خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش


آرشيو مطالب

فروردين 1403

شهريور 1402

تير 1402

خرداد 1402

ارديبهشت 1402

فروردين 1402

اسفند 1401

دی 1401

آذر 1401

مرداد 1401

تير 1401

خرداد 1401

اسفند 1400

بهمن 1400

دی 1400

آذر 1400

مهر 1400

شهريور 1400

تير 1400

خرداد 1400

ارديبهشت 1400

فروردين 1400

لینک دوستان

قالب وبلاگ

Nyusha gholami

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش و آدرس nyushagholami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
نیوشا غلامی

نويسندگان
درمان شقاق , فیستول , زگیل تناسلی , شقاق مقعدی , کیست مویی , بواسیر , دستگاه تصفیه آب , هموروئید خارجی , درمان بواسیر خارجی , زگیل دست , فیستول مقعدی , هموروئید , مقعد , زگیل , زگیل مقعد ,


درباره وبلاگ



گوارنوش " https://govarnosh.ir "

پیوند های روزانه

هرموکا

درمان زگیل تناسلی

بیوتی سان سنتر

کیست مویی چیست

فیستول چیست

درمان کیست مویی با لیزر

درمان زگیل مقعدی

کلینیک زارعی

کلینیک اچ پی وی

ایران کلینیک

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

هزینه درمان شقاق چقدره؟

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به زخم مقعدی یا فیشر هستند؟

رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران

هزینه درمان فیستول با لیزر چقدر است؟

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر

خون در مدفوع نشانه چیست

نحوه درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

اگر شقاق درمان نشود؟

درمان علائم کیست مویی و روشهای جراحی

علائم زگیل تناسلی در مردان

علائم شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

شکل شقاق حاد و مزمن

آیا فیستول رکتوواژینال نشانه ای از سرطان است؟

علائم فیستول مقعد و شباهت آن با سرطان

بهترین روش درمان شقاق مقعدی

جلوگیری از ابتلا به زگیل چگونه است؟

سایر راههای درمان فیستول با جراحی

نحوه استفاده از پماد هیدروکورتیزون چگونه است؟

نحوه تشخیص زگیل مقعد چگونه است؟

درمان تنگی مقعد + علت و علائم تنگ شدن مقعد

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






دستگاه تصفیه آب چیست و کاربرد و عملکرد آن چگونه است؟

پس از صنعتی شدن جوامع شهری و افزایش آلودگی های صنعتی و  ورود آنها به آب‌های زیرزمینی، دیگر نمی شود همانند قدیم از هر آبی جهت آشامیدن و استفاده روزمره استفاده کرد. اگر یادتان باشد در زمان های قدیم، افراد از آب چاه استفاده می کردند و به سختی آب را از چاه بیرون می کشیدند اما این آب، آبی تمیز و قابل شرب بود. حال امروزه نحوه و طریقه زندگی شهری به گونه ای دیگر تغییر یافته و دسترسی به آب آشامیدنی دیگر دشوار نیست، تنها با باز کردن شیر، آب در دسترس شما قرار میگیرد. اما مسئله اینجاست که این آب صد در صد سالم و عاری از هرگونه آلودگی است؟

همچنین با روی کار آمدن دستگاه های تصفیه آب خانگی دسترسی به آب خالص و عاری از هرگونه آلودگی بسیار ساده تر شده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصفیه آب و خواندن مطالب علمی و کاربردی در مورد خرید دستگاه تصفیه آب هستید، پیشنهاد میکنیم به سایت تصفیه آب گوارنوش سر بزنید.

تاریخچه تصفیه آب و دستگاه آب تصفیه کن

از سال 1627 میلادی راه های بسیاری زیاد جهت تصفیه آب به روش های مختلف مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه در سال 1804 اولین تصفیه خانه در شهر پیزلی اسکاتلند جهت تصفیه آب ساخته شد که از فیلترهایی که از جنس شن و ماسه بودند و سیستم های توزیع بر اساس یک اسب و گاری استفاده میکردند. پس از این در سال 1880 فیلترهای شنی سریع در آمریکا ابداع شد که استفاده از آن در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع بیماری ها در اثر مصرف آب آلوده، اجباری شد. تا امروزه که روش های زیادی برای تصفیه و از بین بردن آلودگی از آب ها ابداع شده است که در حال حاضر بهترین تکنولوژی جهت تصفیه آب، روش اسمز معکوس میباشد که تمام دستگاه های تصفیه آب در سراسر جهان با بهره گیری از این روش ساخته شده و به بازار عرضه می گردد. دستگاه های تصفیه آب به سه تقسیم می شوند که در قدرت تصفیه و میزان آب تصفیه شده در روز متفاوت هستند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.

  • دستگاه آب تصفیه کن  خانگی
  • دستگاه تصفیه آب صنعتی
  • دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

امروزه در صنایع بزرگ و در کارخانه‌هایی که جهت تولید مواد غذایی نیاز به دستگاه آب تصفیه کن دارند، از دستگاه تصفیه آب صنعتی یا نیمه صنعتی با توجه به نیازشان استفاده می‌کنند و اما دستگاه های آب شیرین کن خانگی که امروزه خواهان بسیار زیادی دارند و با توجه به افزایش آلودگی آب شرب، به یک نیاز اصلی و مبرم برای هر خانه ای تبدیل شدند.

