اچ پی وی یا زگیل تناسلی دهان ؛ علائم، درمان و تشخیص


آرشيو مطالب

فروردين 1403

شهريور 1402

تير 1402

خرداد 1402

ارديبهشت 1402

فروردين 1402

اسفند 1401

دی 1401

آذر 1401

مرداد 1401

تير 1401

خرداد 1401

اسفند 1400

بهمن 1400

دی 1400

آذر 1400

مهر 1400

شهريور 1400

تير 1400

خرداد 1400

ارديبهشت 1400

فروردين 1400

لینک دوستان

قالب وبلاگ

Nyusha gholami

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش و آدرس nyushagholami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
نیوشا غلامی

نويسندگان
درمان شقاق , فیستول , زگیل تناسلی , شقاق مقعدی , کیست مویی , بواسیر , دستگاه تصفیه آب , هموروئید خارجی , درمان بواسیر خارجی , زگیل دست , فیستول مقعدی , هموروئید , مقعد , زگیل , زگیل مقعد ,


درباره وبلاگ



گوارنوش " https://govarnosh.ir "

پیوند های روزانه

هرموکا

درمان زگیل تناسلی

بیوتی سان سنتر

کیست مویی چیست

فیستول چیست

درمان کیست مویی با لیزر

درمان زگیل مقعدی

کلینیک زارعی

کلینیک اچ پی وی

ایران کلینیک

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

هزینه درمان شقاق چقدره؟

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به زخم مقعدی یا فیشر هستند؟

رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران

هزینه درمان فیستول با لیزر چقدر است؟

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر

خون در مدفوع نشانه چیست

نحوه درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

اگر شقاق درمان نشود؟

درمان علائم کیست مویی و روشهای جراحی

علائم زگیل تناسلی در مردان

علائم شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

شکل شقاق حاد و مزمن

آیا فیستول رکتوواژینال نشانه ای از سرطان است؟

علائم فیستول مقعد و شباهت آن با سرطان

بهترین روش درمان شقاق مقعدی

جلوگیری از ابتلا به زگیل چگونه است؟

سایر راههای درمان فیستول با جراحی

نحوه استفاده از پماد هیدروکورتیزون چگونه است؟

نحوه تشخیص زگیل مقعد چگونه است؟

درمان تنگی مقعد + علت و علائم تنگ شدن مقعد

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






اچ پی وی یا زگیل تناسلی دهان ؛ علائم، درمان و تشخیص

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در بدن اغلب افراد فعال از نظر جنسی یافت می شود. ویروس اچ پی وی شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که بیش از 100 نوع مختلف از آن وجود دارد، و در حدود 40 نوع از آن بر ناحیه تناسلی و گلو تاثیر می گذارد. HPV از طریق تماس پوست با پوست گسترش می یابد، و اکثر افراد از طریق مقاربت جنسی به آن مبتلا می شوند. اگر فردی با حامل ویروس رابطه جنسی دهانی برقرار کند، ممکن است این عفونت به گلو یا دهان منتقل شود. که از آن به عنوان اچ پی وی دهان و دندان یا زگیل تناسلی دهان ( زگیل دهانی ) یاد می شود. در این مورد زگیل ها در دهان یا گلو ایجاد میشوند.

نشانه های اچ پی وی دهان

ویروس اچ پی وی دهان ( زگیل تناسلی دهان ) اغلب علائمی ایجاد نمی کند، در نتیجه افراد مبتلا به آن از ورود این آلودگی به دهان اطلاعی ندارند و نمیتوانند اقدامات لازم برای محدود کردن گسترش بیماری را انجام دهند. این نوع HPV می تواند به سرطان سر و گردن منجر شود، البته بروز این سرطان نادر است. در سرطان سر و گردن سلول های سرطانی در وسط گلو، از جمله زبان، لوزه ها و دیواره های گلو رشد می کنند. علائم اولیه این سرطان عبارتند از :

  • مشکل در بلع
  • درد گوش
  • سرفه های خونی
  • کاهش وزن غیر قابل توجیه
  • بزرگ شدن گره های لنفی
  • گلو درد مداوم
  • رشد توده بر روی گردن
  • گرفتگی صدا

اگر متوجه شدید هر یک از این علائم شدید و یا فکر می کنید ممکن است اچ پی وی داشته باشد، لازم است با پزشک مشورت نمایید.

