زگیل تناسلی در زنان :علائم، پیشگیری و بارداری


آرشيو مطالب

فروردين 1403

شهريور 1402

تير 1402

خرداد 1402

ارديبهشت 1402

فروردين 1402

اسفند 1401

دی 1401

آذر 1401

مرداد 1401

تير 1401

خرداد 1401

اسفند 1400

بهمن 1400

دی 1400

آذر 1400

مهر 1400

شهريور 1400

تير 1400

خرداد 1400

ارديبهشت 1400

فروردين 1400

لینک دوستان

قالب وبلاگ

Nyusha gholami

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش و آدرس nyushagholami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
نیوشا غلامی

نويسندگان
درمان شقاق , فیستول , زگیل تناسلی , شقاق مقعدی , کیست مویی , بواسیر , دستگاه تصفیه آب , هموروئید خارجی , درمان بواسیر خارجی , زگیل دست , فیستول مقعدی , هموروئید , مقعد , زگیل , زگیل مقعد ,


درباره وبلاگ



گوارنوش " https://govarnosh.ir "

پیوند های روزانه

هرموکا

درمان زگیل تناسلی

بیوتی سان سنتر

کیست مویی چیست

فیستول چیست

درمان کیست مویی با لیزر

درمان زگیل مقعدی

کلینیک زارعی

کلینیک اچ پی وی

ایران کلینیک

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

هزینه درمان شقاق چقدره؟

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به زخم مقعدی یا فیشر هستند؟

رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران

هزینه درمان فیستول با لیزر چقدر است؟

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر

خون در مدفوع نشانه چیست

نحوه درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

اگر شقاق درمان نشود؟

درمان علائم کیست مویی و روشهای جراحی

علائم زگیل تناسلی در مردان

علائم شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

شکل شقاق حاد و مزمن

آیا فیستول رکتوواژینال نشانه ای از سرطان است؟

علائم فیستول مقعد و شباهت آن با سرطان

بهترین روش درمان شقاق مقعدی

جلوگیری از ابتلا به زگیل چگونه است؟

سایر راههای درمان فیستول با جراحی

نحوه استفاده از پماد هیدروکورتیزون چگونه است؟

نحوه تشخیص زگیل مقعد چگونه است؟

درمان تنگی مقعد + علت و علائم تنگ شدن مقعد

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






زگیل تناسلی در زنان :علائم، پیشگیری و بارداری

یکی از شایع ترین بیماری های جنسی و مقاربتی زگیل تناسلی می باشد که ناشی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. آلوده شدن به گروهی از ویروس های اچ پی وی در زنان میتواند منجر به سرطان رحم و سرطان دهانه رحم شود. برخی دیگر از انواع HPV میتواند باعث ابتلا به سرطان روده بزرگ شوند. عفونت HPV ویروسی به شدت مسری است که از شایع ترین بیماری های جنسی به شمار می رود. زگیل تناسلی در زنان بسیار خطرناک تر از مردان می باشد.

علائم زگیل تناسلی در زنان

این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی و سرطان در زنان شده و یا گاهی اوقات بدون علائم است. از علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان می توانیم به خارش، سوزش، یا حساسیت در اطراف واژن اشاره کنیم. از علائم و نشانه های دیگر زگیل های تناسلی در زنان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • ممکن است زگیل ظاهری شبیه به گل کلم داشته باشد.
  • زگیل تناسلی می تواند در هر بخشی از بدن که در معرض تماس جنسی قرار می گیرد، ایجاد شود به طور مثال، زگیل در زنان در نواحی مانند واژن، دهانه رحم یا کشاله ران، دهان، گلو و … (در مردان، آلت تناسلی، اسکروتوم، ران یا کشاله ران) ظاهر می شود.
  • ایجاد خارش، درد و سوزش در ناحیه تناسلی از علائم این بیماری است.
  • زنانی که دچار زگیل تناسلی در داخل واژن می شوند، ممکن است علائمی از قبیل خونریزی پس از رابطه جنسی یا علائم غیر طبیعی واژن داشته باشند. همچنین اگر زگیل در مجاری ادرار ایجاد شود، ممکن است موجب انسداد مجاری ادرار شود.
زگیل تناسلی ویروس اچ پی وی HPV در زنان تصویر کوچکعکس و شکل زگیل تناسلی در زنان