دستگاه های آب تصفیه کن خانگی به دو دسته تقسیم می‌شوند: دستگاه های خانگی زیر سینکی و رومیزی

تفاوت این دو در شکل ظاهری و قیمت آن هاست. دستگاه های خانگی رومیزی به دلیل شکیل بودن قیمت بالاتری دارند اما دستگاه های آب شیرین کن خانگی زیر سینکی تخصصی تر بوده و همانطور که از اسمشان پیداست، زیر سینک ظرفشویی نصب می‌شوند.

دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی

دستگاه های تصفیه آب خانگی از دو روش اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس بهره می‌گیرند که اکثر بر اساس تکنولوژی اسمز معکوس به بازار عرضه می ‌شوند. دستگاه های زیر سینکی اغلب فضای کمی را اشغال می کنند و عملکرد بهتری در تصفیه کردن آب دارند.

روش تصفیه آب به روش اسمز معکوس Reverse Osmosis

روش اسمز (جریان آب با غلظت کم به سمت آب با غلظت بیشتر) یک پدیده در طبیعت است که نیاز به هیچ گونه انرژی ندارد اما برای تولید جریان در جهت عکس، نیاز به فشار و نیرو به محلول با غلظت بالاست. در دستگاه تصفیه آب خانگی با تکنولوژی اسمز معکوس این پدیده در مرحله چهارم توسط فیلتر ممبران صورت می گیرد تا تمامی ذرات بسیار ریز و تمام ناخالصی ها از آب حذف شود.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب

قبل از شرح عملکرد دستگاه تصفیه آب به این سوال پاسخ خواهیم داد که دلیل استفاده از آب شیرین کن های خانگی چیست؟ آب های زیرزمینی پس از تصفیه در تصفیه خانه ها حامل ترکیبات کلردار می باشند و پس از جاری شدن در لوله های آب شهری و رسیدن به لوله کشی ساختمان علاوه بر ترکیبات کلردار، حاوی زنگ آهن، نیترات و نیتریت و دیگر فلزات سنگین خواهد شد. قابل ذکر است که میزان آلودگی در هر منطقه متفاوت است. به همین علت است که آب شیر قبل از مصرف نیاز به تصفیه دارد تا تمامی آلودگی و ناخالصی ها حذف شود.

دستگاه های تصفیه آب خانگی RO در شش الی هشت مرحله توسط فیلترهای بسیار قوی، تمامی آلودگی و ناخالصی را از بین میبرد. دستگاه های اسمز معکوس اصل و با کیفیت این قابلیت را دارند که شما پس از مرحله پنجم هر نوع فیلتری را که موجب افزایش کیفیت آب می شود؛ به آن اضافه کنید.

اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب معتبر با بهترین کیفیت هستید، پیشنهاد ما به شما خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ایزی ول تایوان می‌باشد. حال قصد داریم مراحل تصفیه آب در دستگاه های اسمز معکوس RO را شرح دهیم.

ادامه مطلب خرید دستگاه تصفیه آب https://b2n.ir/a61498



:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه آب, خرید دستگاه تصفیه آب,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 29 شهريور 1400




شقاق چیست با عکس؛ علائم و علت + روشهای درمان

شقاق مقعدی یکی از شایع ترین شرایط و بیماریهای مقعد است که سرطانی نبوده و خوشخیم است. زیرا با روشهای ساده قابل پیشگیری و درمان است. این بیماری میتواند در دو نوع حاد و مزمن ایجاد شود که بستگی به نوع آن روش درمانی خاص خود را می طلبد. معمولا زمانی که افراد دوره ای طولانی از یبوست را تجربه می کنند، پس از آن به بیماری شقاق مقعدی دچار می شوند. پس تا حد امکان باید از پیش آمدن یبوست جلوگیری کنید.

به دنبال این اتفاقات، یک زخم کوچک در داخل یا بیرون مقعد به وجود می آید.

شقاق یا فیشر چیست ؟

شقاق مقعدی، شکاف کوچکی در بافت مقعد یا داخل کانال آن است که به این کانال رکتوم می گویند. مقعد آخرین قسمت دستگاه گوارش بوده که در انتهای راست روده قرار دارد. این دریچه دارای ماهیچه هایی به نام اسفنکتر است که در حین اجابت مزاج باز می شوند تا مدفوع از آنها عبور کند. ایجاد شقاق اغلب به دلیل فشار و کشش بیش از حد بافت مقعد است. همچنین این عارضه می تواند در حین حرکت سخت روده اتفاق بیفتد که باعث درد و خونریزی می شود.

علت یا دلیل

شایع ترین علت مدفوع بزرگ یا سفت به دلیل یبوست است. شقاق همچنین ممکن است در اثر اسهال شدید، رابطه مقعدی، زایمان طبیعی یا به دلیل وارد کردن اشیا خارجی در مقعد ایجاد شود.

چه کسانی در معرض ابتلا به شقاق هستند؟

در صورتی که فرد دارای هر یک از موارد زیر باشد، بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به بیماری شقاق مقعد قرار دارد:

  • یبوست مزمن که شما را مجبور به دفع مدفوع سخت می کند.
  • رژیم غذایی کم فیبر.
  • اسهال شدن زیاد.
  • جراحی هایی به منظور کاهش وزن که منجر به اسهال مکرر میشوند.
  • زایمان واژینال (طبیعی).
  • صدمات ناشی از ورزش ها که به مقعد وارد می شود مانند دوچرخه سواری.
  • هرگونه وضعیت التهابی در ناحیه مقعد مانند بیماری بواسیر که درمان نشده باقی بماند.
  • بیماری التهابی روده (کرون).
  • عفونت یا بیماری اچ آی وی HIV.
  • داشتن عمل جراحي اخیر در ناحیه مقد.
  • سایر درمان های پزشکی که بر حرکات روده یا مقعد تأثیر می گذارند.

