صفحه زگیل چیست با انواع آن آشنا شوید.

زگیل تناسلی مردان چیست؟

زگیل تناسلی مردانه یک از شایع ترین بیماری ها ی ناحیه نشیمنگاهی و تناسلی بوده که امروزه آقایانی که فعالیت جنسی دارند را به خطر می اندازد. زگیل تناسلی مردان همانطور که گفته شد، از ورود ویروس اچ پی وی به بدن که از تماس پوست آلوده انتقال می یابد به وجود آمده و سبب بروز علائم و عوارضی در مردان می شود.

علت زگیل تناسلی در مردان

قبل از ارائه هرگونه علتی برای زگیل تناسلی مردان، باید گفت این بیماری همانطور که از نامش پیداست، تنها در ناحیه تناسلی به چشم می خورد. این به این معنا است که علت اصلی آن نیز رابطه جنسی پر خط و آلوده شدن پوست است. علاوه بر آن می توان دیگر علت مبتلا شدن به این بیماری را داشتن چندین شریک جنسی دانست.
ویروس زگیل تناسلی می تواند ماه ها بدون بروز هیچگونه علائمی در بدن زنان و مردان وجود داشته باشد اما خود شخص از آن اطلاعی نداشته باشد.
از شایع ترین علائم زگیل تناسلی در مردان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توده های برجسته ای که در نواحی آلت تناسلی، بیضه، کشاله ران و مقعد احساس می شوند
  • زگیل های ریز یا درشت که در دهان، مقعد یا آلت تناسلی پدید می آیند
  • درد، بروز رطوبت از زگیل ها، سوزش و خارش
  • تغییر رنگ پوست به تیره یا روشن

عوارض

می توان از خطرناک ترین عوارض زگیل تناسلی مردان به بروز سرطان های مقعد یا آلت تناسلی اشاره نمود. البته این نوع از سرطانها بسیار شایع نبوده و تنها در موارد نادر به چشم می خورد اما بهتر است بدانید که سرطان مقعد یا آلت تناسلی از عوارض بیماری زگیل تناسلی و عامل پدید آورنده آن یعنی ویروس اچ پی وی به وجود می آیند.
بنابراین درمان این بیماری یک مسئله بسیار مهم بوده و نمی توان از آن چشم پوشی نمود. لیزر یکی از بهترین و امن ترین راه های درمان قطعی زگیل تناسلی مردان به شمار می رود که امروزه مورد تایید پزشکان واقع شده است.

زگیل تناسلی زنان چیست؟

به طور کلی زگیل تناسلی زنانه نیز مانند زگیل تناسلی مردانه بوده و از برخورد پوست آلوده به ویروس با بدن فرد سالم انتقال می یابد. البته این بیماری تنها در ناحیه تناسلی زنان به وجود نیامده و در دیگر قسمتهای بدن از جمله دهان، مقعد و واژن پدید می آید. زگیل تناسلی زنان نسبتا پرخطر تر از زگیل تناسلی مردان بوده و عوارض آن نیز بیشتر است.

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی زنان

اصلی ترین علت انتقال زگیل تناسلی زنان و مبتلا شدن به ویروس اچ پی وی که عامل پدید آورنده زگیل تناسلی است، رابطه جنسی است. افرادی که دارای رابطه جنسی پر خطر و ضعف سیستم ایمنی هستند بیشتر از دیگران در معرض این بیماری بوده و باید بیشتر نگران این بیماری باشند.
به طور کلی علتهای بروز زگیل تناسلی زنان عبارت اند از:

  • داشتن رابطه جنسی پر خطر
  • عدم استفاده از کاندوم
  • لمس ناحیه آلوده به زگیل
  • تجاوز جنسی
  • داشتن چندین شریک جنسی
  • البته در برخی افراد ممکن است این ویروس بدون برقراری رابطه جنسی و بلکه هنگام تولد از مادر این ویروس را به ارث ببرند . بنابراین نمی توان به طور 100 درصد رابطه جنسی را عامل انتقال بیماری دانست.

عوارض زگیل تناسلی در زنان

عوارض زگیل تناسلی زنان به مراتب بیشتر از زگیل تناسلی مردان می باشد چرا که این بیماری را به فرزند خود نیز منتقل می نمایند. علاوه بر آن ممکن است فرد در داخل ناحیه واژن دچار زگیل شده و به دلیل به دور از چشم بودن، از آن مطلع نباشند که همین موضوع سبب گسترش و حاد شدن بیماری می گردد.

بنابراین به طور کلی زنانی که دچار عارضه زگیل واژن و ناحیه تناسلی می شوند باید بیشتر به فکر درمان این بیماری باشند. برخی از عوارض های زگیل تناسلی در زنان عبارت اند از:

  • سرطان واژن
  • سرطان مقعد
  • سرطان دهانه رحم(از سرطان های شایع در بین زنان)

علائم زگیل تناسلی مردان و زنان

بعد از وارد شدن ویروس اچ پی وی به بدن ممکن است فرد هیچگونه علائمی را تجربه نکند و پس از گذشت مدتی بیمار شاهد بروز علائمی چون موارد زیر باشد.
برخی از علائم نشان دهنده زگیل تناسلی زنان و مردان عبارت اند از:

  • توده های پوستی که همراه با قرمزی هستند
  • درد، سوزش، خارش یا حتی خونریزی
  • تغییر رنگ پوست (تیره یا روشن شدن آن)
  • مشاهده زگیل های گوشتی
  • ترشح غیر طبیعی از واژن

درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

درمان زگیل تناسلی زنان به طور کلی چند روش لیزر زگیل تناسلی، کرایو تراپی، عمل جراحی، سوزاندن زگیل. و … امکان پذیر است. اما لیزر روش مورد تایید پزشکان بوده و به طور کلی از عود و بازگشت بیماری جلوگیری می نماید. برای مثال روشهایی چون کرایو یا عمل جراحی علاوه بر عوارضی که به همراه دارد، سبب عود بیماری نیز می شوند.

بیشتر بخوانید: https://clinicjarahi.ir/warts-women/

 



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 24 خرداد 1402




اگر شقاق درمان نشود؟

شقاق چیست؟

شقاق مقعدی با فیشر بیماری ناحیه نشیمنگاهی بوده که ممکن است در همه افراد اعم از بزرگسالان و کودکان به چشم بخورد. این بیماری به نوعی ترک، شکاف بیضی مانند یا زخم بوده که در قسمت انتهایی راست روده یا مقعد به وجود می آیند.
علائمی چون سوزش، خارش، درد یا خونریزی نشان دهنده شقاق مقعد در این ناحیه هستند.

درمان شقاق با لیزر چگونه است؟

لیزر شقاق مقعدی یک روشی امن، مناسب و غیر تهاجمی برای درمان شقاق بوده که مورد تایید پزشکان می باشد. لیزر راهی امن، نوین و مناسب برای درمان قطعی این بیماری بوده و از بازگشت دوباره آن جلوگیری می کند. علاوه بر آن از دوره نقاهت کوتاهی برخوردار بوده و در کمتر از یک ساعت انجام می شود. این شیوه درمانی مناسب همه افراد و هر سطح از بیماری شقاق بوده و قابلیت درمان دو نوع شقاق را دارد؛ همچنین به دلیل برخورد اشعه لیزر به ناحیه، سبب جلوگیری از عود دوباره بیماری می شود. از این رو می توان لیزر شقاق را یک روش امن، بدون درد و مقرون به صرفه شناخت.

مزایا لیزر شقاق مقعدی

همانطور که گفته شد، لیزر شقاق از عود دوباره بیماری جلوگیری کرده و آن را در یک جلسه، بدون درد و خونریزی کاملا از بین می برد. اما به طور کلی برخی از مزایای لیزر شقاق عبارت اند از:

  • کم هزینه و مقرون به صرفه بودن به دلیل عدم نیاز به اتاق عمل، هزینه بیهوشی و…
  • درمان شقاق در یک ساعت و درمان سرپایی شقاق در کلینیک شنیمنگاه
  • عدم نیاز به پانسمان داخلی مانند سایر روش های درمان فیشر مقعدی
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه به دلیل عدم وجود زخم ناشی از تیغ جراحی
  • عدم باقی ماندن جای زخم و جای بخیه
  • احتمال بازگشت و عود شقاق در انجام عمل جراحی شقاق برابر با صفر است

مراقبت های بعد از درمان شقاق

همانطور که گفته شد، درمان شقاق به روش های متعددی صورت می گیرد. معمولا سوزش بعد از عمل شقاق طبیعی بوده و با رعایت نکات مراقبت بعد از عمل شقاق می توانید به بهبودی کامل برسید.

بنابراین به منظور بهبودی کامل و درمان شقاق مقعدی در کمترین زمان، بهتر است برخی نکات را بعد از انجام لیزر شقاق را رعایت نمایید تا به طور کامل از بیماری شقاق رهایی یابید.
درمان هرگونه بیماری گوارشی مانند اسهال و یبوست که از اصلی ترین دلایل بروز این بیماری به شمار می روند.

  • مصرف غذاهای پر فیبر و ملین از جمله سبزیجات و میوه ها به منظور عبور آسان مدفوع
  • پرهیز از نشستن های طولانی مدت که سبب وارد کردن فشار بر ناحیه مقعد می شود
  • استفاده از دستمال های نرم، مرطوب و بدون بو
  • حمام نشیمنگاهی یا همان نشستن در ظرف آب گرمی که حاوی ترکیباتی چون نمک یا سرکه است روزانه به مدت 20 دقیقه
  • محافظت از زخم یا محل تحت درمان و پرهیز از برخورد خشن با آن
  • پیاده روی و انجام فعالیت سبب بهبود گردش خون رسانی شده و می تواند به بهبود شقاق مقعد کمک کند
  • نوشیدن آب به مقدار کافی
  • پاکیزه نگه داشتن و ناحیه مقعد به منظور پیشگیری از باقی ماندن باکتری
  • مصرف به موقع آنتی بیوتیک ها به منظور بهبود روند تسریع و پیشگیری از عفونت بعد از عمل شقاق

رژیم غذایی مناسب بعد از انجام لیزر شقاق

طبیعی است که انجام عادات غلط و نامناسب بعد از درمان هرگونه بیماری موجب بازگشت و عود آن می شود. بنابراین چه بهتر که فرد به منظور پیشگیری از این مسئله با رعایت برخی نکات ساده احتمال آن را کاهش دهد. البته گفته می شود پس از انجام لیزر شقاق امکان عود بیماری وجود نداشته و نمی توان آن را روشی با نقص بیان کرد.
اما داشتن رژیم غذایی مناسب می تواند در هر شرایطی افراد را از بروز هرگونه بیماری نجات دهد.
رژیم غذایی مناسب بعد از انجام لیزر شقاق:

  • مصرف غذاهای سبک و دوری از غذاهای سنگین که هضم و دفع آن برای دستگاه گوارش مشکل ایجاد می کند
  • خوردن 4وعده میوه و سبزیجات همراه با غذا به منظور هضم آسان و نرم کردن مدفوع چرا که سبزیجات حاوی فیبر بوده و فیبر نوعی ملین کننده طبیعی است
  • مصرف آب و مایعات به مقدار کافی (روزانه 8 الی 10 لیوان آب)
  • پرهیز از خوردن فست فود و غذاهای نیمه آماده چرا که سبب اسهال یا یبوست می شوند
  • گوجه فرنگی، سبوس گندم و جو، حبوبات، کاهو، تخم کتان، آجیل و مغزها، شیر گرم از بهترین موادی هستند که می توانید روزانه از آنها استفاده نماید
  • پرهیز از غذاهای تند و پرادویه که موجب تحریک دستگاه گوارش می شوند

برای درمان شقاق مقعدی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

زمانی که با علائمی چون سوزش، خارش، درد یا خونریزی را مواجه شدید، بهتر است هرچه سریعتر نسبت به درمان فیشر یا همان شقاق اقدام نمایید.
مراجعه به جراح متخصص عمومی یا پزشک گوارش می تواند با معاینه دقیق شما نوع و شدت بیماری را تشخیص دهد. چرا که شقاق دارای دو نوع حاد و مزمن بوده که نوع حاد آن نهایتا تا 4 هفته درمان خواهد شد. علاوه بر آن درمان شقاق مقعدی با استفاده از دارو ها یا روشهای درمان خانگی امکان پذیر نبوده و نتیجه ای نخواهد داشت. بنابراین روشی اساسی چون لیزر شقاق به منظور درمان جایگزین می شود.

شقاق چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص بیماری شقاق مقعد به واسطه معاینه پزشک امکان پذیر بوده و تنها مراجعه به پزشک می تواند درمان فیشر مقعدی و نتیجه قطعی به همراه بیاورد. چرا که دیگر بیماری های مقعدی از جمله فیستول و بواسیر وجود دارند که در صورت عدم معاینه صحیح و یا انجام آزمایش های مربوطه تشخیص داده نمی شوند.
البته انجام معاینه داخلی در برخی اوقات سبب حاد شدن بیماری و باز شدن زخم ها می شود بنابراین پزشک با معاینه، مشاهده زخم، یا انجام برخی آزمایش ها شقاق مقعدی را تشخیص می دهد.
رایج ترین روشهای تشخیص بیماری شقاق، موارد زیر هستند:

  • پرسش و پاسخ پزشک و بیمار که بخش اعظم انجام معاینه به شمار می رود.
  • مشاهده نواحی درگیر شقاق مقعد
  • انجام سونوگرافی
  • آندوسکوپی به منظور تشخیص دقیق میزان نفوذ و شدت بیماری

روش های درمان شقاق مقعد

درمان شقاق مقعدی به روشهای مختلفی انجام می گیرد. این روشها که استفاده از دارو، لیزر شقاق، یا عمل جراحی شقاق هستند، نسبت به شدت، نوع و میزان حاد بودن بیماری تعیین می گردد که بهترین آنها لیزر شقاق است که از نتیجه قطعی برخوردار بوده و از کمترین عوارض برخوردار است.
همچنین از آنجایی که درمان شقاق مقعدی با دیگر روشها بسیار دشوار و دردناک است، بیمار تحت بیهوشی قرار گرفته و عمل جراحی شقاق صورت می گیرد.
یکی از اصلی ترین علتهای به وجود آمدن بیماری شقاق مقعدی یبوست است. یبوست به دلیل فشاری که به دیواره راست روده وارد می کند، سبب فشار یا آسیب جدی به آن شده و آن را زخم می کند. بنابراین اگر دچار شقاق مقعدی هستید، بهتر است در ابتدا مشکلات گوارشی خود از جمله یبوست و اسهال را کنترل کنید تا درمان شقاق نیز موثر باشد.

 

بیشتربخوانید



:: برچسب‌ها: درمان شقاق,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 20 خرداد 1402




درمان علائم کیست مویی و روشهای جراحی

عکس بیماری کیست مویی

بیماری کیست مویی نوعی مریضی پوستی از نوع عفونی است. یک عفونت مزمن پوستی که معمولاً به صورت کیست در چین باسن نزدیک دنبالچه ایجاد می‌شود و با التهابات دوره‌ای مشخص می‌شود. ویژگی بارز آن رشد مو در شکاف است

 

کیست مویی چیست؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال زمانی اتفاق می افتد که شما یک مو را کوتاه می کنید و دوباره به داخل پوست برگشته و رشد می کند که در نتیجه باعث التهاب می شود. این عارضه می تواند در هر نقطه از بدن که موهای زائد داشته و توسط وسیله ای مانند تراشیدن، موچین کردن، اپیلاسیون یا استفاده از کرم موبر موها برداشته می شوند، ایجاد شود.

 

Sometimes an ingrown hair can cause an infection around the hair follicle, known as folliculitis.

گاهی اوقات یک مو رشد کرده می تواند باعث عفونت در اطراف فولیکول مو شود که به عنوان فولیکولیت شناخته می شود.

https://www.healthdirect.gov.au/ingrown-hair

 

مکان های متداول برای موهای روییده عبارتند از:

  • در کمر بین شکاف باسن

 

  • چانه، گونه ها و گردن مردان

 

  • پاهای زنان، نواحی شرمگاهی و زیر بغل

 

که لازم به ذکر است شایع ترین نوع، کیست مویی کمر می باشد. که در این مقاله هم تصمیم داریم در ارتباط با این بیماری صحبت کنیم.

 

علائم رشد موی برگشته یا کیست مویی چیست؟

باحال مگ گزارش می دهد؛ ناحیه اطراف موهای رشد کرده ممکن است متورم، قرمز و خارش دار شود. می تواند ملتهب شود به طوری که دردناک باشد و مانند یک جوش با چرک به نظر برسد. موهای رشد کرده می توانند کیست ها (کیسه های مایع زیر پوست) را تشکیل دهند که می تواند از یک توده کوچک بدون درد تا یک تورم بزرگ و عفونی متغیر باشد.