آیا زگیل تناسلی دردناک است؟

اگر در زمان مناسب با درمان زگیل تناسلی اقدام شود، معمولا زگیل های تناسلی دردناک نیستند، گرچه ممکن است با خارش، حساسیت یا سوزش در محل زگیل همراه باشند.

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در زنان

همانطور که در ابتدا اشاره ای مختصر به دلیل به وجود آمدت این عارضه کردیم، ویروس اچ پی وی عامل ظاهر شدن زائده ها در قسمت های تناسلی زنان می باشد. این ویروس از طریق رابطه جنسی واژن، مقعدی و دهانی منتقل می شود. اکثر کسانی که گرفتار این ویروس شده اند، متوجه علائم شریک جنسی خود نبوده اند. به همین علت این ویروس جنسی به طور شایع بین زنان و مردان در حال انتقال می باشد.

منبع: کلینیک اچ پی وی



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی زنان, درمان زگیل تناسلی زنان,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




هزینه درمان یا عمل فیستول مقعدی با لیزر

تا مدت ها تنها روش قطعی و موثر برای درمان فیستول مقعدی انجام عمل جراحی بود تا اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانستند لیزر درمانی را برای درمان کشف کنند. در رابطه با درمان های خانگی و گیاهی باید بگوییم که هیچ کدام از این روش ها کارایی و تاثیر کافی را برای درمان قطعی آن ندارند و این روش ها صرفا جنبه ی درمان حمایتی و تکمیلی را دارا هستند.

در رابطه با هزینه درمان فیستول با لیزر که شاید برای بسیاری از شما دوستان سوال باشد باید بگوییم که این عمل کاملا سرپایی است و بدون نیاز به انجام بستری و بیهوشی صورت می گیرد از این رو هزینه ی آن به مراتب از هزینه های درمانی بیمارستان و انجام عمل جراحی پایین تر خواهد بود.

اما در رابطه با هزینه ی دقیق باید بگوییم که برآورد کردن دقیق هزینه ی انجام این کار نیاز به بررسی و انجام معاینات پزشکی دارد تا به طور دقیق مشخص شود که محل فیستول و اندازه ی آن چقدر است.

در ضمن اینکه لیزردرمانی فیستول مقعدی امکان بازگشت مجدد بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و به صفر می رساند در حالی که در روش عمل جراحی امکان بازگشت مجدد و عود آن وجود دارد از این رو شما 1 بار و برای همیشه بابت آن هزینه خواهید کرد.

عمل فیستول مقعدی

درمان فیستول مقعدی با جراحی

درمان فیستول مقعدی با جراحی از روش هایی است که سالها برای درمان این بیماری توسط پزشکان انتخاب می شد و در حال حاضر هم با وجود روش های ایمن تری مانند لیزر درمانی همچنان این خط درمانی پابرجاست. برای انجام عمل جراحی فیستول از تکنیک های متعددی استفاده می شود. هر تکنیک و روش مختص نوع خاصی از بیماری است که بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک شما انتخاب خواهد شد. این تکنیک ها به شرح زیر است:

  • فیستولوتومی که در بیش از 90 درصد موارد بیماری کاربرد دارد و با ایجاد یک برش باز طولی تمامی قسمت هایی که در اثر فیستول مقعدی تخریب شده اند به طور کامل تخلیه می شود.
  • فلپ آدوانسمنت که مختص موارد بسیار خاص و وخیم است مانند افرادی که در خطر بی اختیاری مدفوع قرار دارند. در این روش با بریدن قسمت هایی از پوست رکتوم یا مقعد اقدام به ترمیم بافت های آسیب دیده می نمایند.
  • پلاگین بیولوژیکی که با استفاده از بافت انسانی ( مخاط روده ی انسان ) پلاگین مخروطی شکلی ساخته می شود که آن را توسط بخیه به سر داخلی مجرای فیستول متصل میکنند و از گسترش آن جلوگیری می نمایند.
  • استن از قدیمی ترین تکنیک های جراحی فیستول است. در این روش با قرار دادن یک نخ بخیه برای مدت 6 الی 12 هفته درون فیستول مقعدی قرار می دهند تا چرک و عفونت داخل آن تخلیه شود.

جهت اطلاع از هزینه های دقیق به کلینیک زارعی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: هزینه درمان فیستول با لیزر, هزینه لیزر فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان

به وجود آمدن زگیل روی دست یا پا ها یکی از عارضه های رایج پوستی در بین گروه های سنی از کودکان تا میانسالان است. این زگیل ها در اندازه های مختلف می توانند روی دست و پا یا بین انگشتان و کف پا رشد کنند. از علائم آنها می توان به خارش، سوزش و برجستگی سفت اشاره کرد.

برخی از آنها به قدری کوچک هستند که مشکلی برای فرد ندارند ولی برخی دیگر همراه با علائم یا اندازه های بزرگی می باشند که حتی ممکن است انجام کارهای روزمره را نیز برای فرد دشوار کنند. درمان زگیل دست و پا برای این افراد مهم ترین دغدغه آنها می باشد. 

روش های درمانی بسیاری برای از بین بردن این زائده ها وجود دارند که در ادامه به بررسی کامل آنها می پردازیم. 

علت زگیل کف پا و دست چیست؟

عامل اصلی به وجود آمدن زگیل روی نقاط مختلف پا و دست نوعی از ویروس اچ پی وی یا همان پاپیلوم انسانی می باشد. این زائده ها به شکل های مختلف مسطح، خوشه ای یا تکی رشد می کنند. البته لازم به ذکر است که اندازه و شکل آنها بستگی به ضخامت پوست فرد و میزان مقاومت بدن با ویروس دارد.

احتمال ابتلا افرادی که سیستم بدنی نسبتا ضعیفی دارند، به زگیل دست و پا بیشتر است. به همین دلیل کودکان یا میانسالان بیشتر از دیگر افراد به این زائده ها روی دست و پا خود دچار می شوند.

نکته مهم دیگری که باید آن را جدی بگیرید، این است که وجود زخم های باز روی پوست در مواردی یکی از دلیل های اصلی ابتلا به ویروس hpv است.

روش های انتقال 

یکی از بسترهای مناسب برای انتقال زگیل پا محیط های مرطوب می باشد. در نتیجه در استخر ها شانس انتقال این ویروس بالاست. همچنین در صورت دست دادن با شخصی که زگیل فعال یا سرباز در دست خود دارد، ممکن است که ویروس اچ پی وی منتقل شود.

لازم به ذکر است که سویه خطرناکی از ویروس اچ پی وی وجود داشته که منجر به زگیل تناسلی می شود. اچ پی وی از نوع زگیل تناسلی فقط از طریق رابطه جنسی و تماس نواحی تناسلی انتقال میابد.

جهت خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: زگیل دست, زگیل پا, درمان زگیل دست و پا,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