لائم شقاق مقعدی

شقاق مقعد یکی از شایع ترین علل درد و خونریزی مقعد است. این علائم ممکن است در هر فرد کمی متفاوت باشد. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • درد حین اجابت مزاج و بعد از آن که می تواند ساعت ها طول بکشد.
  • پارگی یا بریدگی قابل مشاهده در ناحیه نشیمنگاه.
  • خونریزی قرمز روشن در حین اجابت مزاج یا بعد از آن که می تواند روی لباس زیر یا دستمال کاغذی هم بماند.

علائم شقاق مقعدی ممکن است مانند سایر بیماری ها باشد. در نتیجه برای تشخیص دقیق به یک پزشک خبره باید مراجعه کنید.

شقاق چیست با عکس؛ علائم و علت + روشهای درمان



:: برچسب‌ها: شقاق مقعدی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 28 شهريور 1400




عمل جراحی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال چگونه است؟
به گزارش از تدبیر خبر:
کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال نوعی از بیماری های نشیمنگاهی است که در اثر برگشت مو به زیر پوست و ایجاد آبسه و به وجود آمدن گودال یا سوراخ های کوچک بر روی سطح پوست ایجاد می شود و تنها روش قطعی درمان، عمل کیست مویی با لیزر یا جراحی است.

کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال نوعی از بیماری های نشیمنگاهی است که در اثر برگشت مو به زیر پوست و ایجاد آبسه و به وجود آمدن گودال یا سوراخ های کوچک بر روی سطح پوست ایجاد می شود و تنها روش قطعی درمان، عمل کیست مویی با لیزر یا جراحی است. این بیماری عفونی و دردناک با برگشت مو به داخل پوست و واکنش سیستم ایمنی بدن به آن موجب التهاب و عفونت در سطح پوست می شود.

این کیست از آنجا که در انتهای ستون فقرات و در پایین کمر بوجود می آید به نام کیست مویی پایین کمر نیز نام گرفته است و یکی از بهترین روش های درمان برای آن عمل جراحی بوده زیرا هرچه از زمان ابتلا به این بیماری بگذرد عفونت بیشتر شده و بافت های بیشتری درگیر می شوند.

درمان قطعی کیست مویی تنها از طریق روشهای تهاجمی مانند عمل کیست مویی و لیزر درمانی با برداشت کیست حاوی مو و حاشیه ای از بافت سالم اطراف آن امکان پذیر است. از آنجا که تا به حال هیچ دارو و یا روش کم تهاجمی تری برای درمان کیست پیشنهاد نشده است، البته در برخی موارد از تزریق فنل و یا فیبرین استفاده می شود اما تجربه نشان داده این روشها تنها تاثیر موقتی داشته و هیچ یک نمی توانند درمان قطعی برای این بیماری باشند.

یکی از پرکاربردترین روشهای رهایی از کیست مویی، عمل جراحی می باشد. این عمل جراحی به منظور برداشت بافت آسیب دیده و نواحی اطراف آن با هدف از بین بردن کامل عفونت انجام می شود. عمل کیست مویی با جراحی در دو روش انجام می پذیرد که در ادامه به تشریح بیشتر آنها می پردازیم:

جراحی کیست مویی به روش باز

عمل کیست مویی به روش باز

این روش جراحی باید در بیمارستان و تحت بیهوشی کامل یا بی حسی از کمر به پایین انجام شود. در طی انجام این عمل جراحی بافت آسیب دیده به همراه نواحی اطراف آن کاملاً برداشته می شود. پس از این مرحله زخم و یا گودال ایجاد شده بدون بخیه زدن رها شده و با پانسمان پر خواهد تا در حدود یک هفته از آن ناحیه ترشحات و عفونت خارج شود و پس از حدود دو تا سه ماه، به طور کامل از کف زخم بافت خودش را ترمیم می کند.اما این روش نیازمند مراقبت های ویژه ای است و پانسمان تا ترمیم شدن زخم باید هر روز تعویض شود. برای تعویض پانسمان می توانید به درمانگاه ها مراجعه کنید یا در خانه آن را انجام دهید.

پس از مدتی این زخم کوچک تر شده و از بین می رود به گونه ای که پس از طی چندین ماه تنها از آن یک شیار به جای می ماند.

در این روش عمل کیست مویی به سبب از بین رفتن کامل عفونت و ترمیم زخم از درون به سمت بیرون، احتمال عود مجدد بیماری بسیار کمتر است اما چون زخم بخیه زده نمی شود مراقبت از آن و نیز تعویض پانسمان ها اهمیت ویژه ای می یابد زیرا که خطر قرار گرفتن در معرض عفونت بسیار بیشتر است. از طرفی با انجام این نوع جراحی دوره نقاهت به شدت افزایش یافته و ممکن است بیمار درد بیشتری را در مقایسه با سایر روش ها تجربه نماید.

عمل کیست مویی به روش بسته

عمل کیست مویی به روش بسته

این نوع جراحی کاملا مشابه به روش باز انجام می شود. تمامی نواحی آسیب دیده به همراه اطراف آن برداشته خواهد شد. اما این بار زخم باز رها نشده و بخیه زده می شود و یا ممکن است بسته به نظر پزشک از روش ترکیبی باز و بسته استفاده شود. این روش نیز همانند روش قبل در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام می شود. با این تفاوت که احتمال عفونت به سبب بسته بودن زخم کاهش می یابد.