عامل اچ پی وی دهان

زگیل تناسلی دهانی از طریق یک برش یا زخم در داخل دهان به بدن وارد می شود. اغلب افراد این ویروس را از طریق برقراری رابطه جنسی دهانی دریافت می کنند. البته تحقیقات حول اینکه چطور ویروس وارد دهان می شود، همچنان ادامه دارد.

شیوع HPV دهان و دندان

در حال حاضر 79 میلیون آمریکایی مبتلا به HPV هستند و هر ساله 14 میلیون نفر به این آمار اضافه می شوند. تقریبا 7 درصد آمریکایی های سنین 14 تا 69 ساله مبتلا به HPV دهان و دندان هستند و تعداد افرادی که HPV دهان دارند، در سه دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. که در این بین آمار مردان بیشتر از زنان است.

تقریبا دو سوم سرطانهای دهان و دندان ناشی از این ویروس ایجاد می شود. شایع ترین نوع ویروس اچ پی وی HPV دهان و دندان HPV-16 است که به عنوان یک نوع پرخطر از این ویروس در نظر گرفته می شود. سرطان گلو نادر است و تقریبا 1 درصد از افراد مبتلا به HPV-16، دچار این سرطان می شوند.

ادامه مطلب زگیل دهانی در کلینیک اچ پی وی



:: برچسب‌ها: زگیل دهانی, زگیل تناسلی دهان,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 20 تير 1400




بهترین روشهای درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر و عمل جراحی

درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر

با پیشرفت علم روش‌های نوین و پیشرفته‌تری برای انواع بیماری‌ها کشف می‌شود که می‌تواند با عوارض کمتر، با پروسه درمانی سریع‌تری به بیمار کمک کند. لیزر درمانی یکی از این روش‌های کم‌تهاجمی جدید است که امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها ایفای نقش می‌کند و در برخی بیماری‌ها حتی توانسته جایگزین اعمال جراحی سنگین و پرعارضه شود. اخیراً لیزر توانسته در درمان شقاق یا فیشر مقعد نیز ایفای نقش کند. هر چند به دلیل جدید بودن استفاده از آن در این زمینه هنوز نتوانسته به اندازه‌ی اعمال جراحی فیشر مقعدی خودنمایی کند، اما کمترین مزیت آشکار آن نداشتن عارضه‌ی بی‌اختیاری مدفوع و گاز روده است.
از دیگر مزایای درمان شقاق با لیزر انجام آن تحت بی‌حسی موضعی نه بی‌هوشی عمومی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. در این روش برای دیدن محل شکاف یک وسیله به نام اسپکولوم را درون مقعد قرار می‌دهند و سپس آن را باز و تنظیم می‌کنند. بدون دست‌کاری و تحریک محل ترک مقعد با استفاده از اشعه‌ی لیزر ناحیه‌ی آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند.

لیزر درمانی تازه‌ترین تکنیک مدرن برای درمان شقاق مقعد است. در آینده‌ی نزدیک لیزر می‌تواند تبدیل به جایگزین مناسبی برای روش‌های دیگر شود.

در یک بررسی مطالعاتی بر روی ۲۵ بیمار مرد و زن ۲۰ تا ۷۵ ساله‌ی مبتلا به شقاق مزمن مقعد که لیزر درمانی شده بودند، به مدت شش ماه تا یک سال پیگیری شدند. میزان درد، خونریزی و ابتلا به یبوست در آنان به طور قابل توجهی بهبود یافته بود. از طرفی در هیچ کدام از بیماران، بیماری شقاق مقعد تا یک سال پیگیری عود نکرده بود. همچنین هیچ یک از آن‌ها دچار بی‌اختیاری مدفوع و یا ناتوانی در کنترل گاز روده نشده بودند. این بررسی نشان داد که درمان شقاق با لیزر روشی ساده، امن و مؤثر است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی در یک مرکز درمانی با حداقل عوارض ممکن بعد از عمل انجام شود.
هرچند برای اثبات این مسئله نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتر وجود دارد تا بتواند به صورت کامل جایگزین روش‌های سنگین عمل جراحی فیشر مقعد شود.