بهترین دکتر متخصص کیست مویی در تهران

اگر به بیماری کیست مویی دچار شدید و به فکر درمان هستید، قطعا این سوال را شما هم دارید که برای درمان این عارضه باید به کدام دکتر و کدام تخصص مراجعه کرد؟
برای اطمینان از این موضوع که به کیست مویی دچار شدید یا نه، ابتدا باید علائم آن را به خوبی بشناسید و بدانید که کیست مویی یک توده پر شده از عفونت و موهای برگشته به داخل بدن است که اکثرا جوانان و مردان را درگیر می کند.
از نشانه های کیست مویی می توان به التهاب پوست (قسمت دنبالچه انتهای باسن)، خارش، سوزش، خروج چرک و درد اشاره کرد. البته لازم است بدانید که این عارضه در مراحل اولیه ممکن است به صورت یک یا چند سوراخ کوچک روی پوست بدون هیچگونه درد و خارش ظاهر شود.
تاکید میکنیم! زمانی که هر کدام از علائم کیست را تجربه کردید، باید برای درمان به متخصص کیست مویی و بیماری های نشیمنگاه مراجعه کنید. زیرا این بیماری با گذشت زمان، روش های خانگی و دارویی درمان نشده بلکه بدتر می شود.

برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که سوال های زیر را دارید:

  • بهترین جراح کیست مویی برای درمان با لیزر کیست؟
  • برای کیست مویی به چه متخصصی مراجعه کنیم ؟

و اگر کسی هستید که از عمل جراحی سنتی به روش باز یا بسته هراس دارد و به این دلیل اقدام به درمان نمی کند، توصیه می کنیم هرچه سریعتر برای درمان کیست مویی با لیزر اقدام کنید و برای همیشه از این توده چرکی خلاص بشید. برای درمان سینوس پیلونیدال با لیزر کلینیک اچ پی وی می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد که منحصرا به درمان بیماری های نشیمنگاهی می پردازد.

کادر درمان ما تا زمان نقاهت کامل همراه بیمار بوده و این کلینیک همواره توانسته با بیش از 10 سال سابقه و بالغ بر 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان باشد. 

لازم به ذکر است روزانه بسیاری از بیماران از شهرستان ها و شهرهای مجاور از جمله کرج، قزوین، زنجان و.. برای درمان به ما مراجعه می کنند و طی یک ساعت درمان شده و به محل زندگی خود باز می گردند.

مهارت و تجربه پزشک چه تاثیری در درمان کیست مویی دارد؟

یکی از نکاتی که حائز اهمیت است، این است که تجربه و مهارت دکتر در عمل های موفق او تاثیر بسیاری در روند درمان و دوره نقاهت شما دارد. زمانی که فرد برای درمان کیست مویی عمیق یا سطحی خود به یک دکتر مراجعه می کند، در صورت یک اشتباه کوچک ممکن است که درد های آنی و کمی سوزش در انتهای ستون فقرات خود حتی پس از نقاهت هم حس کند. به همین دلیل تحقیق در رابطه با سابقه پزشک و عمل های موفق او اهمیت بسیاری دارد. 

مزیت درمان نزد متخصص کیست مویی در کلینیک اچ پی وی

کادر درمانی کلینیک اچ پی وی تجربه بیش از 10 عمل موفق روزانه را داشته و بیش از 10 سال است که به صورت تخصصی در حوزه درمان بیماریهای نشیمنگاهی فعالیت دارد. تجربه فراوان پزشک و کادر درمانی ما طی این سال ها باعث شده تا بیماران بدون حس هیچ گونه درد، خونریزی یا عوارض پس از عمل بهبود یابند.

منبع: https://hpvdarman.com/%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%db%8c%db%8c/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1/



:: برچسب‌ها: متخصص کیست مویی, دکتر کیست مویی در تهران,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




روش های جراحی فیستول مقعدی و مراقبت‌های بعد از عمل جراحی

فیستول مقعدی از بیماری های عفونی ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب اتصال غیر طبیعی دو ارگان از بدن به یکدیگر می گردد. فیستول معمولاً در اثر عفونت درمان نشده آبسه ایجاد می شود. این بیماری همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … بروز می نماید. این بیماری با استفاده از درمان های خانگی و دارویی قابل درمان نبوده و تنها روش های جراحی تهاجمی می توانند به بهبود و درمان این عارضه کمک نمایند. تکنیک های جراحی مختلفی برای درمان فیستول وجود دارد اما همه این روش ها نمی توانند درمان موثری باشند. پس آشنایی بیشتر با تکنیک های مختلف جراحی می تواند به انتخاب روش صحیح درمان این بیماری کمک نماید. برخی از مهمترین روشهای جراحی فیستول مقعدی به این شرح است:

تکنیک فیستولوتومی

فیستولوتومی

فیستولوتومی مهمترین و کاربردی ترین روش جراحی فیستول مقعدی است. در این روش جراحی مجرای فیستول با استفاده از چاقو باز شده و محتویات آن خارج می شود. در این روش ترمیم از داخل به خارج است. مدت زمان بهبودی پس از این عمل 1الی 2 ماه است.