 

کیست مویی

 

برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که سوال های زیر را دارید:

 

 

  • برای کیست مویی به چه متخصصی مراجعه کنیم ؟

 

و اگر کسی هستید که از عمل جراحی سنتی به روش باز یا بسته هراس دارد و به این دلیل اقدام به درمان نمی کند، توصیه می کنیم هرچه سریعتر برای درمان کیست مویی با لیزر اقدام کنید و برای همیشه از این توده چرکی خلاص بشید. برای درمان سینوس پیلونیدال با لیزر کلینیک اچ پی وی می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد که منحصرا به درمان بیماری های نشیمنگاهی می پردازد.

 

کادر درمان ما تا زمان نقاهت کامل همراه بیمار بوده و این کلینیک همواره توانسته با بیش از 10 سال سابقه و بالغ بر 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان باشد.

 

لازم به ذکر است روزانه بسیاری از بیماران از شهرستان ها و شهرهای مجاور از جمله کرج، قزوین، زنجان و.. برای درمان به ما مراجعه می کنند و طی یک ساعت درمان شده و به محل زندگی خود باز می گردند.

 

علت برگشتن مو به داخل پوست چیست؟

2 دلیل اصلی برای رشد مو به داخل و تشکیل کیست مویی وجود دارد.

 

  1. 1. کوتاه کردن مو می تواند آن را به داخل فولیکول خود بازگرداند.

 

  1. 2. پوست مرده می تواند فولیکول را مسدود کند و باعث شود که مو در زیر پوست رشد کرده یا دوباره وارد فولیکول خود یا فولیکول اطراف آن شود. سپس مو به جای فشار دادن به سطح پوست به سمت داخل رشد می کند.

 

اگر موهای خیلی مجعد یا ضخیم دارید، احتمال ابتلا به کیست مویی در شما بیشتر است. کوتاه کردن موهای مجعد یا درشت می‌تواند منجر به نوعی موی زیر پوستی به نام پسودوفولیکولیت یا «برآمدگی‌های تیغی» پس از اصلاح، موچین یا اپیلاسیون مو در ناحیه شود.

 



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 20 خرداد 1402




علائم زگیل تناسلی در مردان

اکثر مردان مبتلا به HPV هرگز علائمی ندارند. زیرا عفونت معمولا خود به خود از بین می رود. اما اگر HPV از بین نرود، می تواند باعث زگیل تناسلی در مردان یا انواع خاصی از سرطان شود.

لازم است این نکته را در نظر بگیرید که در مورد هر چیز جدید یا غیرعادی در آلت تناسلی، کیسه بیضه، مقعد، دهان یا گلو با پزشک متخصص خود صحبت کنید. این موارد شامل:

  • زگیل،
  • زائده های غیر طبیعی یا برآمده در آلت تناسلی، کیسه بیضه ها یا کشاله ران،
  • انواع توده های تناسلی
  • زخم های کوچک یا بزرگ در ناحیه تناسلی آقایان

همچنین بخوانید: زگیل مقعدی درمان

زگیل تناسلی مردان معمولاً به صورت یک برآمدگی کوچک یا گروهی از برجستگی ها در ناحیه تناسلی ظاهر می شود. آنها می توانند کوچک یا بزرگ، برجسته یا مسطح و به شکل گل کلم باشند. زگیل ها ممکن است از بین بروند، ثابت بمانند، یا اندازه یا تعدادشان افزایش یابد.

برای زگیل تناسلی مردان به چه دکتری مراجعه کنیم؟

اگر می خواهید زگیل تناسلی خود را درمان کنید، بهتر است به متخصص پوست یا متخصص اندام های تناسلی مردان (اورولوژیست) که بهترین گزینه به عنوان دکتر زگیل تناسلی به شمار می روند مراجعه کنید.

آیا زگیل تناسلی باعث سرطان در آقایان می شود؟

خیر. سرطان ناشی از ویروس اچ پی وی و زیگیل تناسلی در مردان شایع نیست.

فقط عده کمی از مردان در معرض ابتلا به سرطان ناشی از HPV هستند:

  • مردانی با سیستم ایمنی ضعیف (از جمله کسانی که با ایدز یا اچ آی وی HIV دارند).
  • مردانی که رابطه جنسی مقعدی دارند بیشتر در معرض ابتلا به HPV مقعدی هستند. ممکن است به سرطان مقعد مبتلا شوند. (این مورد در همجنسگرایان بیشتر دیده می شود).

عکس و تصاویر

عکس ها و تصاویر همیشه گزینه مناسبی برای آشنایی بیشتر با بیماری به شمار می روند. در نتیجه عکس واضح از زگیل تناسلی مردان شامل موارد زیر هستند:

همچنین ببینید: عکس زگیل تناسلی

تشخیص زگیل تناسلی در مردان

پزشکان و متخصصان دستگاه تناسلی مردان معمولاً می توانند اچ پی وی کم خطر را با بررسی بصری زگیل های دستگاه تناسلی مردان تشخیص دهند. بنابراین نیازی به آزمایش نیست. در حالی که مردان ممکن است به HPV آلوده شوند، آزمایش معمولا برای مردان توصیه نمی شود. زیرا تا کنون وزارت بهداشت و بیماری های هیچ آزمایشی را برای تشخیص دقیق زگیل تناسلی مردان کشف و تایید نکرده است.

البته لازم به ذکر است برای مردانی که همجنسگرا هستند، آزمایش پاپ اسمیر مقعدی تجویز می شود.

درمان زگیل تناسلی در مردان

از آنجا که زگیل تناسلی در آقایان همواره همراه با ناراحتی و خجالت است، اکثر آنها به دنبال روشی امن و قطعی برای درمان زگیل تناسلی مردان در خود هستند. عواملی که ممکن است بر انتخاب روش درمان تاثیر بگذارند عبارتند از اندازه، محل و تعداد زگیل ها، تغییرات در زگیل ها، ترجیح بیمار، هزینه لیزر و درمان، راحتی، عوارض جانبی احتمالی و تخصص پزشک معالج.

روشهای درمان شامل موارد زیر هستند:

درمان زگیل تناسلی مردان با لیزر

برای از بین بردن زگیل تناسلی در مردان می توان از لیزر استفاده کرد. روش عمل لیزر ممکن است در مطب یا کلینیک پزشک، بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت “سرپایی” انجام شود. ممکن است هنگام انجام این عمل از بی حسی موضعی یه بیهوشی استفاده شود. اینکه کدام یک را دریافت می کنید بستگی به تعداد زگیل های نیاز به درمان و اندازه ناحیه تحت درمان دارد. (در 90% مواقع از بی حسی موضعی انجام شده و بیهوشی برای زمانی است که زائده های تناسلی در مردان به طور کامل دریچه مقعد یا روی آلت تناسلی را پوشانده باشند).

https://cliniczarei.com/warts/warts-treatment/men/



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 13 خرداد 1402




علائم شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

شقاق مقعدی نشانه های بارز و مشخصی دارد و به راحتی می توان به وجود آن پی برد. فقط ذکر یک نکته ی اساسی در این میان مهم و ضروری به نظر می رسد و آن این است که برخی از علائم و نشانه های شقاق مانند خونریزی با علائم و نشانه های برخی بیماری های گوارشی خطرناک از جمله سرطان روده مشابه است از این رو در صورت مشاهده ی هر گونه علامتی مشابه با علائم زیر بهتر است که برای بررسی دقیق تر به پزشک متخصص شقاق مراجعه کنید.

عکس نشانه ها و علائم شقاق

از مهم ترین علائم شقاق مقعدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد در ناحیه ی مقعد به صورت متناوب و مستمر
  • شروع درد که به هنگام دفع مدفوع آغاز می شود و پس از آن افزایش می یابد.
  • خونریزی از ناحیه ی مقعد
  • وجود یک زائده ی کوچک یا نشانه بر روی پوست اطراف مقعد
  • سوزش و خارش ناحیه ی مقعد
  • وجود ترک یا شکاف قابل مشاهده در اطراف ناحیه ی مقعد
  • سرخی مقعد
  • خروج ترشحات چرک آلود از ناحیه ی ترک
  • تب که ناشی از عفونت است.
  • تورم و التهاب در ناحیه ی مقعد

مطلب پیشنهادی: هزینه عمل شقاق با لیزر و جراحی

چه کسانی در معرض ابتلا به این بیماری هستند؟

ممکن است شقاق مقعدی در نوزادان به طور شایع اتفاق بیفتد. افراد مسن نیز به دلیل کاهش جریان خون در ناحیه آنورکتال مستعد ابتلا به شقاق مقعد هستند. در حین زایمان طبیعی و بعد از آن، در صورتی که فشار زیادی به مقعد وارد شود زنان می توانند به این عارضه دچار شوند.

همچنین افراد مبتلا به بیماری های روده یا IBD به میزان زیادی در خطر ابتلا به فیشر هستند. دسته ای دیگر از افراد مستعد؛ کسانی هستند که به طور مکرر دچار یبوست می شوند. فشار آوردن و دفع مدفوع بزرگ و سفت شایع ترین علت ایجاد فیشر است.

انواع فیشر مقعدی

بیماری شقاق نسبت به مدت ظاهر شدن آن در ناحیه نشیمنگاه و رکتوم هر فرد، به دو نوع زیر تقسیم می شود:

  • شقاق حاد یا نوع اول: این گونه رایج ترین نوع شقاق است که معمولا در چین های مقعد ایجاد شده و طی 6 هفته خود به خود درمان پیدا میکند. ممکن است پس از چند روز یبوست آن را تجربه کنید.
  • شقاق مزمن یا نوع دوم : این نوع نسبت به شقاق حاد، کمتر رایج است و معمولا افرادی دچار آن می شوند که از یبوست مزمن رنج می برند و رابطه مقعدی مداوم دارند. زخم شقاق مزمن عمیق تر از نوع حاد است و خود به خود درمان نمی یابد.
  • علائم شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟


:: برچسب‌ها: شقاق,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 30 ارديبهشت 1402




شکل شقاق حاد و مزمن

شکل شقاق در مقعد هر بیماری می تواند متفاوت باشد. ولی به طور کلی این عارضه نسبت به زمانی که زخم ایجاد شده تا درمان شود، در دو دسته مزمن و حاد قرار می گیرد. 

شقاق حاد یا خفیف مقعد در عرض شش هفته برطرف می شود. و معمولا رایج ترین نوع است که به شکل خطی با لبه های باز ظاهر می شود. ولی شقاق مزمن بیش از شش هفته ادامه داشته و زمان بهبودی آن هم متفاوت است.

شکل انواع شقاق

عکس شقاق و بواسیر

از بین بیماریهایی که ممکن است بیماران آنها را با شقاق اشتباه بگیرند، می توان به بواسیر اشاره کرد. بواسیر یا هموروئید داخلی یکی از علل اصلی سوزش یا خونریزی از داخل مقعد است. ولی از آنجایی که بیماران نمی توانند دقیق داخل رکتوم را ببینند و توده هموروئید را تشخیص دهند، ممکن است آن را با شقاق مقعدی اشتباه بگیرند.

با مشاهده عکس بواسیر و تصویر شقاق می توانید به راحتی فرق این دو بیماری را متوجه شوید.

تصویر بواسیر و شقاق

سوالات متداول

 
تشخیص شقاق توسط ارسال عکس چگونه است؟

بیماران می توانند با ارسال عکس به شماره 09197715527 در واتساپ مطمئن شوند که شقاق مقعدی دارند یا خیر.

آیا شکل شقاق با بواسیر فرق دارد؟

بله. شقاق یک زخم باریک است در صورتی که بواسیر یک توده متورم است.

آیا از عکس شقاق می توان به طور قطعی نوع آن را تشخیص داد؟

خیر. در بیشتر موارد خود بیمار نمیتواند نوع زخم فیشر را تشخیص دهد و باید به دکتر متخصص مراجعه کند.



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 30 ارديبهشت 1402




آیا فیستول رکتوواژینال نشانه ای از سرطان است؟

فیستول های رکتوواژینال به شکل سوراخ هایی بین واژن و راست روده ایجاد می شوند. باز شدن بیش از حد واژن در زایمان و همچنین جراحی های لگن می تواند باعث ایجاد این نوع فیستول شود. زمان ابتلا به این بیماری ممکن است گاز یا مدفوع از واژن شما نشت کند. اکثر زنان پس از جراحی ترمیم فیستول رکتوواژینال برای بستن فیستول بهبودی کامل پیدا می کنند.

فیستول رکتوواژینال چیست؟

فیستول رکتوواژینال یک سوراخ تونل مانند است که بین واژن و راست روده ایجاد می شود. واژن شما لوله ای بوده که رحم را به فرج (نوع تناسلی خارج از بدن) متصل می کند. رکتوم بخشی از دستگاه گوارش شماست که روده بزرگ (کولون) را به مقعد متصل می کند. مدفوع و گاز را نگه داشته تا زمانی که بدن شما آنها را آزاد کند.

در فیستول رکتوواژینال، آسیب به بافت واژن باعث مرگ بافت و ایجاد سوراخ (فیستول) می شود. این دهانه به مدفوع و گاز روده اجازه ورود به واژن را می دهد. فیستول رکتوواژینال نوعی فیستول واژن است.

علائم فیستول چیست؟

فیستول مقعدی با توجه به اینکه در کدام ناحیه از مقعد به سطح پوست رسیده و چه مدت زمانی از ایجاد آن می‌گذرد می‌تواند علائم و نشانه های گوناگونی را در بدن افراد از خود به  جای بگذارد.

بارز ترین نشانه آن وجود سوراخی ملتهب در اطراف مقعد است که اصولا شما قادر به دیدن آن نیستید.

What Is Anal Fistula? - Amrita Clinic

از مهم ترین علائم فیستول مقعدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب پوست اطراف مقعد که ناشی از عفونت و تخریب بافت های اطراف ناحیه‌ی مقعد و خروج ترشحات چرک آلود است.
  • خروج ترشحات بدبو از محل فیستول که ناشی از ترشحات بد بوی مدفوع و چرک است.
  • درد که با ریتم  ثابت و یا ضربان دار همراه با احساس سوزش به هنگام نشستن، حرکت کردن، اجابت مزاج و سرفه در مقعد و اطراف آن حس می‌شود.
  • وجود آبسه های مکرر و دائمی در اطراف مقعد
  • بی اختیاری در کنترل مدفوع و گاز روده
  • تورم و قرمزی اطراف ناحیه‌ی مقعد که ناشی از تجمع چرک و عفونت است.
  • تب که ناشی از گسترش عفونت در بدن است.
  • مشاهده‌ی سوراخ فیستول در پوست اطراف ناحیه‌ی مقعد

فیستول رکتوواژینال چقدر شایع است؟

سالانه حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر در سراسر جهان به فیستول واژن مبتلا می شوند. احتمال ابتلا به فیستول رکتوواژینال در کشورهایی با مراکز پزشکی محدود بیشتر است.

این فیستول ها ممکن است پس از زایمان های طولانی مدت واژینال که چند روز طول می کشد ایجاد شوند. فشاری که کودک شما به دیواره واژن فشار می آورد می تواند جریان خون را کاهش دهد و باعث مرگ بافت شود. در نتیجه در این بافت ها سوراخ هایی ایجاد شده که می توانند این عضو از بدن را به نواحی مجاور آن منتقل کنند.

آیا فیستول رکتوواژینال نشانه ای از سرطان است؟



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 23 ارديبهشت 1402




علائم فیستول مقعد و شباهت آن با سرطان

امروزه افراد زیادی دچار بیماری های مقعدی و از جمله فیستول مقعد می شوند. بسیاری از افرادی که به فیستول مقعد یا با خونریزی آن مواجه می شوند، ترس از ابتلا به سرطان مقعد را داشته و آن را با سرطان مقعد اشتباه می گیرند. اما باید به این نکته توجه داشت که فیستول مقعد سرطان نبوده و نوعی عارضه عفونی ناشی از برخی دلایل است که با انجام جراحی یا بهترین روش درمانی آن لیزر، به راحتی قابل درمان خواهد بود.

بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید تا با به طور کامل با بیماری فیستول مقعد آشنا شوید.

فیستول چیست؟

بسیاری از افراد تا زمان ابتلا نمی دانند بیماری فیستول چیست؟  اما باید بدانید فیستول مقعدی از بیماری های مقعدی بوده که افراد زیادی سالانه  از جمله زنان و مردان به آن مبتلا می شوند. فیستول مقعدی نوعی عارضه عفونی می باشد که در بین بافت های بدن رخ میدهد. ایجاد یک مجرای غیر طبیعی و عفونی بین دو بافت بدن که با علائم و عوارض زیادی همراه است.

این مجرا به گونه ای است که از درون بدن (ناحیه مقعد ) به خارج از پوست راه پیدا کرده و موجب ایجاد سوراخی بر روی پوست می شود.

خروج ترشح و عفونت از اصلی ترین علائم این عارضه است.

https://bazigaronline.com/47362/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%84-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

به گفته ایران کلینیک، به صورت کلی فیستول در نتیجه‌ی یک اتصال غیر نرمال میان دو ارگان یا دو سطح و بافت بدن به وجود می‌آید. در فیستول مقعد این اتصال بین دیواره‌ی مخاطی درون کانال مقعد و پوست نزدیک مقعد ایجاد می‌شود که به شکل یک تونل کوچک باریک غیر طبیعی در پایان راست روده ظاهر خواهد شد که به سطح خارجی پوست باز می‌شود.