از آنجایی که زخم کیست بسته می شود، احتمال عود مجدد بیماری در روش بسته بسیار بیشتر از روش باز است. اما دوره بهبودی پس از آن بسیار کمتر است و بیمار می تواند در مدت کوتاهی به روال عادی زندگی باز گردد.

بهتر است برای انتخاب نوع روش جراحی از توصیه های پزشک بهره ببرید، زیرا انتخاب نوع این روشهای جراحی بستگی به عواملی مانند نوع کیست، شدت عفونت، وضعیت سلامت بیمار، سابقه پزشکی او و …. دارد.

لنسینگ Lancing یا برش سطحی

از روش لنسینگ معمولا برای کیست های سطحی یا تخلیه آبسه های پوستی استفاده می شود. به این صورت که پزشک با استفاده از یک تیغ جراحی به صورت کاملا سطحی روی پوست برش ایجاد کرده و عفونت را تخلیه می کند. در آخر هم روی زخم را با پانسمان می بندد تا از داخل به بیرون ترمیم پیدا کند.

به طور معمول چهار هفته زمان می برد تا پوست به طور کامل بهبود یابد.

هزینه عمل کیست مویی

به طور معمول در حراحل بسیار ابتدایی ممکن است که بتوانید با مراجعه به پزشک و استفاده از آنتی بیوتیک ها سینوس مویی خود را درمان کنید. در این مواقع هزینه عمل کیست مویی بیمار خیلی بالا نیست. ولی هرچه زمان بیشتری بگذرد، کیست حجیم تر شده در نتیجه هزینه درمان آن هم بالاتر می رود. در نتیجه برای ذکر هزینه دقیق جراحی حتما فرد باید جراحی شود. ولی در کل در تمام کشور ها هزینه عمل جراحی نسبت به لیزر کمی پایین تر است. ولی مزیت های لیزر بیشتر است و متاسفانه برخی از بیماران حاضر هستند با نپرداختن این اختلاف هزینه جزئی زیر تیغ جراحی رفته و عوارض بیهوشی و عمل تهاجمی جراحی را گاها تا آخر عمر تحمل کنند.



:: برچسب‌ها: کیست مویی,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 22 شهريور 1400




اچ پی وی یا زگیل تناسلی دهان ؛ علائم، درمان و تشخیص

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در بدن اغلب افراد فعال از نظر جنسی یافت می شود. ویروس اچ پی وی شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که بیش از 100 نوع مختلف از آن وجود دارد، و در حدود 40 نوع از آن بر ناحیه تناسلی و گلو تاثیر می گذارد. HPV از طریق تماس پوست با پوست گسترش می یابد، و اکثر افراد از طریق مقاربت جنسی به آن مبتلا می شوند. اگر فردی با حامل ویروس رابطه جنسی دهانی برقرار کند، ممکن است این عفونت به گلو یا دهان منتقل شود. که از آن به عنوان اچ پی وی دهان و دندان یا زگیل تناسلی دهان ( زگیل دهانی ) یاد می شود. در این مورد زگیل ها در دهان یا گلو ایجاد میشوند.

نشانه های اچ پی وی دهان

ویروس اچ پی وی دهان ( زگیل تناسلی دهان ) اغلب علائمی ایجاد نمی کند، در نتیجه افراد مبتلا به آن از ورود این آلودگی به دهان اطلاعی ندارند و نمیتوانند اقدامات لازم برای محدود کردن گسترش بیماری را انجام دهند. این نوع HPV می تواند به سرطان سر و گردن منجر شود، البته بروز این سرطان نادر است. در سرطان سر و گردن سلول های سرطانی در وسط گلو، از جمله زبان، لوزه ها و دیواره های گلو رشد می کنند. علائم اولیه این سرطان عبارتند از :

  • مشکل در بلع
  • درد گوش
  • سرفه های خونی
  • کاهش وزن غیر قابل توجیه
  • بزرگ شدن گره های لنفی
  • گلو درد مداوم
  • رشد توده بر روی گردن
  • گرفتگی صدا

اگر متوجه شدید هر یک از این علائم شدید و یا فکر می کنید ممکن است اچ پی وی داشته باشد، لازم است با پزشک مشورت نمایید.

عامل اچ پی وی دهان

زگیل تناسلی دهانی از طریق یک برش یا زخم در داخل دهان به بدن وارد می شود. اغلب افراد این ویروس را از طریق برقراری رابطه جنسی دهانی دریافت می کنند. البته تحقیقات حول اینکه چطور ویروس وارد دهان می شود، همچنان ادامه دارد.

شیوع HPV دهان و دندان

در حال حاضر 79 میلیون آمریکایی مبتلا به HPV هستند و هر ساله 14 میلیون نفر به این آمار اضافه می شوند. تقریبا 7 درصد آمریکایی های سنین 14 تا 69 ساله مبتلا به HPV دهان و دندان هستند و تعداد افرادی که HPV دهان دارند، در سه دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. که در این بین آمار مردان بیشتر از زنان است.

تقریبا دو سوم سرطانهای دهان و دندان ناشی از این ویروس ایجاد می شود. شایع ترین نوع ویروس اچ پی وی HPV دهان و دندان HPV-16 است که به عنوان یک نوع پرخطر از این ویروس در نظر گرفته می شود. سرطان گلو نادر است و تقریبا 1 درصد از افراد مبتلا به HPV-16، دچار این سرطان می شوند.