این روش همراه با ریسک آسیب به عضله اسفنکتر است. اما پزشک تمام سعی خود را خواهد نمود، تا کمترین میزان آسیب به این عضله وارد شود.

تکنیک استن

در روش سنتی درمان فیستول با تکنیک استن از موی اسب و یا کتان استفاده می شد. ولی امروزه از نخ بخیه یا لوله تخلیه برای از بین بردن عفونت و باز ماندن مجرای فیستول استفاده می شود. این نخ باید برای حداقل 6 الی 12 هفته در مجرای بماند و سپس پزشک انجام جراحی را تجویز می کند. این روش برای افراد در معرض خطر آسیب به عضله اسفنکتر و بی اختیاری مقعد کاربرد دارد.

تکنیک فلپ آدوانسمنت

تکنیک فلپ آدوانسمنت در مورد فیستول های پیچیده تر و افراد در معرض خطر بی اختیاری استفاده می شود. در طی این روش با استفاده از بافت روده و یا پوست اطراف مقعد اقدام به ترمیم فیستول می نمایند. میزان تاثیر این روش درمانی 50% گزارش شده است. ابتلا به بیماری های زمینه ای برای فیستول مثل کرون و کولیت ریسک عود مجدد بیماری را افزایش می دهد.

منبع مقاله : کلینیک زارعی



:: برچسب‌ها: جراحی فیستول مقعد, عمل جراحی فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 12 خرداد 1400




ویروس اچ پی وی HPV یا پاپیلوم انسانی؛ تشخیص، علائم و پیشگیری

ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ویروسی است که از طریق تماس پوست با پوست و روابط جنسی منتقل می شود. بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد که از طریق تماس جنسی قابل انتقال است و می تواند بر اندام تناسلی، دهان و گلو تاثیر بگذارد. به همین ترتیب اچ پی وی شایع ترین بیماری روابط جنسی است. اغلب افرادی که روابط جنسی زیادی دارند نوعی از آن را دریافت می کنند. در برخی از موارد عفونت HPV تناسلی ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. با این حال، برخی از انواع اچ پی وی می توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و حتی سرطان دهانه رحم، مقعد و گلو شود.
ویروسی که عامل عفونت HPV است، از طریق تماس پوست با پوست انتقال می یابد. اکثر افراد از طریق تماس جنسی مستقیم، از جمله واژینال، مقعد و رابطه جنسی دهانی، این عفونت را دریافت می کنند. بسیاری از افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی هستند و از آن اطلاعی ندارند، این به معنی است که شما می توانید این ویروس را حتی از فردی که هیچ علائمی ندارد، نیز دریافت کنید.
در موارد نادر، مادرانی که اچ پی وی دارند می توانند ویروس را در حین زایمان به نوزاد انتقال دهند. که در این صورت نوزاد به بیماری به نام پاپیلوماتوز تنفسی مبتلا می شودَ ، در این بیماری زگیل های مربوط به ویروس HPV درون گلو یا راه هوایی ایجاد می شوند.