علائم و نشانه های فیستول مقعدی

خوشبختانه  نشانه ها و علائم بیماری فیستول مقعد نمایان بوده و به راحتی قابل تشخیص است. همین موضوع سبب تشخیص سریع و درمان به موقع بیماری میباشد. برای مثال زمانی که فرد به فیستول مقعد مبتلا می شود، ابتدایی ترین علائم آن یعنی درد، خونریزی و.. را به راحتی مشاهده می کند.

البته خروج ترشح یا عفونت از دیگر علائم این عارضه است که بیماران آن را با آبسه مقعد یا جوش اشتباه می گیرند که در ادامه به آن خواهیم رسید.

برخی از اصلی ترین علائم فیستول مقعد عبارت اند از:

  • درد شدید در ناحیه مقعد
  • التهاب و قرمزی
  • خروج ترشحات چرکی و عفونت از مجرای به وجود آمده
  • خروج خونابه
  • تب و بی حالی ناشی از عفونت
  • خارش و سوزش مقعد
  • بوی بد مقعد
  • ابتلا به بی اختیاری مدفوع
  • مشاهده مجرا یا سوراخ ناشی از فیستول مقعد

علتهای بروز فیستول

ابتلا به فیستول مقعد دلیل و علتهای زیادی را در بر میگیرد. برای مثال در بسیاری از موارد ابتلا به فیستول در پی عدم درمان و بی توجهی به جوش های ناحیه مقعد یا آبسه به وجود می آیند. حاد شدن آبسه مقعد و عدم درمان آن می تواند موجب گسترش عفونت و ایجاد مجرای فیستول گردد. اما علت دیگر بروز فیستول مقعد  ناشی از مسدود شدن غدد درون مقعد بوده و موجب ایجاد عارضه می شود.

بنابراین برخی از اصلی ترین علتهای بروز فیستول مقعد عبارت اند از:

  • آبسه مقعدی درمان نشده
  • وارد شدن ضربه یا تروما
  • ابتلا به یبوست یا اسهال مکرر
  • ابتلا به بیماری های مقاربتی
  • خراش یا پاره شدن مقعد
  • استفاده از لباس زیر های تنگ و با جنس نامرغوب
  • عدم درمان بیماری های نشیمنگاهی

فیستول مقعد در چه افرادی بیشتر به چشم میخورد؟

خطر ابتلا به فیستول مقعد در همه افراد به یک اندازه یکسان بوده و در صورت عدم رعایت برخی نکات یا ناپرهیزی ممکن است فرد به این عارضه دچار شود. برای مثال فیستول مقعد در برخی افراد  از جمله افرادی که سابقه مشاهده جوش ها یا آبسه های پیاپی هستند، بیشتر است بنابراین، ریسک ابتلا به فیستول مقعد در افراد زیر بیشتر از سایرین می باشد:

  • افرادی که سابقه وارد شدن ضربه یا تروما به ناحیه مقعد دارند
  • افراد مبتلا به آبسه مقعدی
  • بیمارانی که سابقه جراحی مقعدی داشته اند
  • بیماران مبتلا به اسهال و یبوست های مزمن و حاد
  • افرادی که بیماری عفونی درمان نشده در بدن دارند
  • سالمندان
  • افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند
  • افرادی که رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده دارند

سرطان مقعد و فیستول

در بسیاری از موارد بیماران هنگام مشاهده علائم فیستول مقعد خطر ترس ابتلا به سرطان را دارند. اما باید بدانید ابتلا به فیستول ارتباطی با سرطان نداشته و لایل بروز هر کدام از این بیماری ها متفاوت است.

برای مثال بروز سرطان مقعد ناشی از برخی سلول سرطانی بوده که بافت مقعد یا دیگر نواحی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. با این تفاوت که بروز فیستول تنها در اثر عفونت یا مسدود شدن غدد می باشد.

تفاوت فیستول با آبسه مقعد

به طور کلی می توان گفت آبسه مقعد و نوع بسیار خفیف و سطحی فیستول می باشد. اما در برخی موارد علت بروز هر کدام متفاوت  است. معمولا علائم این دو بیماری بسیار یکسان بوده با این تفاوت که درمان آبسه بسیار راحت تر و سطحی تر بوده و می توان به راحتی جلوی آن را گرفت. اما از بین بردن فیستول حتما نیاز به انجام لیزر یا جراحی دارد.

بنابراین می توان گفت آبسه مقعد نوعی عفونت شدید (به شکل جوش) زیر سطح پوست بوده که توسط پزشک قابل تخلیه و با دارو ممکن است برطرف شود. اما تخلیه بافت عفونی و فیستول نیازمند روشهای پیشرفته تر و تهاجمی تر است.

پیشگیری

پیشگیری از این عارضه به صورت قطعی اثربخش نخواهد بود؛ زیرا ممکن است شما تمامی نکات بهداشتی را رعایت نمایید اما با مسدود شدن غدد درون مقعد شما همچنان دچار فیستول شوید؛ اما با این حال رعایت این نکات بهتر بوده و ریسک را کاهش می دهد.

برخی از راهکارهای پیشگیری از فیستول مقعد عبارت اند از:

  • پاکیزه نگه داشتن و شستشوی مرتب مقعد
  • استفاده از دستمال های نرم
  • درمان آبسه یا جوش های مقعد
  • نوشیدن آب به مقدار کافی
  • استفاده از لباس زیر های نخی و راحت
  • درمان هرگونه بیماری روده ای یا گوارشی
  • اصلاح تغذیه و استفاده از فیبر
  • پرهیز از برقراری رابطه جنسی مقعدی
  • استفاده از کاندوم
  • درمان هرگونه عفونت
  • پرهیز از تحریک جوش یا آبسه های ناحیه مقعد توسط خود بیمار

بهترین روش درمان فیستول مقعد

از بین بردن و درمان فیستول مقعد نیازمند معاینه متخصص و به کارگیری یک روش تهاجمی و پیشرفته می باشد.

برخی بیماران در زمان ابتلا به این عارضه اقدام به خود درمانی های غیر اصولی از جمله مصرف آنتی بیوتیک، روشهای خانگی یا گیاهی می نمایند که تنها اتلاف وقت و حاد شدن بیماری را برای آنها به همراه می آورد.

اما بیماران بدانند در زمان ابتلا به چنین بیماری های عفونی که امکان گسترش آن نیز وجود دارد، به هیچ عنوان اقدام به خود درمانی ننمایید. بهترین روش درمان فیستول مقعد انجام لیزر در یک کلینیک معتبر از جمله ایران کلینیک در تهران می باشد که تنها در یک جلسه هرگونه عارضه و عفونت ناشی از فیستول حاد و خفیف را درمان می کند. همانطور که گفته شد، لیزر تنها در یک جلسه این عارضه را با کمترین هزینه، دوران نقاهت، درد و خطر عود بیماری درمان  میکند.



:: برچسب‌ها: فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 26 فروردين 1402




بهترین روش درمان شقاق مقعدی

شقاق چیست؟

شقاق مقعدی یا فیشر بیماری ناحیه نشیمنگاهی بوده که ممکن است در همه افراد اعم از بزرگسالان و کودکان به چشم بخورد. این بیماری به نوعی ترک، شکاف بیضی مانند یا زخم بوده که در قسمت انتهایی راست روده یا مقعد به وجود می آیند.
علائمی چون سوزش، خارش، درد یا خونریزی نشان دهنده شقاق مقعد در این ناحیه هستند.

درمان شقاق با لیزر چگونه است؟

لیزر شقاق مقعدی یک روشی امن، مناسب و غیر تهاجمی برای درمان شقاق بوده که مورد تایید پزشکان می باشد. لیزر راهی امن، نوین و مناسب برای درمان قطعی این بیماری بوده و از بازگشت دوباره آن جلوگیری می کند. علاوه بر آن از دوره نقاهت کوتاهی برخوردار بوده و در کمتر از یک ساعت انجام می شود. این شیوه درمانی مناسب همه افراد و هر سطح از بیماری شقاق بوده و قابلیت درمان دو نوع شقاق را دارد؛ همچنین به دلیل برخورد اشعه لیزر به ناحیه، سبب جلوگیری از عود دوباره بیماری می شود. از این رو می توان لیزر شقاق را یک روش امن، بدون درد و مقرون به صرفه شناخت.

مزایا لیزر شقاق مقعدی

همانطور که گفته شد، لیزر شقاق از عود دوباره بیماری جلوگیری کرده و آن را در یک جلسه، بدون درد و خونریزی کاملا از بین می برد. اما به طور کلی برخی از مزایای لیزر شقاق عبارت اند از:

  • کم هزینه و مقرون به صرفه بودن به دلیل عدم نیاز به اتاق عمل، هزینه بیهوشی و…
  • درمان شقاق در یک ساعت و درمان سرپایی شقاق در کلینیک نشیمنگاه
  • بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا کلینیک
  • عدم نیاز به پانسمان داخلی مانند سایر روش های درمان فیشر مقعدی
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه به دلیل عدم وجود زخم ناشی از تیغ جراحی
  • عدم باقی ماندن جای زخم و جای بخیه
  • احتمال بازگشت و عود شقاق در انجام عمل جراحی شقاق برابر با صفر است

مراقبت های بعد از درمان شقاق

همانطور که گفته شد، درمان شقاق به روش های متعددی صورت می گیرد. معمولا سوزش بعد از عمل شقاق طبیعی بوده و با رعایت نکات مراقبت بعد از عمل شقاق می توانید به بهبودی کامل برسید.

بنابراین به منظور بهبودی کامل و درمان شقاق مقعدی در کمترین زمان، بهتر است برخی نکات را بعد از انجام لیزر شقاق را رعایت نمایید تا به طور کامل از بیماری شقاق رهایی یابید.
درمان هرگونه بیماری گوارشی مانند اسهال و یبوست که از اصلی ترین دلایل بروز این بیماری به شمار می روند.

  • مصرف غذاهای پر فیبر و ملین از جمله سبزیجات و میوه ها به منظور عبور آسان مدفوع
  • پرهیز از نشستن های طولانی مدت که سبب وارد کردن فشار بر ناحیه مقعد می شود
  • استفاده از دستمال های نرم، مرطوب و بدون بو
  • حمام نشیمنگاهی یا همان نشستن در ظرف آب گرمی که حاوی ترکیباتی چون نمک یا سرکه است روزانه به مدت 20 دقیقه
  • محافظت از زخم یا محل تحت درمان و پرهیز از برخورد خشن با آن
  • پیاده روی و انجام فعالیت سبب بهبود گردش خون رسانی شده و می تواند به بهبود شقاق مقعد کمک کند
  • نوشیدن آب به مقدار کافی
  • پاکیزه نگه داشتن و ناحیه مقعد به منظور پیشگیری از باقی ماندن باکتری
  • مصرف به موقع آنتی بیوتیک ها به منظور بهبود روند تسریع و پیشگیری از عفونت بعد از عمل شقاق

رژیم غذایی مناسب بعد از انجام لیزر شقاق

طبیعی است که انجام عادات غلط و نامناسب بعد از درمان هرگونه بیماری موجب بازگشت و عود آن می شود. بنابراین چه بهتر که فرد به منظور پیشگیری از این مسئله با رعایت برخی نکات ساده احتمال آن را کاهش دهد. البته گفته می شود پس از انجام لیزر شقاق امکان عود بیماری وجود نداشته و نمی توان آن را روشی با نقص بیان کرد.
اما داشتن رژیم غذایی مناسب می تواند در هر شرایطی افراد را از بروز هرگونه بیماری نجات دهد.
رژیم غذایی مناسب بعد از انجام لیزر شقاق:

  • مصرف غذاهای سبک و دوری از غذاهای سنگین که هضم و دفع آن برای دستگاه گوارش مشکل ایجاد می کند
  • خوردن 4وعده میوه و سبزیجات همراه با غذا به منظور هضم آسان و نرم کردن مدفوع چرا که سبزیجات حاوی فیبر بوده و فیبر نوعی ملین کننده طبیعی است
  • مصرف آب و مایعات به مقدار کافی (روزانه 8 الی 10 لیوان آب)
  • پرهیز از خوردن فست فود و غذاهای نیمه آماده چرا که سبب اسهال یا یبوست می شوند
  • گوجه فرنگی، سبوس گندم و جو، حبوبات، کاهو، تخم کتان، آجیل و مغزها، شیر گرم از بهترین موادی هستند که می توانید روزانه از آنها استفاده نماید
  • پرهیز از غذاهای تند و پرادویه که موجب تحریک دستگاه گوارش می شوند


:: برچسب‌ها: درمان شقاق ,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 15 اسفند 1401




جلوگیری از ابتلا به زگیل چگونه است؟

برای کاهش خطر ابتلا به زگیل معمولی به موارد زیر دقت کنید:

 
  • از تماس مستقیم و مالش زائده خودداری کنید. چه این زائده روی بدن شماست یا روی بدن شخص دیگری، به آن دست نزنید.
  • زگیل را نکنید و خراش ندهید زیرا این کار می تواند باعث پخش ویروس شود.
  • از همان سنگ پا یا ناخن گیر که به زائده ها خورده، استفاده نکنید که روی پوست و ناخن های سالم خود استفاده می کنید.
  • ناخن های خود را نجوید. زگیل بیشتر در پوستی که شکسته شده است ایجاد می شود. نیش زدن پوست اطراف ناخن، دریچه ای را برای ویروس باز می کند.

درمان سریع و قطعی

به نقل قول از mayoclinic ممکن است که زگیل های دست و پا در طی مدت زمان طولانی خود به خود از بین بروند. ولی این امر کاملا احتمالی است. یعنی شاید هم از بین نروند! 

موضوع اصلی این است که افراد معمولا از وجود آنها حس خوبی نداشته و خجالت می کشند. حتی در اکثر موارد این زائده ها می توانند در انجام کوچکترین کارهای روزمره هم مشکل ایجاد کنند. در نتیجه ترجیح می دهند تا برای درمان زگیل دست یا پا خود اقدام کنند. اگر شما هم از وجود این زگیل ها رنج می برید، می توانید با روش های زیر در کمتر از یک ساعت آنها را درمان کنید:

لیزر زگیل پا و دست

رصد اقتصادی بیان می کند به جرات می توانیم بگوییم که امروزه لیزر یکی از روش های درمان شگفت انگیز برای از بین بردن اکثر بیماری های پوستی به خصوص زگیل دست، پا و تناسلی است. از آنجا که این روش درمانی در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین بازدهی را دارد، منتخب 90% بیماران و جراحان مطرح می باشد.

از آنجا که روش های تهاجمی دیگر مانند جراحی و بریدن به قسمت های دیگر پوست نیز آسیب می رساند، درمان زگیل با لیزر بهترین روش درمان می باشد. لیزر CO2 قادر است عفونت را از ریشه سوزانده و زائده را برای همیشه از بین ببرد.

کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل دست و پا 

فریز کردن، انجماد یا کرایو اصطلاحات رایجی هستند که برای این روش درمانی استفاده می شود. درمان به روش کرایو که مانند لیزر به صورت سرپایی در کلینیک متخصص انجام می شود، با اعمال نیتروژن مایع یا دی اکسید کربن در دما -196 درجه سانتی گراد صورت می گیرد.



:: برچسب‌ها: زگیل دست,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 3 اسفند 1401




سایر راههای درمان فیستول با جراحی

برخی از روش های عمل جراحی فیستول وجود دارند که امروزه دیگر استفاده نشده یا در موارد بسیار خاص استفاده می شوند. لازم است با تمام آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین راه درمان را با کمک پزشک متخصص انتخاب کنید. این روش ها عبارتند از:

عمل جراحی فیستول مقعدی یا فیستولوتومی

فیستولوتومی یا Fistulotomy یکی از روشهای رایجی بوده که پیش از لیزر انجام می شده است. طی این روش پزشک مسیر فیستول را برش داده و شستشو می دهد. این زخم بدون بخیه باز می ماند تا از داخل شروع به ترمیم کند. به مرور زمان محل برش خورده به حالت برجسته در آمده و از بین می رود.

یکی از نکاتی که در این روش درمانی اهمیت بسیار بالایی دارد، مهارت و تجربه پزشک است زیرا با کوچکترین اشتباه ممکن است عضلات مقعد آسیب دیده و فرد دچار بی اختیاری در دفع شود.

همانطور که پیشتر ذکر کردیم، این روش پیش از لیزر به عنوان پر طرفدار ترین روش درمان به کار می رفته است ولی امروزه توصیه نمی شود.

عکس عمل جراحی فیستول با روش فیستولوتومی

جراحی فیستول با تکنیک ستون یا استن Seton

اگر فیستول از بخش مهمی در بین عضلات اسفنکتر مقعدی عبور کند ، جراح ممکن است در ابتدا توصیه کند که نخ جراحی ستون در فیستول قرار دهید.