هزینه درمان شقاق با لیزر

لیزر نسبت به روش جراحی از مزیت های بالایی برخوردار است و راهی مناسب برای تمام افرادی است که از عوارض جراحی و دوره نقاهت طولانی مدت آن دوری می کنند. لازم به ذکر است که هزینه لیزر نیز از همین دسته مزایا می باشد. درست است که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد اما به دلیل انجام شدن در کلینیک و حذف کردن هزینه های اضافی هنگام عمل جراحی، کاملا مقرون به صرفه می باشد.

مزایای درمان شقاق با لیزر نسبت به سایر روش های عمل جراحی

در گذشته در صورتی که روش هایی مثل تغییر سبک زندگی از جمله تغییر رژیم غذایی و ورزش بر روی درمان بیماری فیشر موثر نبود از دیگر روش های عمل شقاق استفاده می شد، روش های سنتی مشکلات بسیاری دارد اما امروز استفاده از لیزر به عنوان روشی موثر و پیشرفته بدون هیچ عارضه ای می تواند در درمان بیماری شما مفید باشد، لیزر درمانی شقاق بستگی به میزان عود بیماری دارد در صورتی که شقاق در مرحله ی حاد قرار داشته باشد می توان آن را با لیزر کم توان نیز درمان نمود و اگر بیماری در حالت مزمن قرار داشته باشد نیاز به اشعه پرتوان است. برخی از مزایای درمان شقاق با لیزر به این شرح است:

  • بدون درد و خونریزی : مسلماً انجام روش های سنتی جراحی شقاق مثل فیشرکتومی که با استفاده از تیغ جراحی انجام می پذیرد، درد و خونریزی بسیاری را به بیماری تحمیل می کند، ولی انجام روش های درمان با استفاده از لیزر بدون هیچ گونه درد و خونریزی است زیرا که لیزر عروق آسیب دیده را ترمیم نموده و خونریزی آنها جلوگیری به عمل می آورد همچنین میزان درد با استفاده از این روش به حداقل کاهش پیدا می کند.
  • بدون نیاز به بیهوشی : برای انجام روش های جراحی سنتی شقاق نیاز به تزریق دارای بیهوشی می باشد، این دارو همراه با عوارض بسیاری برای بدن است و استفاده از آن جز در موارد ضروری توصیه نمی شود اما انجام روش لیزر نیاز به بیهوشی نیست بلکه می توان با استفاده از بی حسی موضعی این عمل را انجام داد.
  • بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان : برای انجام عمل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان و انجام آزمایشاتی قبل از انجام عمل می باشد اما انجام لیزر به صورت سرپایی صورت می گیرد و نیازی به بستری شدن نخواهد بود.
  • عدم ابتلا به بیماری های ویروسی : انجام عمل جراحی باز هر چند که در محیط استریل صورت می گیرد ولی با این حال ریسک ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر هپاتیت و یا ایدز را افزایش خواهد داد در صورتی که انجام لیزر بدون ایجاد برش مانع از ابتلا به بیماری می گردد.

منبع: medium



:: برچسب‌ها: درمان شقاق,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 7 تير 1400





Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by nyushagholami This Template By

خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش

منوی اصلی

گوارنوش " https://govarnosh.ir "

دسته بندی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
<-ArchiveTitle->
آخرین مطالب
آخرین محصولات
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
<-ShortDescription-> <-ProductPrice-> تومان

<-ProductPage->

<-PostTitle->
ن : <-PostAuthor-> ت : <-PostDate-> ز : <-PostTime-> | +

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->،

:: برچسب‌ها: <-TagName->,
ادامه ی مطلب
.:: ::.


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش مي باشد.