ادامه مطلب زگیل دهانی در کلینیک اچ پی وی



:: برچسب‌ها: زگیل دهانی, زگیل تناسلی دهان,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 20 تير 1400




بهترین روشهای درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر و عمل جراحی

درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر

با پیشرفت علم روش‌های نوین و پیشرفته‌تری برای انواع بیماری‌ها کشف می‌شود که می‌تواند با عوارض کمتر، با پروسه درمانی سریع‌تری به بیمار کمک کند. لیزر درمانی یکی از این روش‌های کم‌تهاجمی جدید است که امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها ایفای نقش می‌کند و در برخی بیماری‌ها حتی توانسته جایگزین اعمال جراحی سنگین و پرعارضه شود. اخیراً لیزر توانسته در درمان شقاق یا فیشر مقعد نیز ایفای نقش کند. هر چند به دلیل جدید بودن استفاده از آن در این زمینه هنوز نتوانسته به اندازه‌ی اعمال جراحی فیشر مقعدی خودنمایی کند، اما کمترین مزیت آشکار آن نداشتن عارضه‌ی بی‌اختیاری مدفوع و گاز روده است.
از دیگر مزایای درمان شقاق با لیزر انجام آن تحت بی‌حسی موضعی نه بی‌هوشی عمومی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. در این روش برای دیدن محل شکاف یک وسیله به نام اسپکولوم را درون مقعد قرار می‌دهند و سپس آن را باز و تنظیم می‌کنند. بدون دست‌کاری و تحریک محل ترک مقعد با استفاده از اشعه‌ی لیزر ناحیه‌ی آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند.

لیزر درمانی تازه‌ترین تکنیک مدرن برای درمان شقاق مقعد است. در آینده‌ی نزدیک لیزر می‌تواند تبدیل به جایگزین مناسبی برای روش‌های دیگر شود.

در یک بررسی مطالعاتی بر روی ۲۵ بیمار مرد و زن ۲۰ تا ۷۵ ساله‌ی مبتلا به شقاق مزمن مقعد که لیزر درمانی شده بودند، به مدت شش ماه تا یک سال پیگیری شدند. میزان درد، خونریزی و ابتلا به یبوست در آنان به طور قابل توجهی بهبود یافته بود. از طرفی در هیچ کدام از بیماران، بیماری شقاق مقعد تا یک سال پیگیری عود نکرده بود. همچنین هیچ یک از آن‌ها دچار بی‌اختیاری مدفوع و یا ناتوانی در کنترل گاز روده نشده بودند. این بررسی نشان داد که درمان شقاق با لیزر روشی ساده، امن و مؤثر است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی در یک مرکز درمانی با حداقل عوارض ممکن بعد از عمل انجام شود.
هرچند برای اثبات این مسئله نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتر وجود دارد تا بتواند به صورت کامل جایگزین روش‌های سنگین عمل جراحی فیشر مقعد شود.

هزینه درمان شقاق با لیزر

لیزر نسبت به روش جراحی از مزیت های بالایی برخوردار است و راهی مناسب برای تمام افرادی است که از عوارض جراحی و دوره نقاهت طولانی مدت آن دوری می کنند. لازم به ذکر است که هزینه لیزر نیز از همین دسته مزایا می باشد. درست است که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد اما به دلیل انجام شدن در کلینیک و حذف کردن هزینه های اضافی هنگام عمل جراحی، کاملا مقرون به صرفه می باشد.

مزایای درمان شقاق با لیزر نسبت به سایر روش های عمل جراحی

در گذشته در صورتی که روش هایی مثل تغییر سبک زندگی از جمله تغییر رژیم غذایی و ورزش بر روی درمان بیماری فیشر موثر نبود از دیگر روش های عمل شقاق استفاده می شد، روش های سنتی مشکلات بسیاری دارد اما امروز استفاده از لیزر به عنوان روشی موثر و پیشرفته بدون هیچ عارضه ای می تواند در درمان بیماری شما مفید باشد، لیزر درمانی شقاق بستگی به میزان عود بیماری دارد در صورتی که شقاق در مرحله ی حاد قرار داشته باشد می توان آن را با لیزر کم توان نیز درمان نمود و اگر بیماری در حالت مزمن قرار داشته باشد نیاز به اشعه پرتوان است. برخی از مزایای درمان شقاق با لیزر به این شرح است:

  • بدون درد و خونریزی : مسلماً انجام روش های سنتی جراحی شقاق مثل فیشرکتومی که با استفاده از تیغ جراحی انجام می پذیرد، درد و خونریزی بسیاری را به بیماری تحمیل می کند، ولی انجام روش های درمان با استفاده از لیزر بدون هیچ گونه درد و خونریزی است زیرا که لیزر عروق آسیب دیده را ترمیم نموده و خونریزی آنها جلوگیری به عمل می آورد همچنین میزان درد با استفاده از این روش به حداقل کاهش پیدا می کند.
  • بدون نیاز به بیهوشی : برای انجام روش های جراحی سنتی شقاق نیاز به تزریق دارای بیهوشی می باشد، این دارو همراه با عوارض بسیاری برای بدن است و استفاده از آن جز در موارد ضروری توصیه نمی شود اما انجام روش لیزر نیاز به بیهوشی نیست بلکه می توان با استفاده از بی حسی موضعی این عمل را انجام داد.
  • بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان : برای انجام عمل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان و انجام آزمایشاتی قبل از انجام عمل می باشد اما انجام لیزر به صورت سرپایی صورت می گیرد و نیازی به بستری شدن نخواهد بود.
  • عدم ابتلا به بیماری های ویروسی : انجام عمل جراحی باز هر چند که در محیط استریل صورت می گیرد ولی با این حال ریسک ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر هپاتیت و یا ایدز را افزایش خواهد داد در صورتی که انجام لیزر بدون ایجاد برش مانع از ابتلا به بیماری می گردد.