ستون یک تکه نخ جراحی است که به مدت چند هفته در فیستول باقی می ماند تا این مسیر عفونی بسته نشود و درمان پیدا کند.

درست است که در روش ستون بخشی از اسفنکتر برش داده نمی شود ولی بیمار باید هر چند هفته یک بار به پزشک مراجعه کند تا نخ را چند سانت بیرون بکشد که این کار بسیار دردناک است.

به همین دلیل نخ های ستون فیستول را تخلیه می کنند ولی در درمان آن خیلی نقشی ندارند. از این رو جراح یا پزشکی که به او مراجعه می کنید، ممکن است به شما پیشنهاد دهد ستون را همراه با فیستولوتومی انجام دهد.

https://mag.parsnews.com



:: برچسب‌ها: فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 14 دی 1401




نحوه استفاده از پماد هیدروکورتیزون چگونه است؟

دارو پماد هیدروکورتیزون فقط برای استعمال خارجی است. دقت کنید که به هیچ عنوان به دهان شما برخورد نکند. قبل و بعد از استفاده دست های خود را بشویید. اگر موضع مورد نظر دستان شماست، قبل از استفاده فقط کافیست دست های خود را بشویید. روی پوست سالم یا در مناطق وسیعی از پوست استفاده نکنید و فقط روی قسمت مشخص بمالید. این دارو را وارد چشم خود نکنید. اگر این کار را کردید، آن را با مقدار زیادی آب خنک بشویید. پماد هیدروکورتیزون را طبق دستورالعمل روی برچسب روزانه در زمان مشخص استفاده کنید. از آن بیشتر از زمانی که پزشک توصیه کرده استفاده نکنید. مصرف دارو را تا زمان تمام شدن تیوپ پماد ادامه دهید مگر اینکه پزشک دستور به توقف استفاده بدهد.

یک لایه نازک را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به آرامی مالش دهید. پوست تحت درمان را پانسمان نکنید و به آن قسمت فشار وارد نکرده یا ضربه نزنید.

در مورد استفاده از این دارو در کودکان با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. در حالی که ممکن است برای کودکان زیر 2 سال برای شرایط انتخابی تجویز شود، اقدامات احتیاطی اعمال می شود.

توجه داشته باشید که این دارو فقط برای شما است و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

اگر یک دوز را فراموش کردم چکار کنم؟

اگر یک نوبت را فراموش کردید، در اسرع وقت از آن استفاده کنید. اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، فقط از همان دوز استفاده کنید و توجه کنید که از دوزهای دوبل یا اضافی به صورت خودسرانه استفاده نکنید.

 



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 14 آذر 1401




نحوه تشخیص زگیل مقعد چگونه است؟

اگر این زائده ها اطراف باسن و دور دریچه رکتوم باشند، پزشک متخصص بیماری های مقعدی (آنورکتال) یا دکتر زنان می تواند طی یک معاینه ساده این زائده های مقعدی و نوع آنها را دقیق تشخیص دهد. در صورتی که زگیل های جنسی نشیمنگاهی در داخل باشند، پزشک از یک لوله باریک به نام آنوسکوپ استفاده کرده تا بتواند داخل دریچه را کامل ببیند و هر گونه ناهنجاری تناسلی در مقعد شما را تشخیص دهد.

اگر این زائده ها در ناحیه تناسلی واژن و آلت تناسلی هم وجود داشته باشند، پزشک ممکن است آزمایش اچ پی وی را تجویز کند.

پیشگیری از ابتلا به زگیل مقعد

از آنجایی که ویروس اچ پی وی اغلب بدون هیچ علامتی در بدن باقی می ماند. کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ابتلا به زگیل مقعدی انجام دهید.

  • با افرادی که زگیل مقعدی (یا تناسلی) دارند تماس جنسی نداشته باشید.
  • با افراد مختلف رابطه نداشته باشید.
  • پرهیز: از تماس جنسی خودداری کنید.
  • همیشه از کاندوم استفاده کنید (خطر ابتلا را کاهش می دهد، اما از بین نمی برد)
  • شرکای جنسی باید از نظر ابتلا به اچ پی وی و سایر بیماری های مقاربتی حتی زمانی که هیچ علامتی وجود ندارد بررسی شوند.
  • واکسن HPV در برابر 9 نوع مختلف از این ویروس محافظت می کند و برای مردان و زنان 9 تا 45 ساله بدون توجه به سابقه جنسی مورد تایید FDA است. لطفاً با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا کاندیدای مناسبی برای دریافت این واکسن هستید یا خیر.


:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی, زگیل مقعد, زگیل,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 14 آذر 1401




درمان تنگی مقعد + علت و علائم تنگ شدن مقعد

تنگی مقعد، همچنین به عنوان تنگی رکتوم یا باریک شدن کانال مقعد شناخته می شود، یک وضعیت نسبتا نادر اما ناراحت کننده است که بر کانال رکتوم و هرگونه عملکرد آن تاثیر می گذارد. برای برخی، می تواند بسیار مشکل ساز شود و منجر به سایر عوارض سلامتی جدی تر شود. بسته به شدت، تنگ شدن مقعد می تواند کیفیت زندگی هر فرد را تحت تاثیر قرار دهد زیرا باعث درد، ناراحتی و اذیت های مداوم می شود. روش های درمان تنگی مقعد اغلب موفقیت‌ آمیز است، اما بهتر است زودتر به دنبال بهترین و کم خطر ترین روش درمان باشید تا از برخی از عوارض دردسرساز آن جلوگیری شود.

اگر احساس کنید مقعد شما چند بار در روز و مداوم در حال سفت شدن است، ممکن است تنگی مقعد داشته باشید. با این حال، سایر بیماری‌ها می‌توانند با علائم مشابه ظاهر شوند، بنابراین این مقاله مهم‌ ترین سوالات مربوط به این عارضه را پوشش می‌ دهد تا به شما در درک اینکه آیا این مشکل است یا خیر.

تنگی مقعد چیست؟

همان گونه که در ابتدا به طور جزئی به آن اشاره کردیم، تنگی مقعد باریک شدن کانال مقعدی (مخرج) است که در انگلیسی با نام “anal stenosis” شناخته می شود. Vuvatech.com بیان می کند؛ قابل درک است که این عارضه همراه با انقباض شدید می تواند به این معنی باشد که شما در دفع مدفوع مشکل دارید که منجر به فشار بر روی توالت و ابتلا به انواع شقاق می شود.

در طول اجابت مزاج، طبیعی است که عضلات اسفنکتری داخلی و خارجی منبسط و منقبض شوند، که به حرکت مدفوع از طریق مجرای مقعدی کمک می کند. با این حال، هنگامی که تنگی مقعد رخ می دهد، ماهیچه ها آنقدر باریک می شوند که عبور آسان مدفوع تقریبا غیر ممکن می شود.

در نوزادان و کودکان

متاسفانه می توان گفت که از هر 4000 نوزادانی که متولد می شوند، یک نفر از آنها درگیر تنگی مقعد می شود. در بعضی از موارد کودکان حتی بدون داشتن دریچه مقعد به دنیا می آیند. در آن دسته از نوزادانی که دچار تنگی هستند، معمولا مادران آنها دو الی سه ماه بعد از تولد کودکشان متوجه این عارضه می شوند. 

شایع ترین علامت در این موارد این است که نوزاد یبوست مزمن و مداوم پیدا کرده و دفع راحت یا کاملی ندارد. اکثر مادران به ویتامین هایی که پزشک به آنها داده شک می کنند که ارتباطی ندارد و باید سریعا به یک متخصص اطفال مراجعه کنید.

منبع



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 2 آذر 1401




هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1401 + تعرفه بیمه

شما هم فکر می کنید هزینه های درمان شقاق در کلینیک یا بیمارستان ها زیاد بوده و مقرون به صرفه نیست؟ متاسفانه بعضی از بیماران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره هزینه درمان شقاق با لیزر یا عمل جراحی حتی حاضر نیستند با کلینیک ها تماس بگیرند و این طرز فکر درست نیست!
سریع ترین روش درمان شقاق با لیزر می باشد که در کلینیک به صورت سرپایی انجام می شود. درد و خونریزی ندارد و بیمار می تواند بلافاصله به زندگی روزمره خود برگردد. در حالی که عمل جراحی اینطور نیست. در نتیجه هزینه درمان با لیزر به صرفه تر از جراحی است.

بیماری شقاق چیست؟

شقاق مقعدی یا فیشر آنال یک زخم کوچک به شکل بریدگی در قسمت انتهایی راست روده یا همان رکتوم است. این زخم معمولا به دلیل یبوست و فشار وارد شده به مقعد ایجاد می شود. لازم است بدانید حتی کسانی که مکرر رابطه از پشت دارند، به این عارضه دچار می شوند.

از علائم و نشانه های شقاق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک زخم کوچک به شکل اسکار
  • تورم خود زخم و اطراف آن در صورت عفونت
  • قرمز شدن ناحیه به دلیل تحریک با عبور مدفوع
  • ترشح لزج یا شیری مانند از زخم
  • خونریزی در صورت تماس با مدفوع و خارش
  • داشتن احساس سوزش معمولا زمانی که ناحیه عرق سوز می شود.

هزینه درمان شقاق hpvdarman.com



:: برچسب‌ها: شقاق,درمان شقاق, هزینه درمان شقاق,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 2 مرداد 1401




زگیل مقعد؛ درمان، عکس + علائم و علت زگیل داخل مقعدی

علائم زگیل مقعد در مردان و زنان متفاوت بوده و در هر کدام به نحوی خودش را نشان می دهد. این زائده ها در داخل و دور دریچه مقعد ظاهر می شوند و به شکل گوشتی یا اغلب به رنگ پوست هستند.

همچنین یکی از ویروسی ترین بیماری های پوستی زگیل تناسلی مقعدی است که توسط نوعی از ویروس اچ پی وی HPV ایجاد می شود که از فرد آلوده به فرد سالم قابل انتقال است.

زگیل مقعدی چیست؟

زگیل مقعدی یا Anal warts زائده های کوچکی هستند که می توانند در داخل و دور مقعد ایجاد شوند. این عارضه کوندیلوما آکومیناتا نیز نامیده می شود. زگیل مقعدی نوعی زگیل تناسلی است.

در بیشتر موارد، زگیل ها باعث ناراحتی یا درد نمی شوند. با این حال، اگر تا حدودی بزرگ شوند، می توانند باعث تحریک شده و خارش یا خونریزی داشته باشند. اگر هیچ علامتی بروز نکند، افراد مبتلا به زگیل مقعدی ممکن است حتی ندانند که آنها را دارند زیرا زائده ها در رکتوم آنها در حال رشد است.

زگیل مقعدی ممکن است فقط در یک نقطه ایجاد شود یا به مرور زمان به قسمت‌های مختلف دستگاه تناسلی و مقعد گسترش یابد.

علائم زگیل تناسلی مقعدی در زنان و مردان

در بیشتر موارد، زگیل های مقعدی بدون درد هستند و ممکن است فرد از ابتلا به آن بی اطلاع باشد. اگر علائم ظاهر شوند، ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • خونریزی
  • برجستگی های نزدیک یا داخل دهانه مقعد که معمولاً قهوه ای روشن یا به رنگ پوست هستند
  • زائده هایی شبیه گل کلم های کوچک در اطراف قسمت انتهایی رکتوم
  • ترشحات موکوس مانند از برجستگی ها
  • زخم شدن در اثر خارش
  • احساس داشتن یک توده یا چیزی مشابه در این ناحیه

اشتباه گرفتن زگیل مقعدی با توده بواسیر باد کرده یا هموروئید رایج است.

زگیل مقعد چیست و درمان



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی, زگیل, زگیل مقعد,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 2 مرداد 1401




مزیت درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با لیزر نسبت به سایر روش ها

لیزر درمانی از نوین ترین روش هایی است که دانش پزشکی به بشریت ارائه داده است. یک روش مطمئن و بدون عارضه که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین میزان عارضه می تواند سینوس پیلونیدال را برای همیشه درمان کند و آن را ریشه کن نماید.

در ادامه مزیت های درمان کیست مویی با لیزر را برای شما بیان می کنیم تا بهتر با این روش درمانی آشنا شوید.

  • برای لیزردرمانی نیازی به انجام بیهوشی عمومی نیست و بیمار فقط تحت بیحسی موضعی قرار می گیرد.
  • در این روش درمانی نیازی به ایجاد برش های عمیق نیست.
  • این روش با کمترین میزان خونریزی و درد همراه است.
  • از آنجایی که در این روش از زخم های باز و عفونی خبری نیست نیازی به تعویض مکرر پانسمان نمی باشد.
  • نیازی به بستری بیمار نیست و پس از انجام آن بیمار بلافاصله مرخص می شود و می تواند امور روزمره ی زندگی خود را آغاز نمیاد.
  • امکان بازگشت مجدد کیست مویی در این روش بسیار کم است.

مراقبت های بعد از عمل کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

مراقبت های بعد از عمل کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

برای اینکه عمل جراحی سینوس پیلونیدال نتیجه ی بهتر و موفق تری داشته باشد و عوارض ناشی از انجام عمل جراحی به حداقل میزان خود برسد.

انجام نکات و توصیه های زیر برای مراقبت های بعد از عمل لیزری کیست مویی ضروریست:

  • استراحت کافی در طول روز داشته باشید.
  • قدم زدن و پیاده روی روزانه را داشته باشید و هر روز میزان آن را کمی افزایش دهید.
  • از نشستن طولانی مدت به خصوص بر روی سطوح سخت پرهیز کنید.
  • از انجام ورزش های سنگین و بلند کردن اشیای سنگین خودداری کنید.
  • استحمام روزانه را فراموش نکنید و پس از شستن محل زخم آن را به خوبی خشک و تمیز کنید.
  • رژیم غذایی مقوی و سرشار از منابع غنی فیبر مثل میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید.
  • روزانه 8 الی 9 لیوان آب بنوشید.
  • محل زخم خود را هر روز با آب گرم و شامپو بچه بشویید و با دستمالی تمیز خشک نمایید.
  • پانسمان خود را به طور مرتب عوض کنید.
  • داروهای خود را در فواصل زمانی معین شده مصرف نمایید.
  • موهای زائد ناحیه ی زخم را به طور مرتب از بین ببرید.

درمان با دارو

برای درمان سینوس پیلونیدال هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند آن را کنترل کند و از بین ببرد. اگر هم پزشک دارویی برای شما تجویز کند فقط برای تسکین درد، التهاب و عفونت آن است و هیچ یکی از آنتی بیوتیک‌ها قادر به درمان و از بین بردن این بیماری نیستند و فقط از گسترش عفونت ناشی از آن جلوگیری می کنند.



:: برچسب‌ها: کیست مویی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 4 تير 1401




علت درد مقعد یا تیر کشیدن ناگهانی مقعد چیست + درمان

درد مقعد یعنی چه؟ تمام افراد حداقل برای یک بار هم که شده، در زندگی خود احساس درد مقعدی ، تیر کشیدن ناگهانی یا گرفتگی مقعد را تجربه کردند. می دانیم که رکتوم بخش انتهایی دستگاه گوارش بوده که با مقعد اتمام پیدا می کند.

احساس درد در رکتوم یا مقعد شایع بوده و علت آن به ندرت تهدید کننده زندگی یک فرد هستند. اغلب اوقات، این عارضه ناشی از یک دوره اسپاسم عضلانی، یبوست یا بیماری های نشیمنگاهی مانند هموروئید، شقاق و فیستول است.

گاهی اوقات، درد مقعدی با علائم دیگری همراه است. این نشانه ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • احساس خارش
  • حس گزیدگی در مقعد
  • خروج ترشحات
  • خون ریزی

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه عواملی می توانند باعث این علائم شوند و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید، با ادامه مطلب همراه ما باشید. اگرچه اغلب اوقات می توان این عارضه در خانه درمان کرد، اما سایر بیماری ها ممکن است به آنتی بیوتیک یا سایر داروها نیاز داشته باشند.

 

علت و دلیل ها

از آنجا که درد مقعدی عارضه ای رایج است، ممکن است بنا به دلایل خاصی یک فرد را درگیر کند. برخی از دلایل رایج عبارتند از:

بواسیر یا هموروئید داخلی

بیماری بواسیر داخلی یا هموروئید یکی از دلایل بسیار شایع درد رکتوم است. علائمی که تجربه می کنید بستگی به محل هموروئید دارد.

هموروئیدهای داخلی می توانند در داخل راست روده ایجاد شوند، اما اگر به اندازه کافی بزرگ باشند می توانند از داخل راست روده بیرون بزنند. بواسیرهای داخلی معمولا در داخل رکتوم هستند و اکثر مردم از وجود آن بی اطلاع هستند. آنها گاهی اوقات می توانند با خونریزی مقعدی بدون درد ظاهر شوند، به خصوص پس از اجابت مزاج.