علائم ویروس اچ پی وی

اغلب ویروس اچ پی وی علائم قابل مشاهده ای ندارد. برخی از انواع این ویروس حتی بعد از 2 سال از ورود آن به بدن هیچ علامت و نشانه خاصی را به همراه ندارند و این یعنی ممکن است فرد آن را بدون اطلاع به بدن شریک خود انتقال داده باشد. اما در هر صورت این ویروس، می تواند مشکلات جدی مانند زگیل های تناسلی و زگیل در گلو (شناخته شده به عنوان پاپیلوماتوز مجدد تنفسی) و … را به همراه داشته باشد. همچنین عفونت HPV عامل سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های تناسلی، سر، گردن و گلو شناخته می شود.

البته انواع دیگری از HPV که موجب زگیل می شوند،از انواع سرطانی آن متفاوت است. بنابراین، داشتن زگیل های تناسلی ناشی از ویروس HPV به این معنی نیست که شما سرطان دارید. سرطان های ناشی از این ویروس اغلب تا زمان پیشرفت علائمی را ایجاد نمی کنند و تنها راهکار تشخیص غربالگری منظم است، غربالگری می تواند به تشخیص مشکلات بهداشتی مرتبط با HPV کمک کند و شانس بقا را افزایش دهد.

علائم ویروس اچ پی وی HPV در مردان

بسیاری از مردان مبتلا به ویروس HPV هیچ علائمی ندارند، اگر چه برخی از آنها مبتلا به زگیل های تناسلی می شوند. پس اگر ضایعات غیر معمولی بر روی آلت تناسلی مردانه، اسکروتوم (کیسه بیضه ) یا مقعد مشاهده کردید، به پزشک مراجعه نمایید.

برخی از سويه های ویروس HPV می توانند سرطان های آلت تناسلی، مقعد و گلو را در مردان ایجاد کنند. برخی از مردان بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با HPV هستند، مثل مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی برقرار می کنند و یا مردانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.

مطالب بیشتر درباره بیماری زگیل تناسلی در https://hpvdarman.com/



:: برچسب‌ها: ویروس hpv,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 12 خرداد 1400




درمان هموروئید خارجی ( ترومبوزه ) و پیشگیری از ابتلا به بواسیر خارجی

در انتهای روده بزرگ و مقعد همه افراد بالشتک های هموروئیدی قرار دارند. ولی در صورتی که بالشتک های هموروئیدی آسیب ببینند، متورم شده و بیماری بواسیر رخ میدهد. این عارضه می تواند باعث خارش و سوزش و ناراحتی به هنگام دفع مدفوع شود. اما هموروئید ترومبوزه زمانی اتفاق می افتد که هموروئید داخلی یا خارجی با لخته های خون پر شود.

بواسیر یا هموروئید ترومبوزه

بواسیر با هموروئید همان عروق خونی متورم یا واریسی در ناحیه مقعد است، که در اثر اعمال فشار بیش از اندازه ایجاد می شود. در صورتی که بر روی این عروق بیرون زده از مقعد فشار وارد شود، درون آنها خون تجمع کرده، و اصطلاحاً هموروئید ترومبوزه روی می دهد. یا به بیانی دیگر در صورتی که درون هموروئید، لخته خون ایجاد شود، فتق ترومبوز روی می دهد. این وضعیت خطرناک نیست اما می تواند به شدت دردناک باشد.

علائم بواسیر یا هموروئید خارجی و ترومبوزه

این عارضه از ابتدا به شکل ترومبوزه نبوده و به مرور زمان و عدم توجه برای مراجعه به درمان دردناک می شود. نشانه های آن در ادامه آورده شده اند تا به طور کامل با آنها آشنا شوید:

  • خارش در اطراف ناحیه مقعد
  • خونریزی همراه با حرکت روده ای
  • تورم و یا بیرون زدگی بافت اطراف مقعد
  • درد در نواحی اطراف بافت هموروئیدی

هموروئید خارجی ترومبوزه می تواند آلوده شده و در آن عفونت تجمع نماید که در این صورت آبسه رخ داده و همراه با علائمی مانند تب ظاهر می شود.

جهت مشاهده عکس هموروئید خارجی کلیک کنید.