منبع: medium



:: برچسب‌ها: درمان شقاق,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در دو شنبه 7 تير 1400




زگیل تناسلی در زنان :علائم، پیشگیری و بارداری

یکی از شایع ترین بیماری های جنسی و مقاربتی زگیل تناسلی می باشد که ناشی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. آلوده شدن به گروهی از ویروس های اچ پی وی در زنان میتواند منجر به سرطان رحم و سرطان دهانه رحم شود. برخی دیگر از انواع HPV میتواند باعث ابتلا به سرطان روده بزرگ شوند. عفونت HPV ویروسی به شدت مسری است که از شایع ترین بیماری های جنسی به شمار می رود. زگیل تناسلی در زنان بسیار خطرناک تر از مردان می باشد.

علائم زگیل تناسلی در زنان

این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی و سرطان در زنان شده و یا گاهی اوقات بدون علائم است. از علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان می توانیم به خارش، سوزش، یا حساسیت در اطراف واژن اشاره کنیم. از علائم و نشانه های دیگر زگیل های تناسلی در زنان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • ممکن است زگیل ظاهری شبیه به گل کلم داشته باشد.
  • زگیل تناسلی می تواند در هر بخشی از بدن که در معرض تماس جنسی قرار می گیرد، ایجاد شود به طور مثال، زگیل در زنان در نواحی مانند واژن، دهانه رحم یا کشاله ران، دهان، گلو و … (در مردان، آلت تناسلی، اسکروتوم، ران یا کشاله ران) ظاهر می شود.
  • ایجاد خارش، درد و سوزش در ناحیه تناسلی از علائم این بیماری است.
  • زنانی که دچار زگیل تناسلی در داخل واژن می شوند، ممکن است علائمی از قبیل خونریزی پس از رابطه جنسی یا علائم غیر طبیعی واژن داشته باشند. همچنین اگر زگیل در مجاری ادرار ایجاد شود، ممکن است موجب انسداد مجاری ادرار شود.
زگیل تناسلی ویروس اچ پی وی HPV در زنان تصویر کوچکعکس و شکل زگیل تناسلی در زنان

آیا زگیل تناسلی دردناک است؟

اگر در زمان مناسب با درمان زگیل تناسلی اقدام شود، معمولا زگیل های تناسلی دردناک نیستند، گرچه ممکن است با خارش، حساسیت یا سوزش در محل زگیل همراه باشند.

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در زنان

همانطور که در ابتدا اشاره ای مختصر به دلیل به وجود آمدت این عارضه کردیم، ویروس اچ پی وی عامل ظاهر شدن زائده ها در قسمت های تناسلی زنان می باشد. این ویروس از طریق رابطه جنسی واژن، مقعدی و دهانی منتقل می شود. اکثر کسانی که گرفتار این ویروس شده اند، متوجه علائم شریک جنسی خود نبوده اند. به همین علت این ویروس جنسی به طور شایع بین زنان و مردان در حال انتقال می باشد.

منبع: کلینیک اچ پی وی



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی زنان, درمان زگیل تناسلی زنان,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




هزینه درمان یا عمل فیستول مقعدی با لیزر

تا مدت ها تنها روش قطعی و موثر برای درمان فیستول مقعدی انجام عمل جراحی بود تا اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانستند لیزر درمانی را برای درمان کشف کنند. در رابطه با درمان های خانگی و گیاهی باید بگوییم که هیچ کدام از این روش ها کارایی و تاثیر کافی را برای درمان قطعی آن ندارند و این روش ها صرفا جنبه ی درمان حمایتی و تکمیلی را دارا هستند.

در رابطه با هزینه درمان فیستول با لیزر که شاید برای بسیاری از شما دوستان سوال باشد باید بگوییم که این عمل کاملا سرپایی است و بدون نیاز به انجام بستری و بیهوشی صورت می گیرد از این رو هزینه ی آن به مراتب از هزینه های درمانی بیمارستان و انجام عمل جراحی پایین تر خواهد بود.

اما در رابطه با هزینه ی دقیق باید بگوییم که برآورد کردن دقیق هزینه ی انجام این کار نیاز به بررسی و انجام معاینات پزشکی دارد تا به طور دقیق مشخص شود که محل فیستول و اندازه ی آن چقدر است.

در ضمن اینکه لیزردرمانی فیستول مقعدی امکان بازگشت مجدد بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و به صفر می رساند در حالی که در روش عمل جراحی امکان بازگشت مجدد و عود آن وجود دارد از این رو شما 1 بار و برای همیشه بابت آن هزینه خواهید کرد.