هموروئید خارجی از رگ های خونی خارجی و از نقطه ای که اتصالات عصبی وجود دارد به وجود می آید، به همین دلیل است که افراد ممکن است احساس خارش، تورم و درد کنند.

علاوه بر درد مقعدی، بواسیر داخلی می تواند باعث ایجاد موارد زیر شود:

  • خارش یا سوزش
  • تورم در اطراف مقعد
  • حرکات سخت روده
  • یک توده یا برآمدگی کیست مانند در نزدیکی مقعد
عکس انواع هموروئید یا بواسیر

بواسیر خارجی ترومبوزه

همانطور که گفته شد، بیماری هموروئید بسیار شایع است. گاهی اوقات، لخته خون می تواند در یک هموروئید خارجی ایجاد شود. این به عنوان ترومبوز شناخته می شود.

لخته خارجی ممکن است مانند یک توده سفت شده احساس شود که در لمس حساس است. اگرچه این لخته ها خطرناک نیستند، اما می توانند بسیار دردناک باشند.

علاوه بر درد رکتوم، بواسیر خارجی ترومبوز شده می تواند باعث ایجاد موارد زیر شود:

  • خارش و سوزش در اطراف مقعد
  • تورم و احساس توده در این ناحیه
  • خونریزی هنگام دفع مدفوع

علت درد مقعد یا تیر کشیدن ناگهانی مقعد چیست + درمان



:: برچسب‌ها: مقعد, بواسیر,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 16 خرداد 1401




بیماری کلامیدیا چیست؛ در مردان و زنان + علائم و درمان

بیماری کلامیدیا چیست؛ در مردان و زنان + علائم و درمان

متاسفانه امروزه در بین برخی از افراد در سراسر دنیا به دلیل داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و عدم اطمینان از سابقه جنسی شریک خود؛ بیماری و عفونت های جنسی مانند کلامیدیا در حال رواج است. عفونت کلامیدیا به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی یا همان STD پس از زگیل تناسلی تشخیص داده شده است.

علائم این عارضه در مردان و زنان متفاوت است که در ادامه تصمیم داریم به طور کامل آنها را بررسی کنیم.

عفونت کلامیدیا چیست؟

کلامیدیا در انگلیسی Chlamydia نامیده شده و یک عفونت شایع مقاربتی (STI) است که توسط نوعی باکتری ایجاد می شود. افرادی که به کلامیدیا مبتلا می شوند، اغلب در مراحل اولیه علائم ظاهری ندارند.

در واقع، تخمین زده شده است که 40 تا 96 درصد از افراد مبتلا به کلامیدیا هیچ علامتی ندارند. اما کلامیدیا همچنان می تواند بعداً باعث مشکلات سلامتی شود. زیرا بیماری بوده که از فردی به فرد دیگر حین رابطه جنسی منتقل می شود.

کلامیدیا درمان نشده می تواند عوارض جدی ایجاد کند، بنابراین مهم است که به طور منظم غربالگری انجام دهید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی با پزشک یا یک متخصص صحبت کنید.

علائم کلامیدیا ممکن است مشابه علائم سایر بیماری های مقاربتی باشد. برای درک اثرات قابل مشاهده این عفونت ها، عکس هایی از علائم ناشی از بیماری های مقاربتی مختلف را ببینید.

شکل باکتری کلامیدیا چگونه است

علت یا سبب ابتلا

کلامیدیا یک بیماری مقاربتی است که توسط سویه خاصی از باکتری به نام تراکوماتیس ایجاد می شود.

این بیماری از طریق ترشحات واژینال یا مایع منی منتقل می شود و می تواند از طریق تماس تناسلی یا رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی بدون روش بازدارنده مانند کاندوم یا عدم استفاده از شد دهانی منتقل شود.

طبق آمار ابتلا به این عارضه در زنان بیشتر از مردان است.

برخی دیگر از عوامل خطر ابتلا به عفونت عبارتند از:

  • عدم استفاده مداوم از روش های مانع مانند کاندوم با شرکای جنسی جدید
  • داشتن شریک جنسی که با افراد دیگر رابطه جنسی دارد
  • داشتن سابقه کلامیدیا یا سایر بیماری های مقاربتی مانند زگیل تناسلی

source: https://cliniczarei.com



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 22 اسفند 1400




فیستول چیست؟ علائم و نشانه های فیستول مقعدی

فیستول چیست؟ علائم و نشانه های فیستول مقعدی

در این مطلب سعی داریم با توضیح درباره بیماری فیستول، علائم و علت های به وجود آمدن آن بهترین شیوه درمانی را معرفی کرده و همچنین از مزایای استفاده از لیزر در درمان این بیماری بگوییم.

 

فیستول چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم فیستول مقعدی از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی بوده که در اثر ایجاد یک بافت غیر طبیعی به وجود می آید. در حالت عادی تمامی بافت های مقعدی جدا از یکدیگر و بدون اتصال یا عفونت در کنار یکدیگر قرار دارند اما زمانی که فیستول به وجود می آید، یک یا چند مجرای باریک عفونی دو عضو را به یکدیگر متصل می کند.

 

این مجرا همراه با عفونت، آبسه و دیگر علائم به وجود آمده و موجب درد و نشانه های دیگری در فرد بیماری می شود.

 فیستول مقعد بر اساس سادگی یا پیچیده بودن و محل قرارگیری و نزدیکی آن به محل دریچه‌های کانال مقعد به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. پنج دسته‌ی آن شامل:

فیستول اکسترا اسفنکتریک (Extrasphincteric ): از راست روده (قسمتی از روده‌ی بزرگ) آغاز و به سمت پایین کشیده شده و از طریق عضله‌ی لواتور آنی کف لگن به پوست اطراف مقعد باز می‌شود. توجه داشته باشید که این نوع فیستول از خطوط دندانه دار (که غدد مقعد در آن قرار دارد) به وجود می‌آید که می‌تواند از بیماری کرون یا یک فرآیند التهابی مانند آپاندیس و یا آبسه ناشی شود.

فیستول سوپر اسفنکتریک ( Suprasphincteric ): از بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی آغاز شده و به سمت بالا گسترش می‌یابد و از عضلات پوبورکتالیس عبور کرده و در حدود یک اینچی خروجی مقعد به پوست باز می‌شود. این فیستول ۲۰ درصد شیوع دارد.

فیستول ترانس اسفنکتریک ( Transphincteric ): بین عضلات دریچه‌ی داخلی و خارجی و یا پشت مقعد شروع، از عضله‌ی اسفنکتر خارجی عبور کرده و در فاصله‌‌ی یک اینچی و یا دورتر از پوست اطراف مقعد خارج می‌شود. این فیستول با شیوع ۲۰ الی ۲۵ درصد به دلیل شکل ظاهری آن که ممکن است شبیه ‘U’ باشد، گاهی اوقات فیستول نعل اسبی نامیده می‌شود.

فیستول اینتر اسفنکتریک ( Intersphincteric ): از بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی آغاز شده و با عبور از عضله اسفنکتر داخلی از قسمت بسیار نزدیک به مقعد خارج می‌شود. شایع‌ترین نوع فیستول مقعدی با شیوع ۵۵ تا ۷۰ درصد است.

فیستول زیرمخاطی: این فیستول به صورت سطحی از زیر مخاط عبور می‌کند.

این کانال می‌تواند باعث بروز علائم ناخوشایند مانند ناراحتی و سوزش پوست، درد، التهاب و همچنین در برخی از بیماران علایم دیگری چون خونریزی و ترشح در هنگام عبور مدفوع شود. بسته به علت این بیماری و عوامل دیگر ممکن است فیستول با علائم متفاوتی خود را نشان دهد. به دلیل شدت آسیب معمولاً راهی جز جراحی برای درمان فیستول و ترمیم آن پس از مقابله با عفونت ناحیه‌ وجود ندارد.

فیستول مقعدی چیست؟ علت بوجود آمدن و انواع فیستول آنال | iran-clinic.com

 

علت به وجود آمدن فیستول

به وجود آمدن فیستول به علت ها و علائم بسیار زیادی  وابسته است. برخی از این علت ها و علائم عبارت اند از:

آبسه مقعدی

بیماری های  التهابی روده مانند کرون و کولیت

داشتن رابطه جنسی مقعدی

عفونت روده

وارد شدن ضربه شدید به ناحیه

ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

بیماری های پوستی و قارچی ناحیه مقعد

https://www.talab.org/reportage/%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html



:: برچسب‌ها: فیستول, فیستول چیست,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در جمعه 29 بهمن 1400




علائم اسهال چیست؟ پیشگیری و روش های درمان فوری اسهال

همه ی ما در طول زندگی خود دست کم یک بار با مشکل اسهال روبرو شده ایم. این بیماری یکی از بدترین مشکلات گوارشی است که به خصوص در فصول گرم سال می تواند به وجود بیاید و از آنجایی که سریعا بدن را در مقابل خطر کم آبی قرار می دهد طبیعی است که نیاز به درمان و رسیدگی های پزشکی و فوری دارد چون در غیر این صورت آسیب های جدی و شدیدی می تواند به ارگان های بدن وارد کند. کودکان و سالمندان از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر این بیماری محسوب می شوند. همچنین اسهال در بارداری و اسهال در کودکان از شایع ترین موارد آن می باشد.

اسهال چیست ؟

نوعی بیماری است که طی آن  مدفوع شکل و قوام طبیعی خود را از دست می دهد و به صورت روان، شل و آبکی از بدن دفع می شود. همچنین تعداد دفعات دفع مدفوع در طول روز افزایش می یابد و فرد مکررا به دستشویی نیاز دارد. اسهال انواع مختلفی دارد و می تواند در اثر عوامل متعددی به وجود بیاید و بسته به علایم و نشانه ها و علت اصلی ایجاد آن ممکن است از چندین ساعت تا چندین هفته طول بکشد.

علائم ابتلا به اسهال چیست ؟

فردی که به این بیماری مبتلا شده است بسته به این که  از نوع خفیف است یا شدید می تواند علائم و نشانه های متفاوتی را نشان دهد. از مهم ترین علائم ابتلا به آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدفوع شل و آبکی
  • احساس نفخ شکم و دل پیچه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس فوریت برای دفع مدفوع
  • ضعف و خستگی
  • سردرد
  • خشک شدن دهان
  • تب

علت بروز اسهال چیست ؟

یکی از اصلی ترین دلایل بروز آن عفونت روده هاست. به طور کلی عفونت های باکتریایی ، ویروسی و انگل ها به عنوان عامل درجه یک برای این بیماری به خصوص اسهال شدید شناخته شده است. البته علاوه بر عفونت فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که باعث بروز آن می شوند:

  • حساسیت به انواع مواد غذایی
  • مصرف آب آلوده
  • مصرف مواد غذایی آلوده
  • بیماری های روده ای ( بیماری کرون روده، بیماری کولیت اولسراتیو )
  • عوارض ناشی از مصرف برخی داروها
  • پرتودرمانی
  • بیماری سلیاک
  • برخی سرطان ها
  • ابتلا به مشکل سوء جذب
  • پرکاری تیروئید
  • مسمومیت غذایی
  • مصرف بیش از حد و نادرست ملین ها
  • مصرف نوشیدنی های الکلی
  • مصرف فیبر بیش از اندازه
  • مصرف آنتی بیوتیک ها
  • عمل جراحی دستگاه گوارش
  • دیابت
  • سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS)
  • مسابقات دو
  • مسافرت

in order to see more click: https://b2n.ir/g93168



:: برچسب‌ها: اسهال,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در جمعه 29 بهمن 1400




درمان شقاق با روشهای عمل جراحی و لیزر؛ کدام بهتر است؟

بیماری شقاق یا فیشر آنال یکی از عارضه هایی می باشد که نوعی زخم مقعدی به شمار می آید. عارضه شقاق می تواند یک پارگی کوچک در بافت رکتوم ایجاد کند و باعث درد شدید، سوزش و خونریزی در هنگام اجابت مزاج شود. ولی اگر شقاق مزمن مقعدی داشته باشید که به درمان های دیگر مقاوم بوده و جواب نمی دهد یا اگر علائم شما شدید باشد، پزشک ممکن است یکی از روش های جراحی و لیزر را توصیه کند.

به نقل از https://bit.ly/3gudhhU

درمان شقاق با روشهای عمل جراحی و لیزر؛ کدام بهتر است؟

کسانی که تجربه ابتلا به بیماری شقاق مقعدی را دارند، قطعا می دانند که یکی از اذیت کننده ترین عارضه ها در قسمت نشیمنگاه است. همین زخم بسیار کوچک می تواند زندگی روزمره یک فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. به این صورت که در صورت تعریق شروع به سوزش و خارش کند یا در صورت خارانده شدن خونریزی کند. 

زخم شقاق مقعدی حتی می تواند به مرور زمان در صورتی که درمان نشده باقی بماند، مشکلات گوارشی را همراه داشته باشد.

بیماری شقاق مقعدی چیست؟

بیماری شقاق یا فیشر آنال یکی از عارضه هایی می باشد که نوعی زخم مقعدی به شمار می آید. عارضه شقاق می تواند یک پارگی کوچک در بافت رکتوم ایجاد کند و باعث درد شدید، سوزش و خونریزی در هنگام اجابت مزاج شود. 

خون خارج شده از این زخم به رنگ قرمز روشن است و معمولاً روی دستمال توالتی که برای تمیز کردن پس از استفاده از حمام استفاده می شود، دیده می شود. خون قرمز تیره یا قهوه ای ممکن است نشان دهنده وضعیت جدی تری باشد و پزشک در موارد حساس عمل جراحی شقاق را توصیه می کند.

https://bit.ly/3AUGTyw |‌ انواع روشهای های عمل جراحی شقاق

درمان شقاق با روشهای عمل جراحی

اگر اقداماتی را برای نرم نگه داشتن مدفوع خود انجام دهید، مانند افزایش مصرف فیبر و مایعات، اغلب در عرض چند هفته زخم شقاق شما بهبود می یابد. خیساندن در آب گرم به مدت 10 تا 20 دقیقه چندین بار در روز، به ویژه پس از اجابت مزاج، می تواند به شل شدن اسفنکترها و ترمیم زودتر کمک کند.

ولی اگر شقاق مزمن مقعدی داشته باشید که به درمان های دیگر مقاوم بوده و جواب نمی دهد یا اگر علائم شما شدید باشد، پزشک ممکن است یکی از روش های جراحی و لیزر را توصیه کند.

فیشرکتومی

فیشرکتومی همان روش جراحی می باشد که اکثر اوقات برای اثربخشی بالا همراه با تزریق بوتاکس به عضلات اسفنکتر انجام می شود. این راه درمانی؛ پوست مقعد که آسیب دیده جدا می شود تا روند ترمیم سریع تر اتفاق بیفتد.

اسفنکتروتومی

یکی از رایج ترین روش های مورد استفاده، اسفنکتروتومی داخلی جانبی یا همان لترال است. در حالی که این جراحی را می توان تحت بی حسی موضعی انجام داد، اما بیشتر اوقات از بیهوشی عمومی استفاده می شود. 

این یک عمل جراحی کوتاه و نسبتاً ساده است که معمولاً تحت بیهوشی عمومی بر اساس یک بیمار روزانه انجام می شود. این بدان معناست که شما در حین انجام عمل خواب خواهید بود، اما معمولاً مجبور نیستید شب را در بیمارستان بگذرانید.

فلپ ادونس منت

فلپ ادونس منت یا همان پیشرفته روشی بوده که در حقیقت در صورت عدم داشتن امکانات برای انجام عمل های بالا استفاده می شود. در این روش جراح قسمتی از پوست سالم را به بافت آسیب دیده مقعد پیوند می زند. فلپ پیشرفته معمولا بازدهی قطعی ندارد.

این روش ممکن است برای درمان شقاق طولانی مدت (مزمن) مقعد ناشی از بارداری یا آسیب به کانال مقعد توصیه شود.

 

 


:: برچسب‌ها: شقاق مقعد, درمان شقاق,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 17 بهمن 1400




تفاوت تبخال با زگیل تناسلی چیست؟ علائم و علت

مشکلات دستگاه تناسلی امروزه به یکی از معضلات بزرگ بین افراد بالغ تبدیل شده است. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که عامل ایجاد زگیل می باشد؛ و تبخال تناسلی هر دو ویروس های رایجی هستند که می توانند از طریق رابطه یا تماس جنسی منتقل شوند. ویروس تبخال و اچ پی وی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند، به این معنی که برخی از افراد ممکن است مطمئن نباشند که به کدام یک از آنها مبتلا شده اند.

 درمان زگیل تناسلی

ویروس اچ پی وی و تبخال هر دو می توانند باعث ضایعات تناسلی شوند، اما همچنین می توانند بدون علامت نیز ظاهر شوند. اگرچه ویروس زگیل تناسلی مشابه این بیماری است، اما بسیار شایع تر از تبخال است. در واقع، تقریباً همه افراد فعال از نظر جنسی منبع معتبر حداقل یک بار در زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. اما برای هر کسی که از نظر جنسی فعال است، ممکن است در مقطعی به یک یا هر دوی این ویروس ها مبتلا شود.