علل بواسیر یا هموروئید خارجی و ترومبوزه

هموروئید ترومبوزه ناشی از افزایش فشار وارده بر روی عروق داخلی رکتوم ایجاد می شود، این افزایش فشار ناشی از عوامل زیر ایجاد می شود:

  • یبوست
  • اسهال
  • حرکات روده نامنظم
  • حاملگی
  •  زایمان طبیعی سخت
  • کهولت سن
  • نشستن برای مدت زمان طولانی (مسافرت با قطار یا هواپیما)

پزشکان به طور دقیق نمی دانند چرا برخی افراد دچار لخته های خون یا همان ترومبوزه می شوند.

منبع



:: برچسب‌ها: هموروئید خارجی, درمان بواسیر خارجی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 5 خرداد 1400




شرایط بیمه برای هزینه عمل کیست مویی با لیزر و جراحی – سال ۱۴۰۰

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که به کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال دچار شدید و تصمیم اقدام به درمان گرفتید، حتما یکی از مواردی که در قدم اول به دنبال آن هستید، هزینه عمل کیست مویی است. چند نمونه از سوال های دیگری که معمولا در ذهن افراد شکل می گیرد این است که :

  • آیا کیست مویی را با لیزر درمان کنم بهتر است یا عمل جراحی؟
  •  چه تفاوتی بین قیمت این دو روش درمان وجود دارد؟ 
  • آیا بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی هزینه درمان کیست مویی را تقبل می کنند؟

در این مطلب تصمیم داریم به تمام سوالات بالا که از موارد اصلی در ارتباط با عمل جراحی یا لیزر است، پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه عمل چگونه محاسبه می شود؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک توده پر شده از چربی، موهای برگشته به داخل بدن، عفونت و یا پوست های مرده است که در شکاف بالای باسن (دنبالچه) تشکیل می شود. از آنجایی که درمان کیست مویی با روشهای دارویی یا خانگی جواب نمی دهد، پزشکان از روش های تهاجمی برای درمان آن استفاده میکنند. 

روش های تهاجمی که شامل لیزر و عمل جراحی هستند، هر کدام شرایط و هزینه های مربوط به خود را دارند. ولی در کل می توان گفت هدف از درمان این بیماری ریشه کن کردن توده و از بین بردن عفونت است. عمل با لیزر از این حسن برخوردار است که هیچگونه زخمی بر جا نمی گذارد. از مزیت های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان قطعی عفونت و کیست
  • عمل به صورت سرپایی (در کلینیک)
  • زمان درمان حدود کمتر از یک ساعت
  • احتمال عود نزدیک به صفر
  • ترمیم زخم پس از درمان بدون آوردن گوشت اضافه 

تمام این موارد باعث شده اند تا بیماران درمان با لیزر را به جای جراحی ترجیح دهند. به جرات میتوان گفت که عمل کیست مویی با لیزر نسبت به جراحی هزینه های کمتری دارد و به گونه ای به صرفه تر است. اما از آنجا که به چند مورد بستگی دارد، نمی توان هزینه دقیق آن را محاسبه کرد:

  1. عمق کیست و میزان عفونت
  2. تعداد کیست های تشکیل شده
  3. شرایط و سابقه پزشکی بیمار
  4. کلینیک مورد نظر
  5. دستمزد پزشک متخصص

منبع: هزینه عمل کیست مویی | ایران کلینیک

 



:: برچسب‌ها: هزینه عمل کیست مویی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در سه شنبه 4 خرداد 1400





Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by nyushagholami This Template By

خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش

منوی اصلی

گوارنوش " https://govarnosh.ir "

دسته بندی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
<-ArchiveTitle->
آخرین مطالب
آخرین محصولات
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
<-ShortDescription-> <-ProductPrice-> تومان

<-ProductPage->

<-PostTitle->
ن : <-PostAuthor-> ت : <-PostDate-> ز : <-PostTime-> | +

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->،

:: برچسب‌ها: <-TagName->,
ادامه ی مطلب
.:: ::.


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش مي باشد.