عمل فیستول مقعدی

درمان فیستول مقعدی با جراحی

درمان فیستول مقعدی با جراحی از روش هایی است که سالها برای درمان این بیماری توسط پزشکان انتخاب می شد و در حال حاضر هم با وجود روش های ایمن تری مانند لیزر درمانی همچنان این خط درمانی پابرجاست. برای انجام عمل جراحی فیستول از تکنیک های متعددی استفاده می شود. هر تکنیک و روش مختص نوع خاصی از بیماری است که بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک شما انتخاب خواهد شد. این تکنیک ها به شرح زیر است:

  • فیستولوتومی که در بیش از 90 درصد موارد بیماری کاربرد دارد و با ایجاد یک برش باز طولی تمامی قسمت هایی که در اثر فیستول مقعدی تخریب شده اند به طور کامل تخلیه می شود.
  • فلپ آدوانسمنت که مختص موارد بسیار خاص و وخیم است مانند افرادی که در خطر بی اختیاری مدفوع قرار دارند. در این روش با بریدن قسمت هایی از پوست رکتوم یا مقعد اقدام به ترمیم بافت های آسیب دیده می نمایند.
  • پلاگین بیولوژیکی که با استفاده از بافت انسانی ( مخاط روده ی انسان ) پلاگین مخروطی شکلی ساخته می شود که آن را توسط بخیه به سر داخلی مجرای فیستول متصل میکنند و از گسترش آن جلوگیری می نمایند.
  • استن از قدیمی ترین تکنیک های جراحی فیستول است. در این روش با قرار دادن یک نخ بخیه برای مدت 6 الی 12 هفته درون فیستول مقعدی قرار می دهند تا چرک و عفونت داخل آن تخلیه شود.

جهت اطلاع از هزینه های دقیق به کلینیک زارعی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: هزینه درمان فیستول با لیزر, هزینه لیزر فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان

به وجود آمدن زگیل روی دست یا پا ها یکی از عارضه های رایج پوستی در بین گروه های سنی از کودکان تا میانسالان است. این زگیل ها در اندازه های مختلف می توانند روی دست و پا یا بین انگشتان و کف پا رشد کنند. از علائم آنها می توان به خارش، سوزش و برجستگی سفت اشاره کرد.

برخی از آنها به قدری کوچک هستند که مشکلی برای فرد ندارند ولی برخی دیگر همراه با علائم یا اندازه های بزرگی می باشند که حتی ممکن است انجام کارهای روزمره را نیز برای فرد دشوار کنند. درمان زگیل دست و پا برای این افراد مهم ترین دغدغه آنها می باشد. 

روش های درمانی بسیاری برای از بین بردن این زائده ها وجود دارند که در ادامه به بررسی کامل آنها می پردازیم. 

علت زگیل کف پا و دست چیست؟

عامل اصلی به وجود آمدن زگیل روی نقاط مختلف پا و دست نوعی از ویروس اچ پی وی یا همان پاپیلوم انسانی می باشد. این زائده ها به شکل های مختلف مسطح، خوشه ای یا تکی رشد می کنند. البته لازم به ذکر است که اندازه و شکل آنها بستگی به ضخامت پوست فرد و میزان مقاومت بدن با ویروس دارد.

احتمال ابتلا افرادی که سیستم بدنی نسبتا ضعیفی دارند، به زگیل دست و پا بیشتر است. به همین دلیل کودکان یا میانسالان بیشتر از دیگر افراد به این زائده ها روی دست و پا خود دچار می شوند.

نکته مهم دیگری که باید آن را جدی بگیرید، این است که وجود زخم های باز روی پوست در مواردی یکی از دلیل های اصلی ابتلا به ویروس hpv است.

روش های انتقال 

یکی از بسترهای مناسب برای انتقال زگیل پا محیط های مرطوب می باشد. در نتیجه در استخر ها شانس انتقال این ویروس بالاست. همچنین در صورت دست دادن با شخصی که زگیل فعال یا سرباز در دست خود دارد، ممکن است که ویروس اچ پی وی منتقل شود.

لازم به ذکر است که سویه خطرناکی از ویروس اچ پی وی وجود داشته که منجر به زگیل تناسلی می شود. اچ پی وی از نوع زگیل تناسلی فقط از طریق رابطه جنسی و تماس نواحی تناسلی انتقال میابد.

جهت خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: زگیل دست, زگیل پا, درمان زگیل دست و پا,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




بهترین دکتر متخصص کیست مویی در تهران

اگر به بیماری کیست مویی دچار شدید و به فکر درمان هستید، قطعا این سوال را شما هم دارید که برای درمان این عارضه باید به کدام دکتر و کدام تخصص مراجعه کرد؟
برای اطمینان از این موضوع که به کیست مویی دچار شدید یا نه، ابتدا باید علائم آن را به خوبی بشناسید و بدانید که کیست مویی یک توده پر شده از عفونت و موهای برگشته به داخل بدن است که اکثرا جوانان و مردان را درگیر می کند.
از نشانه های کیست مویی می توان به التهاب پوست (قسمت دنبالچه انتهای باسن)، خارش، سوزش، خروج چرک و درد اشاره کرد. البته لازم است بدانید که این عارضه در مراحل اولیه ممکن است به صورت یک یا چند سوراخ کوچک روی پوست بدون هیچگونه درد و خارش ظاهر شود.
تاکید میکنیم! زمانی که هر کدام از علائم کیست را تجربه کردید، باید برای درمان به متخصص کیست مویی و بیماری های نشیمنگاه مراجعه کنید. زیرا این بیماری با گذشت زمان، روش های خانگی و دارویی درمان نشده بلکه بدتر می شود.

برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که سوال های زیر را دارید:

  • بهترین جراح کیست مویی برای درمان با لیزر کیست؟
  • برای کیست مویی به چه متخصصی مراجعه کنیم ؟

و اگر کسی هستید که از عمل جراحی سنتی به روش باز یا بسته هراس دارد و به این دلیل اقدام به درمان نمی کند، توصیه می کنیم هرچه سریعتر برای درمان کیست مویی با لیزر اقدام کنید و برای همیشه از این توده چرکی خلاص بشید. برای درمان سینوس پیلونیدال با لیزر کلینیک اچ پی وی می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد که منحصرا به درمان بیماری های نشیمنگاهی می پردازد.