تبخال تناسلی چیست؟

ویروس هرپس سیمپلکس که با نام HSV نیز شناخته می شود، عفونتی است که باعث ایجاد تبخال می شود. این عارضه می تواند در قسمت های مختلف بدن ظاهر شود که بیشتر در ناحیه تناسلی یا دهان فرد ظاهر می شود. دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس وجود دارد:

  • نوع اول HSV-1: در درجه اول باعث تبخال دهان می شود و به طور کلی مسئول تبخال و تاول های تب در اطراف دهان و روی صورت است.
  • نوع دوم HSV-2: در درجه اول باعث تبخال تناسلی می شود و به طور کلی مسئول شیوع تبخال تناسلی به افراد دیگر است.
  • https://harfetaze.com/


:: برچسب‌ها: تبخال تناسلی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 4 بهمن 1400




کیست مویی (Pilonidal cyst) “سینوس پیلونیدال” چیست؟ + علائم، تشخیص
 
اگر شما در حال مطالعه مقاله بیماری کیست مویی در سایت ما هستید، چند حالت دارد! 
  1. خودتان به این عارضه مبتلا شدید یا شک دارید که مبتلا هستید یا نه.
  2. یکی از نزدیکانتان تجربه ابتلا به کیست مویی را داشته است.
  3. در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستید و تصمیم به پیشگیری دارید.
  4. برای انجام کاری تحقیقی دنبال مقالاتی در ارتباط با سینوس پیلونیدال می گردید.
در هر صورت چه جزو موارد بالا باشید یا نباشید؛ باید بگوییم که به سایت درستی مراجعه کردید. در ادامه این بحث سعی داریم که شما را به طور کامل با علت، علائم، انواع، تشخیص و پیشگیری از بیماری کیست مویی آشنا کنیم. پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید…
 
کیست مویی چیست؟
کیست مویی یا سینوس پیلونیدال که در انگلیسی با نام Pilonidal cyst شناخته می شود، یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی در بین جوانان، افراد مسن و به خصوص مردان است. که در اثر برگشتن مو به داخل پوست و رشد آن اتفاق می افتد. اگر کیست مویی درمان نشده باقی بماند، عفونت ایجاد شده و در موارد بسیار حاد می تواند وارد جریان خون شود. این عارضه در هر قسمتی از پوست می تواند اتفاق بیفتد ولی شایع ترین آن از نوع مقعدی یا همان پایین کمر می باشد. خوشبختانه امروزه با وجود درمان کیست مویی با لیزر؛ هیچ نگرانی در رابطه با این بیماری وجود ندارد چون به صورت قطعی عفونت را از بین می برد.

علائم کیست پیلونیدال

در ابتدا ممکن است به غیر از فرورفتگی کوچک و گودی مانند روی سطح پوست ، علائم قابل توجهی نداشته باشید. با این حال ، هنگامی که کیست آلوده شده و رشد کند، ، به سرعت به یک آبسه ( بافت متورم و ملتهب پر از چرک) تبدیل می شود.
در مرحله اولیه فرد فقط یک برآمدگی کوچک مثل تیله پشت خود حس می کند. ولی وقتی بیماری پیشرفت کند، علائم آن نیز متفاوت ظاهر می شوند. نشانه های عفونت شامل موارد زیر هستند:
  • تورم و ملتهب شدن کیست
  • درد هنگام نشستن یا ایستادن
  • قرمز شدن پوست و احساس درد در اطراف ناحیه
  • چرک یا تخلیه خون از آبسه 
  • ایجاد بوی بد و مشمئز کننده
  • موهای بیرون زده از ضایعه
  • ایجاد بیش از یک کیست سینوسی ، یا سوراخ در پوست
همچنین ممکن است بیمار تب با درجه پایین را نیز تجربه کند. ولی این مورد بسیار کم پیش می آید.
چه زمانی برای کیست مویی باید به دکتر مراجعه کنیم؟
در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر سریعا به دکتر کیست مویی مراجعه کنید:
  • به وجود آمدن هر یک از علائم این بیماری پیش از بروز عفونت
  • در صورت تب و لیزر شدید و خروج چرک
  • دیدن هرگونه جوش یا آبسه مقعدی بالای شکاف باسن

علت 

اگرچه علت پزشکی دقیقی ناشی از کیست مویی هنوز مشخص نشده است، اما اعتقاد بر این است که علت آن ترکیبی از:
  • تغییر هورمون ها بعد از بلوغ
  • رشد مو و اصطکاک ناشی از لباس
  • طولانی مدت نشستن 
  • چاقی مفرط
  • عدم رعایت بهداشت
  • ژنتیک بدنی
فعالیت هایی که باعث اصطکاک می شوند ، مانند نشستن ، می توانند موهای در حال رشد را در پایین کمر مجبور کنند به زیر پوست برگشته و در آنجا به رشد خود ادامه دهند. بدن این موها را جسم خارجی شناسایی کرده و نسبت به آن واکنش ایمنی نشان می دهد. این پاسخ ایمنی باعث ایجاد کیست های کوچک در اطراف موها می شود. بعضی اوقات ممکن است که کیست یک فرد در زیر پوست او به چند کیست مویی تبدیل شده و عفونت با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند.

انواع کیست

صدها نوع مختلف کیست و توده هایی شبیه به کیست که کاذب هستند، وجود دارد. آنها می توانند تقریباً در هر نقطه از بدن شما رشد کنند. برخی کیست ها به عنوان بخشی از یک بیماری دیگر مانند PCOS یا PKD رخ می دهند. برخی از انواع متداول کیست و کاذب شامل موارد زیر هستند:
کیست پیلونیدال (بالا باسن)
کیست های پیلونیدال در انتها قسمت بالای باسن ایجاد می شوند. آنها معمولاً با پوست های مرده ، چربی های بدن ، مو و مواد دیگر پر می شوند.
این موارد بیشتر در مردان نسبت به زنان دیده می شود.عفونت های مزمن در این کیست ها ممکن است خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست به نام کارسینوم (سرطان سلول سنگفرشی) را افزایش دهد. 

کیست اپیدرموئید

کیست اپیدرموئید برجستگی های کوچک و خوش خیمی هستند که با پروتئین کراتین پر شده اند. اگر فولیکول های مو و اطراف آنها در داخل پوست آسیب دیده باشد ، به احتمال بسیار زیاد فرد دچار کیست اپیدرموئید می شود.همچنین در موارد نادر ، کیست های اپیدرموئید می توانند ناشی از بیماری ارثی به نام سندرم گاردنر باشند.
ادامه مطلب مقاله کیست مویی https://nyushagholami.simplesite.com/451385346


:: برچسب‌ها: کیست مویی, انواع کیست مویی, سینوس پیلونیدال,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 29 دی 1400




راهکار‌های درمان بواسیر یا هموروئید

برخی از هموروئیدها نیازی به درمان ندارند و طی چند روز خود به خود برطرف می‌شوند. در این مدت فرد باید استراحت کند و از انجام هر کاری که ناحیه مورد نظر را تحت فشار قرار می‌دهد، خودداری کند. درمان با دارو‌های بدون نسخه (OTC) ممکن است برای برخی افراد موثر باشد ولی در نهایت روش‌های جراحی و لیزر بواسیر قطعی ترین نتیجه را دارند.

فیستول چیست؟

فیستول مقعدی یک تونل غیر طبیعی در زیر پوست است که کانال مقعدی در داخل روده بزرگ، به پوست باسن متصل می‌کند. بیشتر فیستول‌های مقعدی در واکنش به آبسه‌های آنال ایجاد می‌شوند که عفونتی پر از چرک هستند.

معمولاً فیستول مقعد به دنبال یک آبسه مقعدی به وجود می‌آید که بسیار دردناک است. آبسه به دلیل انسداد یکی از غدد درون راست روده ایجاد می‌شود سپس چرک ناشی از آن در بافت‌ها به پدید آمدن یک فیستول مقعدی کمک می‌کند.

علائم وجود فیستول

علائم آبسه مقعد و فیستول مقعدی می‌تواند مشابه باشد و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد و تورم در اطراف رکتوم.
  • تب و لرز.
  • احساس خستگی و بیماری.
  • قرمزی، درد یا خارش پوست اطراف دهانه مقعد.
  • تخلیه چرک در نزدیکی رکتوم و سوراخی روی باسن.

بهترین روش درمان فیستول

برای درمان فیستول مقعدی معمولاً جراحی لازم است زیرا این بیماری به خودی خود بهبود نمی‌یابد. چندین روش مختلف برای درمان وجود دارد. بهترین گزینه برای شما بستگی به موقعیت فیستول دارد و اینکه آیا این فیستول یک کانال است یا در جهات مختلف منشعب می‌شود.

انواع گزینه‌های درمانی شامل موارد زیر هستند:

  • فیستولوتومی. رایج ترین نوع جراحی فیستول مقعدی فیستولوتومی‌است
  • تکنیک‌های ستون
  • روش فلپ پیشرفته
  • روش لیفت LIFT
  • فرسایش آندوسکوپی
  • جراحی با لیزر (سریع ترین و قطعی ترین روش ممکن برای درمان فیستول مقعدی می‌باشد).
  • چسب فیبرین
  • پلاگین بیوپروتز

شقاق چیست؟

شقاق مقعدی یک پارگی کوچک در بافت نازک و غشا رکتوم است که مقعد را می‌پوشاند. هنگامی‌که مدفوع سفت یا بزرگ در حین اجابت مزاج دفع می‌کنید، ممکن است شقاق ایجاد شود. شقاق مقعدی معمولاً با اجابت مزاج باعث درد و خونریزی می‌شود.

علائم به وجود آمدن شقاق

علائم و نشانه‌های شقاق مقعدی عبارتند از:

  • درد، گاهی اوقات شدید، در هنگام اجابت مزاج.
  • درد بعد از اجابت مزاج که می‌تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد.
  • خون قرمز روشن روی مدفوع یا دستمال توالت پس از اجابت مزاج.
  • یک ترک قابل مشاهده در پوست اطراف مقعد.

بیماریهای نشیمنگاهی | تاپ برگ



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 29 آذر 1400




درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

برای درمان شقاق با کپسول ویتامین ای کافیست یک قرص ویتامین E را خوب تکان دهید و سپس محتویات داخل آن را بر روی شقاق خود به آرامی قرار دهید و خوب مالش دهید تا جذب شوید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر این کار را دو بار در روز به خصوص شب ها تکرار کنید.

پماد برای درمان شقاق یا فیشر مقعد

یکی دیگر از روش های درمان زخم مقعدی در اثریبوست استفاده از پماد شقاق است که با نام آنتی فیشر به راحتی در داروخانه ها در دسترس است و برای کاهش علائم و نشانه های شقاق مانند درد، سوزش ، خارش و التهاب بسیار موثر است.

پس از شستن و خشک کردن مقعد خود لایه ی نازکی از پماد آنتی فیشر را بر روی زخم خود قرار دهید و روزی ۲ بار این کار را تکرار کنید.

مراقبت های بعد از لیزر شقاق مقعدی

برای گرفتن نتیجه ی بهتر و بهبودی سریع تر بعد از انجام عمل جراحی پزشکان توصیه هایی دارند که به درمان موفقیت آمیز شما کمک زیادی می کند. این دستورات و نکات به مراقبت های بعد از عمل جراحی شقاق معروفند.

اگر شقاق خود را جراحی کرده اید توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

  • نوشیدن آب و مایعات کافی
  • رژیم غذایی سرشار از فیبر و ملین های طبیعی
  • استراحت کافی در طول روز
  • نشستن در ظرف آب گرم برای مدت ۲۰ دقیقه در روز پس از اجابت مزاج
  • تعویض پانسمان در فواصل زمانی
  • استفاده ی مرتب از آنتی بیوتیک ها
  • خشک و تمیز نگه داشتن مقعد
  • انجام پیاده روی های روزانه
  • جلوگیری از یبوست

در صورتی که این نکات با دقت رعایت شوند احتمال عود شقاق بعد از عمل با لیزر به صفر می رسد. همچنین درمان فیشر با لیزر نسبت به سایر روشهای بهترین نتیجه را دارد.

پیشگیری از عود کردن شقاق یا فیشر مقعد

پیشگیری از عود کردن شقاق و بازگشت مجدد آن ارتباط زیادی با نوع روش درمان و زمینه ی ایجاد آن دارد. درست است که لیزر به طور قطعی این بیماری را از بین می برد ولی گاهی فیشر در اثر بیماری های زمینه ای و اولیه ای است که در صورت درمان آنها شقاق هم برای همیشه از بین می رود ولی گاهی در اثر رفتارهای غلط و سبک زندگی نادرست افراد ایجاد می شود که در این صورت تکرار این رفتارها می تواند باعث بازگشت بیماری شود.

همچنین نوع درمان و مراقبت های بعد از جراحی تا حد زیادی در جلوگیری از بازگشت مجدد آن تاثیر گذارند.

 



:: برچسب‌ها: فیشر, شقاق مقعدی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 22 آذر 1400




هوزینگ ممبران تصفیه آب خانگی

هوزینگ فیلتر تصفیه آب ممبران ساخته شده از مواد گیاهی و FOOD GRADE از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار است. این هوزینگ ها به جهت اینکه در معرض فشار پمپ تصفیه آب هستند می بابست سیار مقاوم باشند.

هوزینگ ممبران جهت نگه داری از فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب خانگی قرار میگیرد. در دستگاه تصفیه آب خانگی چند عدد هوزینگ جهت نگه داری ااز فیلترها استفاده می شود. بعضی از هوزینگ ها پلاستیکی و بعضی از آن ها شیشه ای هستن. اما خوب هوزینگ ها چه کاربردی دارند؟ دستگاه های آب تصفیه کن دارای چند عدد فیلتر تصفیه آب هستند که آب از آن ها رد می شود به همین دلیل برای جلوگیری از ریزش آب از هوزینگ استفاده می‌شود. دو عدد لوله به هوزینگ ها وصل می‌شود که آب از طریق یکی از آنها وارد هوزینگ شده و از دیگری از آن خارج می‌شود.

همانطور که گفته در مطالب قبلی گفته شد، ممبران قلب دستگاه تصفیه آب خانگی به شمار می آید به همین دلیل است که می بایست از یک محفظه محافظت‌کننده برای آن استفاده کنید.

هوزینگ ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی

هوزینگ فیلترهای پیش تصفیه و ممبران همیشه در معرض فشار آب هستند به همین دلیل باید بسیار مقاوم بوده و از کیفیت ساخت بالایی برخودار باشند. این هوزینگ ها به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با آب از مواد گیاهی یا همان food grade ساخته شدند. هوزینگ ممبران تصفیه آب خانگی تحمل فشار تا ۱۵۰ psi را دارد و علاوه بر این دمای تا ۸۰ درجه سانتی گراد را نیز تحمل می‌کنند.

عملکرد هوزینگ ممبران

حال که با هوزینگ ها آشنا شدید قصد داریم از نحوه عملکرد فیلتر ممبران صحبت کنیم. هوزینگ های ممبران دارای یک ورودی و دو عدد خروجی هستند. به این صورت که آب از کانال خروجی وارد ممبران شده و پس از حذف نیترات، آرسنیک و ذارت بسیار ریز تا ۰.۰۰۰۱ میکرون از یکی از خروجی ها خارج شده و وارد فیلتر مرحله بعد می‌شود و از خروجی دیگر فاضلاب توسط یک شلنگ مخصوص به بیرون از دستگاه هدایت خواهد شد. وظیفه اصلی هوزینگ ممبران نگهداری و محافظت از ممبران است. مهم ترین فاکتور در هوزینگ ها جنس بدنه است که بهترین نوع آن از مواد گیاهی و Food Grade ساخته شده است.

خرید مستقیم از https://govarnosh.ir/product/%d9%87%d9%88%d8%b2%db%8c%d9%86%da%af-%d9%85%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 20 آذر 1400




دستگاه تصفیه آب تایوانی آر او مکس

دستگاه تصفیه آب خانگی آر او مکس ROMAX بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی محسوب می شود.

اگر خواهان دستگاه تصفیه آب باکیفیت و با کارایی بالا هستید، این دستگاه می تواند یک پیشنهاد خوب برای شما باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی ROMAX در کشور آمریکا طراحی و توسعه یافته و در کشور تایوان مونتاژ و تولید شده است. ( دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل )

دستگاه تصفیه آب اورجینال آر او مکس از روش اسمز معکوس RO بهره می گیرد و در ۶ مرحله عمل فیلتراسیون را انجام می دهد.

مکانیزم و نحوه تصفیه کردن دستگاه تصفیه آب خانگی آر او مکس ROMAX:

برند ROMAX یکی از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی محسوب می‌شود. اگر شما به دنبال کیفیت و کارایی بالا هستید این دستگاه می تواند یک پیشنهاد خوب برای شما باشد. دستگاه ROMAX در کشور آمریکا طراحی و توسعه یافته و در کشور تایوان مونتاژ و تولید شده است.

(دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل) دستگاه اورجینال آر او مکس از روش اسمز معکوس بهره می گیرد و در ۶ مرحله عمل فیلتراسیون را انجام می دهد. در این ۶ مرحله تمام ناخالصی ها و سختی های موجود در آب کاهش پیدا می کند.

روش اسمز معکوس یا همان آر او RO:

این روش یک روش بسیار دقیق برای از بین بردن تمام ذرات و ناخالصی های موجود در آب می باشد به این صورت که مولکول های آب را غربال می کند و ملکول های سالم و اشباع نشده را از اشباع شده ها جدا می سازد. این روش مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است. روی تمام قطعات دستگاه تصفیه آب تایوانی آر او مکس نظیر آداپتور برق، پمپ، گیج فشار، فیلترهای تصفیه و دیگر قطعات حک شده که باعث جلب اطمینان و رضایت مشتری می‌گردد.

مراحل تصفیه کردن آب در دستگاه :

تصفیه آب خانگی آر او مکس دارای سه مرحله پیش تصفیه می باشد. در اولین هوزینگ که محل قرار گیری فیلتر است یک فیلتر الیافی قرار داده شده که که ذرات معلق،گل و لای، خزه و جلبک های موجود در آب را به طور کامل حذف می کند. در مرحله دوم، فیلتر کربن پودری که در هوزینگ دیگر جای گرفته است وظیفه حذف آلاینده های شیمیایی، کلر و ترکیبات آن، طعم، بو و مزه نامطبوع را برعهده دارد. کربن موجود در این فیلتر کاملا گیاهی است و از پوست نارگیل تولید شده است.

این کربن طی انجام فرایندهایی فعال می‌شود و نیز قدرت جذب بالایی دارد. مرحله سوم مکمل و تکمیل کننده دو مرحله قبل می باشد و فرایند تصفیه کردن آب را کامل می‌کند. دستگاه تصفیه romax دارای دو سال گارانتی طلایی تعویض قطعات و پشتیبانی کامل تیم فنی گوارنوش می‌باشد که باعث می شود با خیال آسوده این دستگاه را انتخاب کنید.

خرید از govarnosh.ir



نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 20 آذر 1400




مقابله سریع با زگیل تناسلی و ویروس اچ پی وی hpv

زگیل تناسلی شبیه برجستگی هایی به رنگ پوست یا سفید است که روی فرج، واژن، دهانه رحم، آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ظاهر می شود. آنها به نوعی شبیه تکه های کوچک گل کلم هستند. شما می توانید فقط یک زگیل یا یک دسته از آنها داشته باشید یا حتی زائده ها می توانند بزرگ یا کوچک باشند. در این مواقع ممکن است خارش داشته باشند، اما بیشتر اوقات درد ندارند. مگر اینکه به جایی گیر کنند.

می توانیم بگوییم اصلی ترین دلیل ابتلا به زگیل های دستگاه تناسلی ویروس اچ پی وی می باشد. که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

ویروس اچ پی وی hpv چیست؟

ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ویروسی است که از طریق تماس پوست با پوست و روابط جنسی منتقل می شود. بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد که از طریق تماس جنسی قابل انتقال است و می تواند بر اندام تناسلی، دهان و گلو تاثیر بگذارد. به همین ترتیب اچ پی وی شایع ترین بیماری روابط جنسی است. اغلب افرادی که روابط جنسی زیادی دارند نوعی از آن را دریافت می کنند.

در برخی از موارد عفونت HPV تناسلی ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. با این حال، برخی از انواع اچ پی وی می توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و حتی سرطان دهانه رحم، مقعد و گلو شود.

به نقل از کلینیک اچ پی وی؛ ویروسی که عامل عفونت HPV است، از طریق تماس پوست با پوست انتقال می یابد. اکثر افراد از طریق تماس جنسی مستقیم، از جمله واژینال، مقعد و رابطه جنسی دهانی، این عفونت را دریافت می کنند.

بسیاری از افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی هستند و از آن اطلاعی ندارند، این به معنی است که شما می توانید این ویروس را حتی از فردی که هیچ علائمی ندارد، نیز دریافت کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی از زائده هایی می باشد که در واژن، مقعد و روی آلت تناسلی مردان ظاهر می شود. این زائده ها به شدت مسری بوده و در تماس سطحی نواحی تناسلی با یکدیگر انتقال می یابند. به همین منظور توصیه می شود که دختران و پسران قبل از داشتن اولین رابطه جنسی واکسن HPV دریافت کنند و رابطه جنسی ایمن داشته باشند.

علائم و نشانه های رایج زگیل تناسلی

زگیل تناسلی از طریق روابط جنسی، دهانی، واژن و مقعد منتقل می شود. معمولاً از زمان انتقال ویروس تا ایجاد زگیل چندین هفته تا چندین ماه فاصله است. زگیل تناسلی همیشه با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست، زیرا ممکن است این زگیل ها بسیار کوچک و به رنگ پوست یا کمی تیره تر باشند. همچنین ممکن است زائده های ایجاد شده شبیه گل کلم، صاف یا کمی زبر و حساس به لمس باشند. این بافت ها ممکن است به شکل یک خوشه زگیل یا فقط یک زگیل تنها ظاهر شوند.

زگیل تناسلی در زنان و مردان ممکن است در یکی از این نواحی ظاهر شود:

  • آلت تناسلی
  • اسکروتوم (کیسه بیضه)
  • کشاله ران
  • در داخل یا اطراف حنجره
  • داخل یا اطراف مقعد

علاوه بر نواحی ذکر شده زگیل های تناسلی ممکن است بر روی لب ها، دهان، زبان یا گلوی فردی که تماس جنسی دهانی با فرد مبتلا به ویروس اچ پی وی (HPV) داشته، ظاهر شود. بعد از ابتلا به این ویروس علائمی به این شرح ظاهر می شوند:



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی, علائم زگیل تناسلی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 17 آذر 1400




آیا فیستول مقعدی غیر قابل درمان است؟

آیا می دانید بیماری فیستول مقعدی چقدر جدی است؟ این عارضه می تواند باعث ناراحتی زیادی شود و در صورت عدم درمان ممکن است عوارض جدی ایجاد کند. برخی از فیستول ها می توانند باعث عفونت باکتریایی شوند که ممکن است منجر به بیماری سپسیس شود. این عارضه (سپسیس) وضعیت خطرناکی که می تواند منجر به فشار خون پایین، آسیب اندام ها یا حتی مرگ شود.

در نتیجه اگر هر لحظه احساس کردید که به بیماری فیستول مبتلا شدید، باید سریعا برای درمان آن اقدام کنید.

فیستول مقعدی چیست؟

فیستول به عنوان اتصال غیر طبیعی در دو عضو بدن (مانند راست روده و واژن) یا به عنوان اتصال یک عضو به سطح پوست (مانند راست روده به باسن) تعریف می شود.

یکی از راه هایی که ممکن است فیستول مقعدی ایجاد شود، وجود آبسه است. که یک کانال چرک آلود در بدن می باشد. آبسه ممکن است دائماً با ترشحات بدن مانند مدفوع یا ادرار پر شود که از بهبودی آن جلوگیری می کند. در نهایت به پوست، حفره دیگر بدن یا اندامی نفوذ کرده و فیستول ایجاد می کند.

احتمال ایجاد فیستول در بیماری کرون بیشتر از کولیت اولسراتیو است. تا 50 درصد از افراد مبتلا به بیماری کرون طی 20 سال پس از تشخیص دچار فیستول می شوند. فیستول ها معمولاً با جراحی یا با مراقبت از زخم درمان می شوند.

برای درمان فیستول باید چکار کرد؟

درمان فیستول بسته به محل آنها و شدت علائم متفاوت است. برخی رژیم های غذایی می توانند شدت نشانه های فیستول در یک فرد را به حداقل برسانند ولی هیچگاه آنها را برای همیشه درمان نمی کنند.

به طور کلی می توانیم بگوییم روشهای درمان در دسته های زیر قرار می گیرند:

عکس بهترین درمان فیستول

درمان پزشکی

درمان فیستول مقعدی با جراحی از روش هایی است که سالها برای درمان این بیماری توسط پزشکان انتخاب می شد و در حال حاضر هم با وجود روش های ایمن تری مانند لیزر درمانی همچنان این خط درمانی پابرجاست. برای انجام عمل جراحی فیستول از تکنیک های متعددی استفاده می شود. هر تکنیک و روش مختص نوع خاصی از بیماری است که بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک شما انتخاب خواهد شد. این تکنیک ها به شرح زیر است:

  • فیستولوتومی : این روش که در بیش از 90 درصد موارد بیماری کاربرد دارد و با ایجاد یک برش باز طولی تمامی قسمت هایی که در اثر فیستول مقعدی تخریب شده اند به طور کامل تخلیه می شود.
  • فلپ ادونس منت : روش فلپ که مختص موارد بسیار خاص و وخیم است مانند افرادی که در خطر بی اختیاری مدفوع قرار دارند. در این روش با بریدن قسمت هایی از پوست رکتوم یا مقعد اقدام به ترمیم بافت های آسیب دیده می نمایند.
  • پلاگین بیولوژیکی : روش پلاگین که با استفاده از بافت انسانی ( مخاط روده ی انسان ) پلاگین مخروطی شکلی ساخته می شود که آن را توسط بخیه به سر داخلی مجرای فیستول متصل میکنند و از گسترش آن جلوگیری می نمایند.
  • استن : این روش از قدیمی ترین تکنیک های جراحی فیستول است. در این روش با قرار دادن یک نخ بخیه برای مدت 6 الی 12 هفته درون فیستول مقعدی قرار می دهند تا چرک و عفونت داخل آن تخلیه شود.

ادامه مطلب در https://isiarticles.com/blog/152



:: برچسب‌ها: فیستول مقعدی, فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 15 آذر 1400




علت به وجود آمدن بواسیر یا هموروئید چیست؟

اگر مویرگ ها و رگ های اطراف دیواره ی داخلی و خارجی مقعد تحت فشار و کشش بیش از اندازه قرار بگیرند در اثر تجمع خون و تورم، رگ ها دچار کشیدگی و التهاب می شوند. در برخی موارد که فشار شدید تر باشد ممکن است پارگی و از هم گسیختگی در دیواره ی رگها به وجود می آید که باعث ایجاد درد و خونریزی های شدیدی می شود. اما علت این امر از کجا ناشی می شود؟

در ادامه ی این مطلب با علت بواسیر و دلایل ایجاد آن آشنا خواهیم شد:

یبوست

یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن هموروئید، یبوست است. یبوست در اثر کم تحرکی روده ها به وجود می آید و در نتیجه مدفوع به شدت سخت و سفت می شود. این مدفوع سخت و سفت هنگام دفع با فشار زیادی از مقعد خارج می شود و در نتیجه رگ های ناحیه ی مقعد دچار کشیدگی و التهاب می گردند. یکی از عمده ترین دلایل به وجود آمدن این بیماری، یبوست است.

کم آبی بدن

کم آبی بدن و عدم نوشیدن آب کافی (8 الی 9 لیوان در روز) می تواند بر روی سیستم گوارشی تاثیر بگذارد و به دنبال آن یبوست ایجاد می گردد که زمینه ساز بروز بواسیر است.
بارداری و زایمان طبیعی سخت
یکی از مشکلاتی که مادران در دوران بارداری با آن روبرو می شوند بواسیر در بارداری است. این امر ناشی از افزایش وزن و فشارهایی است که در دوران بارداری به عضلات و نواحی تحتانی بدن مانند لگن و مقعد وارد می شود و در نتیجه ی این فشار زیاد هموروئید به وجود می آید. زایمان طبیعی سخت هم از مواردی است که می تواند زمینه ساز ایجاد این بیماری گردد.

رژیم غذایی کم فیبر

رژیم غذایی کم فیبررژیم غذایی کم فیبر

فیبر یک ماده ی طبیعی بسیار مفید برای تنظیم حرکات روده ها ، بهبود عملکرد سیستم گوارشی و جلوگیری از یبوست می باشد. از غنی ترین منابع فیبر می توان به میوه ها و سبزیجات تازه اشاره کرد .

کم تحرکی

کم تحرکی و سبک زندگی ماشینی باعث ایجاد اختلال هایی در سیستم گوارشی و حرکات روده ها می شود که شخص را می تواند در خطر ابتلا به بواسیر قرار دهد.

رابطه ی جنسی مقعدی

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد هموروئید می تواند رابطه ی جنسی مقعدی باشد. جدا از نگرش ها و تابوهایی که در این زمینه وجود دارد رابطه ی جنسی مقعدی می تواند اثرات منفی ومخرب زیادی را از خود برجای بگذارد که ابتلا به هموروئید یکی از آنهاست.

حمل و جابجایی اشیای سنگین

حمل و جابجایی اشیای سنگین و بیشتر از حد توان فیزیکی فردمی تواند آسیب های شدیدی به عضلات لگن و مقعد وارد کند و بواسیر را به دنبال داشته باشد.

مشاهده مطلب کامل در سایت cliniczarei.com

این مطلب را در شبکه اجتماعی های زیر ببینید:

https://gab.com/cliniczarei/posts/107399593812740476

https://twitter.com/cliniczarei1/status/1467809007037517824



:: برچسب‌ها: بواسیر, هموروئید, علت بواسیر,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 15 آذر 1400




عکس انواع بواسیر خفیف، بیرون زدگی و خارجی، شکل واقعی هموروئید ترومبوزه

تصویر انواع هموروئید و بواسیر

بیماری بواسیر همواره به یکی از دردناک ترین بیماری های نشیمنگاهی بین سنین مختلف تبدیل شده است. مشاهده شکل یا عکس بواسیر داخلی و خارجی به تشخیص نوع بیماری کمک می کند. شکل هموروئید در سنین مختلف و زنان، مردان یا کودکان معمولا به یک شکل است و فقط اندازه آن فرق می کند.

بیماری هموروئید به دلیل وارد شدن فشار به رگ های مقعد و متورم شدن آنها ایجاد می شود. عوامل متعددی در بوجود آمدن بواسیر باد کرده نقش دارند ولی هر نوع آن با اشعه لیزر قابل درمان است.

در این مطلب قصد داریم شما را با عکس انواع بواسیر یا هموروئید بعد از عمل، خفیف، باد کرده و ترومبوزه آشنا کنیم.

عکس بواسیر خفیف 

در این مرحله تشخیص بیماری نسبتا برای خود فرد دشوار است و او فقط یک توده نسبتا متورم را در بیرون از مقعد خود حس می کند. در این مواقع اصطلاحا می گوییم که بواسیر از نوع خفیف است و تصویر آن به شکل زیر می باشد:

عکس بیرون زدگی بواسیر

به مرور زمان در صورتی که بیمار متوجه توده مقعدی خود نشود یا نسبت به درمان آن بی توجه باشد، هموروئید متورم شده و باد می کند. این وضعیت برای هر سه نوع هموروئید داخلی، خارجی و پرولاپس پیش می آید ولی از بین آنها فقط هموروئید پرولاپس و خارجی بیرون زده می شوند که شکل آنها به صورت زیر است:

بیماری بواسیر چیست؟هموروئید پایینی از نوع پرولاپس یا بیرون زده می باشد.

انواع بواسیر با عکس

بیماری بواسیر عموما به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می شود. زمانی که توده داخل کانال رکتوم رشد کند، به آن هموروئید داخلی؛ و اگر بیرون از رکتوم یعنی در اطراف مقعد به وجود بیاید، به آن هموروئید خارجی گفته می شود. 

تصویر واقعی هموروئید خارجی و ترومبوزه

زمانی که رگ های بواسیری از مقعد خارجی می شوند، در مواردی ممکن است در آنها لخته خون ایجاد شود که در این حالت می توان گفت بواسیر خارجی ترومبوزه ایجاد شده است. تصاویر انواع هموروئید خارجی و ترومبوزه به شکل زیر است:

انواع بواسیر خارجی و ترومبوزه با عکس

تصویر هموروئید داخلی

بواسیر یا هموروئید داخلی نوعی است که معمولا در مراحل ابتدایی افراد متوجه آن نمی شوند و زمانی که خونریزی می کند خود را نشان می دهد. در نتیجه زمانی که به خارج از مقعد خود دست می زنید آن را حس نمی کنید. عکس بواسیر داخلی به شکل زیر است:

شکل بواسیر داخلی

تصویر قبل و بعد از عمل با لیزر

یکی از مواردی که برای اکثر بیماران حائز اهمیت است، ظاهر ناحیه پس از عمل است. از این رو درمان بواسیر با لیزر رایج ترین روشی است که برای از بین بردن هموروئید استفاده می شود. زیرا هیچ گونه اسکار و گوشت اضافه ای برجا نمی گذارد. همچنین هموروئید را ریشه کن می کند.

در زیر تصویر هموروئید را قبل و بعد از عمل با لیزر مشاهده می کنید:

عکس قبل و بعد از عمل هموروئید با لیزر


:: برچسب‌ها: بواسیر, هموروئید, عکس بواسیر, عکس,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 3 آذر 1400




عکس فیستول مقعدی؛ شکل قبل و بعد جراحی

داخل این مطلب عکس فیستول را به شکل کاملا واضح مشاهده می کنید. این عکس ها عموما مربوط به فیستول مقعدی و فیستول ایجاد شده در پایین کمر هستند.
این بیماری معمولا پس از یک عارضه نشیمنگاهی مانند آبسه مقعدی، بواسیر یا کیست مویی بروز می کند. اما ممکن است این سوال را داشته باشید که فیستول مقعدی چیست؟
فیستول آنال یا مقعد در حقیقت یک کانال چرکی است که بین دو عضو مجاور در بدن ایجاد شده و آنها را به هم ربط می دهد. امروزه بهترین روش برای درمان و از بین بردن فیستول مقعدی لیزر درمانی است که اغلب توسط جراح عمومی انجام می شود.

دکتر علیرضا زارعی و کادر درمانی کلینیک ما با بیش از 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان بوده و در کمتر از 30 دقیقه می توانند فیستول شما را درمان کنند. همچنین با فرستادن عکس فیستول خود می توانید از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

عکس انواع فیستول مقعدی

در اینجا می توانید با مشاهده تصویر انواع فیستول از داشتن یا نداشتن بیماری خود اطمینان پیدا کنید.

عکس واضح از فیستول مقعدیاین فیستول از داخل به خارج از مقعد (نزدیک دهانه) راه باز کرده و در مرحله ابتدایی عارضه می باشد. که درمان فیستول با لیزر در یک جلسه امکان پذیر بوده و در حال حاضر فرد در سلامت کامل به سر می برند.
تشخیص و معاینه آبسه مقعداین تصویری که مشاهده می کنید، آبسه مقعدی بوده که معمولا پیش از فیستول ایجاد می شود. در نتیجه در صورت ابتلا به این عارضه حتما باید به متخصص جراحی (جراح فیستول) مراجعه کنید.
داخل این عکس با استفاده از دو نخ جراحی، مقعد قبل از عمل باز شده که دکتر بتواند مسیر کانال چرکی را به درستی ببیند.

عکس فیستول و بیماری های مشابه آن

در این بین برخی از بیماری ها وجود دارند که ممکن است با فیستول مقعدی اشتباه گرفته شوند. به همین دلیل با توجه به این تصاویر می توانید درست تشخیص دهید:

یکی از بیماریهایی که احتمال دارد با فیستول به دلیل وجود سوراخ به اشتباه گرفته شود، کیست مویی کمر می باشد.
بیماری شقاق در مرحله حاد، زخمی کوچک بوده که ترشحات دارد. به همین دلیل ممکن است بیمار نتواند آن را از فیستول تشخیص دهد.

شکل فیستول بعد از درمان با لیزر

پس از لیزر درمانی؛ کانال چرکی به مرور زمان شروع به ترمیم می کند و محل زخم آن روی پوست جمع شده و از بین می رود. یکی از مزیت های فوق العاده درمان فیستول با لیزر این است که به هیچ عنوان اثری از زائده باقی نمی ماند.



:: برچسب‌ها: فیستول مقعدی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 10 مهر 1400




روش های جراحی فیستول مقعدی و مراقبت‌های بعد از عمل

فیستول مقعدی از بیماری های عفونی ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب اتصال غیر طبیعی دو ارگان از بدن به یکدیگر می گردد. فیستول معمولاً در اثر عفونت درمان نشده آبسه ایجاد می شود. این بیماری همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … بروز می نماید. این بیماری با استفاده از درمان های خانگی و دارویی قابل درمان نبوده و تنها روش های جراحی تهاجمی می توانند به بهبود و درمان این عارضه کمک نمایند. تکنیک های جراحی مختلفی برای درمان فیستول وجود دارد اما همه این روش ها نمی توانند درمان موثری باشند. پس آشنایی بیشتر با تکنیک های مختلف جراحی می تواند به انتخاب روش صحیح درمان این بیماری کمک نماید. برخی از مهمترین روشهای جراحی فیستول مقعدی به این شرح است:

لازم است بدانید که امروزه بهترین روش برای درمان فیستول با لیزر بوده که بدون هیچگونه عوارض و طی نیم ساعت فرد را درمان می کند.

همچنین روش های جراحی نام برده زیر، صرفا برای کسب اطلاعات مراجعین عزیز نوشته شده است.

تکنیک فیستولوتومی

فیستولوتومی

فیستولوتومی مهمترین و کاربردی ترین روش جراحی فیستول مقعدی است. در این روش جراحی مجرای فیستول با استفاده از چاقو باز شده و محتویات آن خارج می شود. در این روش ترمیم از داخل به خارج است. مدت زمان بهبودی پس از این عمل 1الی 2 ماه است.

این روش همراه با ریسک آسیب به عضله اسفنکتر است. اما پزشک تمام سعی خود را خواهد نمود، تا کمترین میزان آسیب به این عضله وارد شود.

تکنیک جراحی به روش استن یا ستون

در روش سنتی درمان فیستول با تکنیک استن از موی اسب و یا کتان استفاده می شد. ولی امروزه از نخ بخیه یا لوله تخلیه برای از بین بردن عفونت و باز ماندن مجرای فیستول استفاده می شود. این نخ باید برای حداقل 6 الی 12 هفته در مجرای بماند و سپس پزشک انجام جراحی را تجویز می کند. این روش برای افراد در معرض خطر آسیب به عضله اسفنکتر و بی اختیاری مقعد کاربرد دارد.

تکنیک فلپ آدوانسمنت

تکنیک فلپ آدوانسمنت در مورد فیستول های پیچیده تر و افراد در معرض خطر بی اختیاری استفاده می شود. در طی این روش با استفاده از بافت روده و یا پوست اطراف مقعد اقدام به ترمیم فیستول می نمایند. میزان تاثیر این روش درمانی 50% گزارش شده است. ابتلا به بیماری های زمینه ای برای فیستول مثل کرون و کولیت ریسک عود مجدد بیماری را افزایش می دهد.

پلاگین بیولوژیکی

پلاگین بیولوژیکی فیستول

این روش جراحی شامل ساخت پلاگین بیولوژیکی از مخاط روده بیمار و سپس بخیه زدن آن به مجرای فیستول است. بعد از انجام این جراحی بافت جدید در اطراف این پلاگین شروع به رشد می کند و به این ترتیب بیماری از بین می رود.

میزان موفقیت بعد از این عمل 80% گزارش شده است. برای انجام این جراحی بیمار باید به مدت 24 ساعت در بیمارستان بستری شود. درد، آبسه و جابجایی پلاگین از عوارض احتمالی این روش جراحی فیستول مقعدی هستند.

ادامه مطلب عمل جراحی فیستول مقعدی



:: برچسب‌ها: فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در شنبه 3 مهر 1400




دستگاه تصفیه آب چیست و کاربرد و عملکرد آن چگونه است؟

پس از صنعتی شدن جوامع شهری و افزایش آلودگی های صنعتی و  ورود آنها به آب‌های زیرزمینی، دیگر نمی شود همانند قدیم از هر آبی جهت آشامیدن و استفاده روزمره استفاده کرد. اگر یادتان باشد در زمان های قدیم، افراد از آب چاه استفاده می کردند و به سختی آب را از چاه بیرون می کشیدند اما این آب، آبی تمیز و قابل شرب بود. حال امروزه نحوه و طریقه زندگی شهری به گونه ای دیگر تغییر یافته و دسترسی به آب آشامیدنی دیگر دشوار نیست، تنها با باز کردن شیر، آب در دسترس شما قرار میگیرد. اما مسئله اینجاست که این آب صد در صد سالم و عاری از هرگونه آلودگی است؟

همچنین با روی کار آمدن دستگاه های تصفیه آب خانگی دسترسی به آب خالص و عاری از هرگونه آلودگی بسیار ساده تر شده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصفیه آب و خواندن مطالب علمی و کاربردی در مورد خرید دستگاه تصفیه آب هستید، پیشنهاد میکنیم به سایت تصفیه آب گوارنوش سر بزنید.

تاریخچه تصفیه آب و دستگاه آب تصفیه کن

از سال 1627 میلادی راه های بسیاری زیاد جهت تصفیه آب به روش های مختلف مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه در سال 1804 اولین تصفیه خانه در شهر پیزلی اسکاتلند جهت تصفیه آب ساخته شد که از فیلترهایی که از جنس شن و ماسه بودند و سیستم های توزیع بر اساس یک اسب و گاری استفاده میکردند. پس از این در سال 1880 فیلترهای شنی سریع در آمریکا ابداع شد که استفاده از آن در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع بیماری ها در اثر مصرف آب آلوده، اجباری شد. تا امروزه که روش های زیادی برای تصفیه و از بین بردن آلودگی از آب ها ابداع شده است که در حال حاضر بهترین تکنولوژی جهت تصفیه آب، روش اسمز معکوس میباشد که تمام دستگاه های تصفیه آب در سراسر جهان با بهره گیری از این روش ساخته شده و به بازار عرضه می گردد. دستگاه های تصفیه آب به سه تقسیم می شوند که در قدرت تصفیه و میزان آب تصفیه شده در روز متفاوت هستند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.

  • دستگاه آب تصفیه کن  خانگی
  • دستگاه تصفیه آب صنعتی
  • دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

امروزه در صنایع بزرگ و در کارخانه‌هایی که جهت تولید مواد غذایی نیاز به دستگاه آب تصفیه کن دارند، از دستگاه تصفیه آب صنعتی یا نیمه صنعتی با توجه به نیازشان استفاده می‌کنند و اما دستگاه های آب شیرین کن خانگی که امروزه خواهان بسیار زیادی دارند و با توجه به افزایش آلودگی آب شرب، به یک نیاز اصلی و مبرم برای هر خانه ای تبدیل شدند.

دستگاه های آب تصفیه کن خانگی به دو دسته تقسیم می‌شوند: دستگاه های خانگی زیر سینکی و رومیزی

تفاوت این دو در شکل ظاهری و قیمت آن هاست. دستگاه های خانگی رومیزی به دلیل شکیل بودن قیمت بالاتری دارند اما دستگاه های آب شیرین کن خانگی زیر سینکی تخصصی تر بوده و همانطور که از اسمشان پیداست، زیر سینک ظرفشویی نصب می‌شوند.

دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی

دستگاه های تصفیه آب خانگی از دو روش اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس بهره می‌گیرند که اکثر بر اساس تکنولوژی اسمز معکوس به بازار عرضه می ‌شوند. دستگاه های زیر سینکی اغلب فضای کمی را اشغال می کنند و عملکرد بهتری در تصفیه کردن آب دارند.

روش تصفیه آب به روش اسمز معکوس Reverse Osmosis

روش اسمز (جریان آب با غلظت کم به سمت آب با غلظت بیشتر) یک پدیده در طبیعت است که نیاز به هیچ گونه انرژی ندارد اما برای تولید جریان در جهت عکس، نیاز به فشار و نیرو به محلول با غلظت بالاست. در دستگاه تصفیه آب خانگی با تکنولوژی اسمز معکوس این پدیده در مرحله چهارم توسط فیلتر ممبران صورت می گیرد تا تمامی ذرات بسیار ریز و تمام ناخالصی ها از آب حذف شود.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب

قبل از شرح عملکرد دستگاه تصفیه آب به این سوال پاسخ خواهیم داد که دلیل استفاده از آب شیرین کن های خانگی چیست؟ آب های زیرزمینی پس از تصفیه در تصفیه خانه ها حامل ترکیبات کلردار می باشند و پس از جاری شدن در لوله های آب شهری و رسیدن به لوله کشی ساختمان علاوه بر ترکیبات کلردار، حاوی زنگ آهن، نیترات و نیتریت و دیگر فلزات سنگین خواهد شد. قابل ذکر است که میزان آلودگی در هر منطقه متفاوت است. به همین علت است که آب شیر قبل از مصرف نیاز به تصفیه دارد تا تمامی آلودگی و ناخالصی ها حذف شود.

دستگاه های تصفیه آب خانگی RO در شش الی هشت مرحله توسط فیلترهای بسیار قوی، تمامی آلودگی و ناخالصی را از بین میبرد. دستگاه های اسمز معکوس اصل و با کیفیت این قابلیت را دارند که شما پس از مرحله پنجم هر نوع فیلتری را که موجب افزایش کیفیت آب می شود؛ به آن اضافه کنید.

اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب معتبر با بهترین کیفیت هستید، پیشنهاد ما به شما خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ایزی ول تایوان می‌باشد. حال قصد داریم مراحل تصفیه آب در دستگاه های اسمز معکوس RO را شرح دهیم.

ادامه مطلب خرید دستگاه تصفیه آب https://b2n.ir/a61498



:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه آب, خرید دستگاه تصفیه آب,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 29 شهريور 1400




شقاق چیست با عکس؛ علائم و علت + روشهای درمان

شقاق مقعدی یکی از شایع ترین شرایط و بیماریهای مقعد است که سرطانی نبوده و خوشخیم است. زیرا با روشهای ساده قابل پیشگیری و درمان است. این بیماری میتواند در دو نوع حاد و مزمن ایجاد شود که بستگی به نوع آن روش درمانی خاص خود را می طلبد. معمولا زمانی که افراد دوره ای طولانی از یبوست را تجربه می کنند، پس از آن به بیماری شقاق مقعدی دچار می شوند. پس تا حد امکان باید از پیش آمدن یبوست جلوگیری کنید.

به دنبال این اتفاقات، یک زخم کوچک در داخل یا بیرون مقعد به وجود می آید.

شقاق یا فیشر چیست ؟

شقاق مقعدی، شکاف کوچکی در بافت مقعد یا داخل کانال آن است که به این کانال رکتوم می گویند. مقعد آخرین قسمت دستگاه گوارش بوده که در انتهای راست روده قرار دارد. این دریچه دارای ماهیچه هایی به نام اسفنکتر است که در حین اجابت مزاج باز می شوند تا مدفوع از آنها عبور کند. ایجاد شقاق اغلب به دلیل فشار و کشش بیش از حد بافت مقعد است. همچنین این عارضه می تواند در حین حرکت سخت روده اتفاق بیفتد که باعث درد و خونریزی می شود.

علت یا دلیل

شایع ترین علت مدفوع بزرگ یا سفت به دلیل یبوست است. شقاق همچنین ممکن است در اثر اسهال شدید، رابطه مقعدی، زایمان طبیعی یا به دلیل وارد کردن اشیا خارجی در مقعد ایجاد شود.

چه کسانی در معرض ابتلا به شقاق هستند؟

در صورتی که فرد دارای هر یک از موارد زیر باشد، بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به بیماری شقاق مقعد قرار دارد:

  • یبوست مزمن که شما را مجبور به دفع مدفوع سخت می کند.
  • رژیم غذایی کم فیبر.
  • اسهال شدن زیاد.
  • جراحی هایی به منظور کاهش وزن که منجر به اسهال مکرر میشوند.
  • زایمان واژینال (طبیعی).
  • صدمات ناشی از ورزش ها که به مقعد وارد می شود مانند دوچرخه سواری.
  • هرگونه وضعیت التهابی در ناحیه مقعد مانند بیماری بواسیر که درمان نشده باقی بماند.
  • بیماری التهابی روده (کرون).
  • عفونت یا بیماری اچ آی وی HIV.
  • داشتن عمل جراحي اخیر در ناحیه مقد.
  • سایر درمان های پزشکی که بر حرکات روده یا مقعد تأثیر می گذارند.

لائم شقاق مقعدی

شقاق مقعد یکی از شایع ترین علل درد و خونریزی مقعد است. این علائم ممکن است در هر فرد کمی متفاوت باشد. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • درد حین اجابت مزاج و بعد از آن که می تواند ساعت ها طول بکشد.
  • پارگی یا بریدگی قابل مشاهده در ناحیه نشیمنگاه.
  • خونریزی قرمز روشن در حین اجابت مزاج یا بعد از آن که می تواند روی لباس زیر یا دستمال کاغذی هم بماند.

علائم شقاق مقعدی ممکن است مانند سایر بیماری ها باشد. در نتیجه برای تشخیص دقیق به یک پزشک خبره باید مراجعه کنید.

شقاق چیست با عکس؛ علائم و علت + روشهای درمان



:: برچسب‌ها: شقاق مقعدی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 28 شهريور 1400




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by nyushagholami This Template By

خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش

منوی اصلی

گوارنوش " https://govarnosh.ir "

دسته بندی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
<-ArchiveTitle->
آخرین مطالب
آخرین محصولات
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
<-ShortDescription-> <-ProductPrice-> تومان

<-ProductPage->

<-PostTitle->
ن : <-PostAuthor-> ت : <-PostDate-> ز : <-PostTime-> | +

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->،

:: برچسب‌ها: <-TagName->,
ادامه ی مطلب
.:: ::.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش مي باشد.