کادر درمان ما تا زمان نقاهت کامل همراه بیمار بوده و این کلینیک همواره توانسته با بیش از 10 سال سابقه و بالغ بر 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان باشد. 

لازم به ذکر است روزانه بسیاری از بیماران از شهرستان ها و شهرهای مجاور از جمله کرج، قزوین، زنجان و.. برای درمان به ما مراجعه می کنند و طی یک ساعت درمان شده و به محل زندگی خود باز می گردند.

مهارت و تجربه پزشک چه تاثیری در درمان کیست مویی دارد؟

یکی از نکاتی که حائز اهمیت است، این است که تجربه و مهارت دکتر در عمل های موفق او تاثیر بسیاری در روند درمان و دوره نقاهت شما دارد. زمانی که فرد برای درمان کیست مویی عمیق یا سطحی خود به یک دکتر مراجعه می کند، در صورت یک اشتباه کوچک ممکن است که درد های آنی و کمی سوزش در انتهای ستون فقرات خود حتی پس از نقاهت هم حس کند. به همین دلیل تحقیق در رابطه با سابقه پزشک و عمل های موفق او اهمیت بسیاری دارد. 

مزیت درمان نزد متخصص کیست مویی در کلینیک اچ پی وی

کادر درمانی کلینیک اچ پی وی تجربه بیش از 10 عمل موفق روزانه را داشته و بیش از 10 سال است که به صورت تخصصی در حوزه درمان بیماریهای نشیمنگاهی فعالیت دارد. تجربه فراوان پزشک و کادر درمانی ما طی این سال ها باعث شده تا بیماران بدون حس هیچ گونه درد، خونریزی یا عوارض پس از عمل بهبود یابند.

منبع: https://hpvdarman.com/%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%db%8c%db%8c/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1/



:: برچسب‌ها: متخصص کیست مویی, دکتر کیست مویی در تهران,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در یک شنبه 23 خرداد 1400




روش های جراحی فیستول مقعدی و مراقبت‌های بعد از عمل جراحی

فیستول مقعدی از بیماری های عفونی ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب اتصال غیر طبیعی دو ارگان از بدن به یکدیگر می گردد. فیستول معمولاً در اثر عفونت درمان نشده آبسه ایجاد می شود. این بیماری همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … بروز می نماید. این بیماری با استفاده از درمان های خانگی و دارویی قابل درمان نبوده و تنها روش های جراحی تهاجمی می توانند به بهبود و درمان این عارضه کمک نمایند. تکنیک های جراحی مختلفی برای درمان فیستول وجود دارد اما همه این روش ها نمی توانند درمان موثری باشند. پس آشنایی بیشتر با تکنیک های مختلف جراحی می تواند به انتخاب روش صحیح درمان این بیماری کمک نماید. برخی از مهمترین روشهای جراحی فیستول مقعدی به این شرح است:

تکنیک فیستولوتومی

فیستولوتومی

فیستولوتومی مهمترین و کاربردی ترین روش جراحی فیستول مقعدی است. در این روش جراحی مجرای فیستول با استفاده از چاقو باز شده و محتویات آن خارج می شود. در این روش ترمیم از داخل به خارج است. مدت زمان بهبودی پس از این عمل 1الی 2 ماه است.

این روش همراه با ریسک آسیب به عضله اسفنکتر است. اما پزشک تمام سعی خود را خواهد نمود، تا کمترین میزان آسیب به این عضله وارد شود.

تکنیک استن

در روش سنتی درمان فیستول با تکنیک استن از موی اسب و یا کتان استفاده می شد. ولی امروزه از نخ بخیه یا لوله تخلیه برای از بین بردن عفونت و باز ماندن مجرای فیستول استفاده می شود. این نخ باید برای حداقل 6 الی 12 هفته در مجرای بماند و سپس پزشک انجام جراحی را تجویز می کند. این روش برای افراد در معرض خطر آسیب به عضله اسفنکتر و بی اختیاری مقعد کاربرد دارد.

تکنیک فلپ آدوانسمنت

تکنیک فلپ آدوانسمنت در مورد فیستول های پیچیده تر و افراد در معرض خطر بی اختیاری استفاده می شود. در طی این روش با استفاده از بافت روده و یا پوست اطراف مقعد اقدام به ترمیم فیستول می نمایند. میزان تاثیر این روش درمانی 50% گزارش شده است. ابتلا به بیماری های زمینه ای برای فیستول مثل کرون و کولیت ریسک عود مجدد بیماری را افزایش می دهد.

منبع مقاله : کلینیک زارعی



:: برچسب‌ها: جراحی فیستول مقعد, عمل جراحی فیستول,

نوشته شده توسط نیوشا غلامی در چهار شنبه 12 خرداد 1400





Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by nyushagholami This Template By

خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش

منوی اصلی

گوارنوش " https://govarnosh.ir "

دسته بندی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
<-ArchiveTitle->
آخرین مطالب
آخرین محصولات
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
<-ShortDescription-> <-ProductPrice-> تومان

<-ProductPage->

<-PostTitle->
ن : <-PostAuthor-> ت : <-PostDate-> ز : <-PostTime-> | +

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->،

:: برچسب‌ها: <-TagName->,
ادامه ی مطلب
.:: ::.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به خرید و فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی گوارنوش مي باشد.